COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap

Friss hírek (utolsó 20 bejegyzés)

Válogatás cikkeinkből

Népszerű (első 50+ ranglista)

Dr. Kollár-modell: a skill-ek szintje (Mennyi idő alatt leszel nagymester a munkádban?)

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

Dr. Kollár-modell: a skillek szintje

avagy mennyi idő alatt leszel nagymester a munkádban?

NEW KIDS COACH képzés

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html#kepzes

Dreyfus-modell felhasználásával Kollár-skills

Mielőtt a gondolatainkat átalakítanád, kivennél, elvinnél belőle és nyilvános fórumokon hasznosítanád, kérlek, gondolj arra, hogy ez egy szellemi termék. Sem eredetiben, sem kiemelve és átalakítva nem viheted idézet és forráshivatkozás nélkül. Köszönjük szépen!

Szerző: PhD Dr. Kollár József

A  kiegészítéseket hozzáfűzte (pl. zárójelben): Déri Kriszti

Szavak a cikkből, melyek nem biztos, hogy megvannak hirtelen:

Coach: tanácsadó (szakterületenként: pl. életvezetési, párkapcsolati, gyereknevelési vagy karrier, üzletvitel, menedzsment területén)

Coachee: tanácsot kérő, ügyfél

Coaching: tanácsadás folyamata

Tervezői tér: gondolkodási keret, a tanácsadó és az ügyfél közös gondolkodásának tere, az általuk létrehozni kívánt új stratégiák, viselkedések, magatartásformák megszerkesztésére, megteremtésére rendelkezésre álló és alkalmas terület

Ontológia: életlátás, életszemlélet, életviszonyulás

Heurisztika: szokás, megszokás, sablon, automatizmus

Algoritmus: szabályrendszer, eljárásrend, egy-egy folyamat, eljárás egymást követő elemének együttese

Explicit: kimondott, megfogalmazott, egyértelmű, világos, nyilvánvalóvá tett

Grice-maximák: személyek közti együttműködés alapelvei, ismérvei, fő szabályai

Likeliest: valószínű, nagy valószínűséggel működőképes, gyakran hétköznapi, mindenki által ismert

Loveliest: szerethető, motiváló

Analitikus: aprólékos, részletes, a részleteket vizsgáló és azt szem előtt tartó

Intuitív: ösztönös, megérző

Improvizásció: rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás

"tulajdonság nélküli" ember: utalás Musil: tulajdonságok nélküli ember című könyvére és üzenetére

Mindenkinek javasoljuk, hogy a lentieket jól gondolja végig, melőtt új dologba vágna, ismeretlenbe ugrana, korábbiaktól eltárő vizekre evezne... (szülők, párok, úrakezdők, tanárok, vezetők tanácsadók, egyszóval felnőttek számára, akik az Élet Iskolájában tanulnak).

Mennyi idő alatt leszek nagymester?

A tanulás, tudás és tapasztalat 4 szintje:

Tervezői gondolkodás (designgondolkodás) képzés vezetőknek, tanácsadóknak, innovátoroknak:

http://www.drkollarcoaching.hu/designgondolkodas1.html

I. Kezdő (újonc): Tényközlés, szabályismertetés.

Kontextusoktól független (a kezdő aktuális helyzetétől, akár a korábbi tudásától és tapasztalataitól, érzelmi életétől és véleményétől független) általános, explicit (tényszerű és tényekkel alátámasztott) tudásra kell szert tennie. Ez pusztán elméleti tudás. Knowing that. A "kezdő" lényegében megtanulja az alapvető játékszabályokat. Tanácsadóként azt, hogy mi az, hogy coach, mi az, hogy coachee-nak lenni, mi az, hogy coaching ülés (tágabb értelemben mindenfajta tanácsadás és azon való részvétel). Milyen a világ? Mi az, hogy ontológia (életszemlélet, személyes életfilozófia). A tanácsadó egyúttal efogadja, hogy mindenki rá jellemző módon látja a világot és ebben senkit sem korlátozhat.

A kezdő jól vagy rosszul, mindenesetre mereven ragaszkodik a szabályokhoz. Gyakran, mivel kellemetlen számára a szabályok követése, kilép belőlük, és hajlamos hárítani.

Tervezői térben a szabályokhoz, általános (likely: triviális, de működő) megfontolásokhoz fér hozzá.

II. Középhaladó: Tanárok esetében kísérletileg igazoltan: 2-3 év után.

Jellegzetessége az eset-alapú tanulás. Az epizodikus, eseti tudás kialakulása, az elméleti tudás időnként érintkezik a konkrét szituációval. A korábban megtapasztalt jelentősebb helyzetek és esetek (theória: “látványosságok megtekintése”) olykor már analógiául (közvetlenül megfeleltethető mintaként) szolgálnak a jelenbéli szituációk megoldásában. Mivel még nagyon kevés a tapasztalat, sok az improvizáció, nagyon nagy a hibázás valószínűsége.

A szóbeli tudás messze meghaladja a gyakorlati, operatív interakciót (a középhaladó felmondja a leckét, de a tudás alkalmazásában gyenge). Gyakran érzi magát elveszettnek, nem tudja mit tegyen és mit ne (döntésképtelenség).

Tervezői tér: Néhány gyakorlati algoritmushoz, kevesebb heurisztikához, sok explicit szabályhoz fér hozzá.

III. Kompetens (hozzáértő) Tanárok esetében: 3-5 év.

Tudatosan dönt a cselekvési lehetőségek között. Stratégiailag közelít a problémákhoz: világosan megfogalmazza céljait, és számba veszi az elérésüket lehetővé tevő eszközeit. Különbséget tud tenni lényeges és lényegtelen között, betartva a grice-i maximákat (minőség, mennyiség, relevancia, modor). Korábbi tapasztalatai révén képes a figyelmét a folyamat szempontjából lényeges eseményekre fókuszáni, vagyis a “látványosságok megfigyelése” során, a projekt szempontjából fontos aspektusokat választ, képes nézőpontokat váltani. Megfelelő ritmusban reagál, jól időzít, pontosan céloz. Tanácsadóként már a coaching-folyamat ésszerű irányításának képességével bír.

Tervezői tér: Sok algoritmushoz, számos heurisztikához, néhány implicit szabályhoz fér hozza. De még el van tőle zárva a Tervezői tér folyékony, rugalmas viselkedést lehetővé tévő része. Általában működőképes, likeliest tervek.

IV. Szakértő Tanárok esetében: 5 év tapasztalat után.

Túlsúlyba kerül a hallgatólagos (tacit), gyakorlati (knowing how) tudás. Nem kell magának felmondania a leckét, olykor terveit intuíció révén szövi és valósítja meg, időnként maga sem tudja, hogy hogyan. Élvezi, amit csinál. Mivel sokféle látványosságot figyelt meg a múltban, és releváns módon reagált rájuk, nagyon érzekenyen képes felismerni az estek közötti hasonlóságokat és különbözőségeket. Tudása birtokában általában pontosan képes megjósolni a coaching-folyamat jövőbeli alakulását, Tevékénységét az irányítás, hozzáértés, jártasság élménye kíséri. A problémák felismerésében intuitív, a megoldások keresése során azonban nem mindig az, számos esetben analitikus és racionális.

Tervezői tér: Sok algoritmus, sok minőségi heurisztika, kevés téves heurisztika, olyan hallgatólagos tudást biztosító tervekhez fér hozzá, amik olykor lehetővé teszik számára, hogy tudjon “vízen járni”. Működőképes likeliest tervek, amelyek olykor loveliestek (vonzóak, eredetiek) is.

V. Nagymester: Tanárok esetében: nem mindenki jut el erre a szintre.

Intuitív módon oldják meg a helyzeteket, kevés explicit, és sok hallgatólagos tudás birtokában. Legtöbbször nem analitikus és nem akaratlagos, hanem spontán módon: a megoldás mintegy magától megszületik. Képesek “vízen járni” különösebb erőfeszítés nélkül. Hasonlítanak azokhoz a zenészekhez, akik szinte egybeforrnak hangszerükkel. Élvezik, amit csinálnak, olykor maguk is rácsodálkoznak az improvizációjuk során kibontakozó izgalmas folyamatra, amely motiválja őket. Megoldásaik nem csupán működőképesek, hanem esztétikai értelemben is vonzók és eredetiek. Körbelengi őket a “szabadság enyhe mámora”, “a lét elviselhetetlen könnyűsége”. Gyakran használnak metaforákat, nyelvi képeket, önmaguk is “látványossággá” (mítikus, karizmatikus alakká) válnak tanítványaik számára.

Tudásuk személyes, egyedi, mintegy megtestesül bennük. Gyakran gesztusok révén kommunikálnak. Megtestesült tudás, megtestesült empátia, megtestesült design, megtestesült dominancia, megtestesült kreatív destrukció, testet öltött “tulajdonságnélküliség”.

Tervezői tér: Sok minőségi heurisztika, személyes intuíciók, a “vízen járás képességét” lehetővé tevő, az egyéni tapasztalatokon kreatívan átszűrt, “folyékony”, “alakváltó” (egyszerre likeliest és loveliest) tervek. Kifinomult “valóságérzék” és “lehetőségérzék” jellemzi a nagymestereket, akik igazán “tulajdonság nélküli" emberek.

Az erő legyen veled a nagymesteri óton!


Kötelező tananyag szülőknek, tanároknak és mindennemű tanácsadónak

 

 


 

 

ÁTJÁRÓ: Nyílt filozófiai műhelyesték

Részletes információk az esemény oldalán: http://www.drkollarcoaching.hu/okosfalu.html#filo

és az ismertetőben: http://www.drkollarcoaching.hu/filo.pdf

 


 

 

Ki szeretne tervezői (design) gondolkodást tanulni?

Olyan nagyvállalatot keresünk, akik, ahol a vezetők szeretnének tervezői (design) gondolkodást tanulni.

Majdnem INGYENES LEHETŐSÉG! Forrás: GINOP pályázat.

A bejelentkezéseket örömmel várja Dr. Kollárné Déri Kriszti, Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. , tel.: 06 70 631 33 11

 


 

 

MÉDIASZEREPLÉSEINK

Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)

NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapytvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html

Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Tóth Éva
Consigliere, és Coach krízis
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Fekete Gertrud
Jószolgálati coach,
szomaesztétika coach
szakértő
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Feliratkozás hírlevélre

Ki olvas minket

Oldalainkat 29 vendég böngészi

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...