COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (30) 33-11-878, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (30) 33-11-878, iLoveSchool!

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap BLOG iLoveSchool közösségi blog Kollár József: Megáll az idő

Kollár József: Megáll az idő

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark
Cikkajánló: Szép múlt vár ránk (alternatív Müller Péter)

Kollár József: Megáll az idő - Kiállítás a Millenárison

A művészek felelőssége a jelalkotók felelőssége; a mi általunk hátrahagyott jelek alapján tudatosodik majd a jövő századok emberében, hogy éltünk és gondolkodtunk.

Waliczky Tamás

Waliczky Tamás művészete (különösen az általam elemezni kívánt Trilógia) elsősorban metafizikai kérdésekre irányul. A metafizika mint köztudott, a "fizikán túlit" jelenti, "az első alapelvek" kutatása, illetve az ontológia problémái találhatók a centrumában. (Napjainkban a gondolkodásról való gondolkodás értelmében is használják a terminust.) A metafizika központi magja az ontológia, amely a létezés tanulmányozásával foglalkozik, vagyis azzal, hogy miből áll a világ. Az ontológia problematikája látszólag egyszerű, hiszen egyetlen mondatban megfogalmazható: "Mi van?". A kérdés egy szóval megválaszolható: "Minden". Ebben a válaszban mindenki egyetért, hiszen azt állítja, hogy ami van, az van. Csupán a részleteket illetően nincs egyetértés évszázadok óta. Néhány filozófus, például Quine, nem szeretik a túlzsúfolt univerzumokat: "Sérti esztétikai érzékünket, hiszen a lakatlan tájakat kedveljük..." (Arról, ami van). Szerinte létezni annyi, mint egy változó (műnévmás, például x) értékének lenni, a digitális univerzumban létezni annyi, mint programok által kezelt adatnak lenni. "A számítógép a világ megismerésének új eszköze lehet. Előkerülhetnek a régen elfelejtett tudások mértanról, matematikáról, logikáról, a valóság ezerarcú formáiról. Tudomány és művészet újra összekapcsolódhat. Elveszítjük az egyszeri, megismételhetetlen gesztust, de nyerünk egy új gondolkodásmódot. Esetleg ráébredhetünk, hogy a gesztus nem is olyan fontos, hogy a műalkotások mindig is tartalmukkal hatottak" (Waliczky Tamás: A számítógépes művészet kiáltványa).

Waliczky Tamás: A tájkép

Cikkajánló: Megvettek kilóra? (Négy lecke marketingből)

A számítógép által generált világban olyan lények élnek, mint a logikával foglakozók idegeit borzoló Pegazus, amely valójában nem létezik. Egy nemlétező tulajdonságairól való beszéd komoly logikai, ontológiai problémákat vet fel, s ez minden fikcionális dologra igaz, így Waliczky Tamás Erdő című művére is, amely a quine-i szándékokkal összhangban meglehetősen redukált ontológiára épül, ugyanakkor mégis alkalmas egy platóni értelemben zsúfolt univerzum ábrázolására, egy bonyolult architektonikájú, képzeletbeli térben való utazás élményének megjelenítésére.

Waliczky Tamás: Az erdő

Cikkajánló: A szünet

Az Erdő komputeranimáció, olyan háromdimenziós tér, mely egy fáról készült fekete fehér rajzból kiindulva készült. A művész által alkotott program lehetővé teszi, hogy az erdőben minden irányban mozogni lehessen, miáltal egy végtelen utazás élményévé válik a "célszerű lődörgés". Az Erdő univerzumának ontológiája egyrészt tehát reduktív, hiszen egy fáról készült rajzból építkezik, másrészt a viszont nagyon bonyolult struktúrájú képzeletbeli térben találja magát a néző, követve a virtuális kamera meglepő mozgását. Waliczky szerint ez az ontológia a számítógépes művészet lényegi ismérve. "A kényszerű korlátok - felbontás, szín - találékonyságra ösztönözhetnek. Ráébredhetek a szűkszavú fogalmazás előnyeire, hogy milyen kevés elemből felépíthető egy látvány, milyen egyszerű eszközökkel is létrehozható egy kép" (A számítógépes művészet kiáltványa). A "mi van?" kérdésre tehát az Erdő azt válaszolja egyrészt, hogy egy fáról készült rajz a világ, másrészt viszont a bonyolult mozgásokat végző virtuális kamera és egyéb programozási bravúrok révén egy végtelennek látszó univerzum "van" jelen. Az Erdő a sajátos utazás következtében az idő művészi ábrázolásának is izgalmas darabja. Heidegger szerint az idő azonos az "ittléttel", mely akkor válik valóban önmagává, mikor előre fut önnön elmúlásához. Ebben az előrefutásban alakul autentikus idővé, ily módon lesz valódi ideje. Az idő, mivel az enyém, nem homogén, hanem idők által szabdalt. Az idő az individuáció elve. "Az ittlét - mely az átlagosban tartózkodik - az előrefutás jövőiségében válik először önmagává; az előrefutásban lesz láthatóvá saját egyedüli sorsának egyedüli egyszeriségeként, itt és mostjaként, a maga egyedüli elmúlásának lehetőségében" (Martin Heidegger: Az idő fogalma). Waliczky erdeje számomra ezt a furcsa előrefutást reprezentálja, vagyis az "idő időit".

Waliczky Tamás: A tájkép

Cikkajánló: Egy XII. századi molnár ontológiája

A Tájkép című műve szintén az idő problematikájával foglakozik. Az animáció egy esőben ázó falut jelenít meg, és azt a pillanatot ábrázolja, amikor hirtelen megáll az idő. Az esőcseppek mozdulatlanul a levegőben maradnak, csak a virtuális kamera él tovább a halálba fagyó, és ezáltal autentikussá váló vidéki időben. A falu ideje megáll, a kameráé azonban tovább folyik a múltból a jövő felé. Az egyik idő autentikussá válásának tehát csak úgy lehetünk szemtanúi, ha egy másik továbbra is inautentikusan telik. A kamera "átlagosban tartózkodó" ideje teszi lehetővé, hogy a falu "sorsának egyedüli egyszeriségeként" megmutatkozzék. A kamera ábrázolja az elmúlásba való előrefutást, különben mindez láthatatlan maradna: a falu halálának ideje kívül van önnön idején, csak egy másik idő által válik "mérhetővé".


Waliczky Tamás: Az út

Cikkajánló: Honnan tudjuk, hogy nálunk szent keretezi a profánt? Házassági gyorsteszt

Ugyanez az időproblematika tematizálódik Az út című művében, mely egyben reflexió a pespektívikus ábrázolásra. A 3D-s komputer animáció a centrális perspektíva mögött rejlő ontológia megsemmisítése: egy küklopsz tekintete helyett, ami a végtelent szimbolizáló horizontra szegeződik, s amely elképzelés mögött egy neoplatonista metafizika található, a kétszemű Waliczky az enyészpontot a lehető legközelebb helyezi a nézőhöz, miáltal az épületek váratlanul eltűnnek a befogadó tekintete elől. Ráadásul minél távolabb van egy objektum, annál nagyobb, és minél közelebb, annál kisebb. Az animációban látható három futó alakra is igaz mindez, a legközelebbi a legkisebb és a legtávolabbi a legnagyobb, viszont az ő méretük sohasem változik, szemben a néző szeme elől eltűnő faluval. Számomra a futók reprezentálják a heideggeri értelemben vett inautentikus időt, szemben a furcsa és a néző szeme elől a halába tűnő faluval, mely előrefutva önnön elmúlásához, megtalálja saját, a csak rá jellemző idejét. A három alaknak a levegőben való futása kifejezi az út szellemi jellegét is egyben, ugyanakkor a cél elérhetetlenségéből eredően a "lét elviselhetetlen könnyűségét". Nem könnyű megtalálni a "hazafelé" vezető utat. "Úgy érzem magam, mintha eltévedtem volna és valakitől megérdeklődném a hazafelé vezető utat. Azt mondja, majd ő elvezet, és elindul velem egy szép, sima úton. Egyszerre csak véget ér az út. S ekkor így szól: "Most már nem kell egyebet tenned, csak megtalálnod az innen hazafelé vezető utat" (Wittgenstein: Észrevételek).

Waliczky Tamás: A kert

Cikkajánló: Hogyan tartsam meg a párkapcsolatomat?

A trilógia harmadik darabja, a Kert, szintén a centrális perspetívára való reflexió darabja. Az egyszemű küklopszként látó mozdulatlan felnőtt helyett a kétszemű, örökmozgó, kíváncsi gyermek világát és nézőpontját állítja a középpontba. Waliczky által "vízcsepp-perspektívának" keresztelt ábrázolási mód teszi azt lehetővé, hogy az univerzum minden objektuma, a mindig centrális helyet elfoglaló gyermekhez való viszonyában reprezentálódjék. Ez nem egy külső, rögzített nézőpontból való világdarab megjelenítése, hanem az ábrázolt univerzum belülről tárul elénk. A mindent tudó külső szemlélő látásmódja helyett az önnön világával dinamikus viszonyban lévő ágensé, a felfedező archetípusának tekinthető gyermeké vagy a gyermeki kíváncsiságé. E szerint a metafizikai megközelítés szerint a világ végső elveire való rákérdezés mindig szükségképpen belső helyzetből történik, és nem a világon túli, vagyis isteni perspektívából. Az örökkévalóság nézőpontja csak áttételesen adatik meg számunkra, a rendszerből való kilépés élménye, például a vallási tapasztalat által.
Utóbbi élményhez nagyon hasonló számomra, amit Waliczky Tamás az idővel tesz a Tájkép című művében: hiszen olyan ismerős és annyira kelet-európai, mégis megrázó és "szép" (idézőjel nélkül soha!), ha megáll az idő.

©Kollár József

Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Feliratkozás hírlevélre

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...