![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
NEW KIDS COACH képzés
Dreyfus-modell felhasználásával Kollár-skills
Mielőtt a gondolatainkat átalakítanád, kivennél, elvinnél belőle és nyilvános fórumokon hasznosítanád, kérlek, gondolj arra, hogy ez egy szellemi termék. Sem eredetiben, sem kiemelve és átalakítva nem viheted idézet és forráshivatkozás nélkül. Köszönjük szépen!
Szerző: PhD Dr. Kollár József
A kiegészítéseket hozzáfűzte (pl. zárójelben): Déri Kriszti
Szavak a cikkből, melyek nem biztos, hogy megvannak hirtelen:
Coach: tanácsadó (szakterületenként: pl. életvezetési, párkapcsolati, gyereknevelési vagy karrier, üzletvitel, menedzsment területén)
Coachee: tanácsot kérő, ügyfél
Coaching: tanácsadás folyamata
Tervezői tér: gondolkodási keret, a tanácsadó és az ügyfél közös gondolkodásának tere, az általuk létrehozni kívánt új stratégiák, viselkedések, magatartásformák megszerkesztésére, megteremtésére rendelkezésre álló és alkalmas terület
Ontológia: életlátás, életszemlélet, életviszonyulás
Heurisztika: szokás, megszokás, sablon, automatizmus
Algoritmus: szabályrendszer, eljárásrend, egy-egy folyamat, eljárás egymást követő elemének együttese
Explicit: kimondott, megfogalmazott, egyértelmű, világos, nyilvánvalóvá tett
Grice-maximák: személyek közti együttműködés alapelvei, ismérvei, fő szabályai
Likeliest: valószínű, nagy valószínűséggel működőképes, gyakran hétköznapi, mindenki által ismert
Loveliest: szerethető, motiváló
Analitikus: aprólékos, részletes, a részleteket vizsgáló és azt szem előtt tartó
Intuitív: ösztönös, megérző
Improvizásció: rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás
"tulajdonság nélküli" ember: utalás Musil: tulajdonságok nélküli ember című könyvére és üzenetére
Mindenkinek javasoljuk, hogy a lentieket jól gondolja végig, melőtt új dologba vágna, ismeretlenbe ugrana, korábbiaktól eltárő vizekre evezne... (szülők, párok, úrakezdők, tanárok, vezetők tanácsadók, egyszóval felnőttek számára, akik az Élet Iskolájában tanulnak).
Mennyi idő alatt leszek nagymester?
Tervezői gondolkodás (designgondolkodás) képzés vezetőknek, tanácsadóknak, innovátoroknak:
I. Kezdő (újonc): Tényközlés, szabályismertetés.
Kontextusoktól független (a kezdő aktuális helyzetétől, akár a korábbi tudásától és tapasztalataitól, érzelmi életétől és véleményétől független) általános, explicit (tényszerű és tényekkel alátámasztott) tudásra kell szert tennie. Ez pusztán elméleti tudás. Knowing that. A "kezdő" lényegében megtanulja az alapvető játékszabályokat. Tanácsadóként azt, hogy mi az, hogy coach, mi az, hogy coachee-nak lenni, mi az, hogy coaching ülés (tágabb értelemben mindenfajta tanácsadás és azon való részvétel). Milyen a világ? Mi az, hogy ontológia (életszemlélet, személyes életfilozófia). A tanácsadó egyúttal efogadja, hogy mindenki rá jellemző módon látja a világot és ebben senkit sem korlátozhat.
A kezdő jól vagy rosszul, mindenesetre mereven ragaszkodik a szabályokhoz. Gyakran, mivel kellemetlen számára a szabályok követése, kilép belőlük, és hajlamos hárítani.
Tervezői térben a szabályokhoz, általános (likely: triviális, de működő) megfontolásokhoz fér hozzá.
II. Középhaladó: Tanárok esetében kísérletileg igazoltan: 2-3 év után.
Jellegzetessége az eset-alapú tanulás. Az epizodikus, eseti tudás kialakulása, az elméleti tudás időnként érintkezik a konkrét szituációval. A korábban megtapasztalt jelentősebb helyzetek és esetek (theória: “látványosságok megtekintése”) olykor már analógiául (közvetlenül megfeleltethető mintaként) szolgálnak a jelenbéli szituációk megoldásában. Mivel még nagyon kevés a tapasztalat, sok az improvizáció, nagyon nagy a hibázás valószínűsége.
A szóbeli tudás messze meghaladja a gyakorlati, operatív interakciót (a középhaladó felmondja a leckét, de a tudás alkalmazásában gyenge). Gyakran érzi magát elveszettnek, nem tudja mit tegyen és mit ne (döntésképtelenség).
Tervezői tér: Néhány gyakorlati algoritmushoz, kevesebb heurisztikához, sok explicit szabályhoz fér hozzá.
III. Kompetens (hozzáértő) Tanárok esetében: 3-5 év.
Tudatosan dönt a cselekvési lehetőségek között. Stratégiailag közelít a problémákhoz: világosan megfogalmazza céljait, és számba veszi az elérésüket lehetővé tevő eszközeit. Különbséget tud tenni lényeges és lényegtelen között, betartva a grice-i maximákat (minőség, mennyiség, relevancia, modor). Korábbi tapasztalatai révén képes a figyelmét a folyamat szempontjából lényeges eseményekre fókuszáni, vagyis a “látványosságok megfigyelése” során, a projekt szempontjából fontos aspektusokat választ, képes nézőpontokat váltani. Megfelelő ritmusban reagál, jól időzít, pontosan céloz. Tanácsadóként már a coaching-folyamat ésszerű irányításának képességével bír.
Tervezői tér: Sok algoritmushoz, számos heurisztikához, néhány implicit szabályhoz fér hozza. De még el van tőle zárva a Tervezői tér folyékony, rugalmas viselkedést lehetővé tévő része. Általában működőképes, likeliest tervek.
IV. Szakértő Tanárok esetében: 5 év tapasztalat után.
Túlsúlyba kerül a hallgatólagos (tacit), gyakorlati (knowing how) tudás. Nem kell magának felmondania a leckét, olykor terveit intuíció révén szövi és valósítja meg, időnként maga sem tudja, hogy hogyan. Élvezi, amit csinál. Mivel sokféle látványosságot figyelt meg a múltban, és releváns módon reagált rájuk, nagyon érzekenyen képes felismerni az estek közötti hasonlóságokat és különbözőségeket. Tudása birtokában általában pontosan képes megjósolni a coaching-folyamat jövőbeli alakulását, Tevékénységét az irányítás, hozzáértés, jártasság élménye kíséri. A problémák felismerésében intuitív, a megoldások keresése során azonban nem mindig az, számos esetben analitikus és racionális.
Tervezői tér: Sok algoritmus, sok minőségi heurisztika, kevés téves heurisztika, olyan hallgatólagos tudást biztosító tervekhez fér hozzá, amik olykor lehetővé teszik számára, hogy tudjon “vízen járni”. Működőképes likeliest tervek, amelyek olykor loveliestek (vonzóak, eredetiek) is.
V. Nagymester: Tanárok esetében: nem mindenki jut el erre a szintre.
Intuitív módon oldják meg a helyzeteket, kevés explicit, és sok hallgatólagos tudás birtokában. Legtöbbször nem analitikus és nem akaratlagos, hanem spontán módon: a megoldás mintegy magától megszületik. Képesek “vízen járni” különösebb erőfeszítés nélkül. Hasonlítanak azokhoz a zenészekhez, akik szinte egybeforrnak hangszerükkel. Élvezik, amit csinálnak, olykor maguk is rácsodálkoznak az improvizációjuk során kibontakozó izgalmas folyamatra, amely motiválja őket. Megoldásaik nem csupán működőképesek, hanem esztétikai értelemben is vonzók és eredetiek. Körbelengi őket a “szabadság enyhe mámora”, “a lét elviselhetetlen könnyűsége”. Gyakran használnak metaforákat, nyelvi képeket, önmaguk is “látványossággá” (mítikus, karizmatikus alakká) válnak tanítványaik számára.
Tudásuk személyes, egyedi, mintegy megtestesül bennük. Gyakran gesztusok révén kommunikálnak. Megtestesült tudás, megtestesült empátia, megtestesült design, megtestesült dominancia, megtestesült kreatív destrukció, testet öltött “tulajdonságnélküliség”.
Tervezői tér: Sok minőségi heurisztika, személyes intuíciók, a “vízen járás képességét” lehetővé tevő, az egyéni tapasztalatokon kreatívan átszűrt, “folyékony”, “alakváltó” (egyszerre likeliest és loveliest) tervek. Kifinomult “valóságérzék” és “lehetőségérzék” jellemzi a nagymestereket, akik igazán “tulajdonság nélküli" emberek.
Az erő legyen veled a nagymesteri óton!
Részletes információk az esemény oldalán: http://www.drkollarcoaching.hu/okosfalu.html#filo
és az ismertetőben: http://www.drkollarcoaching.hu/filo.pdf
Olyan nagyvállalatot keresünk, akik, ahol a vezetők szeretnének tervezői (design) gondolkodást tanulni.
Majdnem INGYENES LEHETŐSÉG! Forrás: GINOP pályázat.
A bejelentkezéseket örömmel várja Dr. Kollárné Déri Kriszti, Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. , tel.: 06 70 631 33 11
Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)
NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS
http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html
MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapytvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html