![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
ajánló
Life & Business Design Intézet Dr. Kollár Iskolája: Kell-e nekünk önismeret? a CIVIL RÁDIÓBAN
Képzés ismertetője a honlapon.
Míg a természettudós a természeti világot, a bölcsész az "embert" tanulmányozza, addig a designer mesterséges entitások (jövőbeli eszközök, szolgáltatások, életformák) létrehozásával foglalkozik. Eszközei a modellkészítés, formatervezési minta, szintézis. Célja: használható, leleményes, humáncentrikus (empatikus) megoldások keresése.
Napjainkban a designról szóló tágabb szakirodalomban nem csupán grafikai és ipari formatervezésről beszélnek, hanem szolgáltatások, rendszerek, gondolatok és szimbólumok tervezéséről is.
A designgondolkodás ebben a tágabb összefüggésben túllép a designerek (építészek, formatervezők) problémamegoldási metodológiáján, és multidiszciplinárissá (több tudományt, szakterületet magába foglalóvá) válik. A különféle tudásterületek integrálásának célja a designgondolkodó számára nem más, mint a lehető legjobb (loveliest) produktum (termék vagy szolgáltatás) megtervezése, illetve egyes, már meglévő termékek és szolgáltatások menedzselése a designgondolkodás segítségével.
Ebben a kontextusban a designerek tervkészítő, tervterjesztő és a tervezést integráló "neonomádok".
A designgondolkodók fő célja, hogy növeljék arra vonatkozó tervezői és vezetői kompetenciáikat, hogy miként lehet átkelni a természetes határokon (az átvitt értelemben vett folyókon), megtalálni a "gázlókat", valamint lerombolni és poszturbánus módon újratervezni az elavult szervezeti struktúrákat, termékeket, szolgáltatásokat, akár egyes folyamatokat, és életformákat.
Napjainkban a menedzsmenttel foglalkozó szakemberek nagy figyelmet szentelnek a designgondolkodásnak. A sikeres 21. századi vállalatok és vezetőik a designerekhez hasonlóan a kulturális változások interpretátoraiként (értelmezőiként, sőt aktív alakítóiként) identifikálják önmagukat, és nem csupán egyszerűen fogyasztói javak és szolgáltatások előállítóiként.
A designszemlélet a piacgazdaság új kontextusában ölt testet, melynek két sajátos vonása a hierarchiák hálózatokká "szelidülése", valamint a bürokrácia teammunkává "vadulása". A designgondolkodás adekvát (alkalmas) válasz arra a merőben új módra, ahogy a kapitalizmus a hatvanas években (a hippi mozgalomban, ellenkultúrában) kiteljesedő támadásokat integrálja, és piedesztálra emeli a kreatív munkavégzést, az autonóm döntésekre épülő termelést, az önmeghaladás vágyát.
A designgondolkodás különféle szakmákba és szakmai kompetenciákba integrálható. Kiemelt területek: stratégia és innováció, szervezeti leadership, globális business, leadership és management, emberi tényezők és technológia, stb.
A VEZETŐI DESIGNGONDOLKODÁS (design mint tervezés, eredményorientált tervező gondolkodás) szakma: produktum-centrikus, megoldásközpontú, kifejezetten eredményorientált, az úgynevezett wicked problems (megoldhatatlan problámák) kezelésre alkalmas eszközöket ad a vezetők kezébe.
21. századi tervezői gondolkodás elsajátítása növeli a teammunka, a projekttervezés, a stratégiai gondolkodás, valamint a jövőtervezés képességét.
Segít abban, hogy 100%-ig neonomád urbándesignerekké, azaz posztmodern vállalatot irányító, designszemléletű leaderekké váljanak az itt végzett hallgatók.
A képzés nagy előnye, hogy tartalmazza a design-alapú coach képzés (vezető mint coach) modulját is, ilyen értelemben két képzettség, kompetenciakészlet is megszerezhető.
A designdolkodást különféle szakmába és szakmai területbe integrálható. Például: Stratégia és innováció, Szervezeti leadership, Globális business, Leadership és management, Emberi tényezők és technológia stb.
Célcsoportunk: Államigazgatásban foglalkoztatottak, humándiplomások, profitszféra felsővezetői, illetve tanácsadói, non-profit és a civil szervezetek vezetői és tanácsadói, a média területén dolgozók, kommunikációs szakemberek. Mindenkinek, akiket érdekel a legkülönbözőbb szerveződésekben (cégek, nagyobb szervezeti egységek) jelentkező elakadások, szervezetfejlesztési lehetőségek professzionális megoldási módja, vezetői mesterfogások, vezetői kompetenciák határait feszegető gondolkodásforma, illetve ezek speciális irányai, mint pl. a designgondolkodás-alapú coaching.
Pedagógusoknak, pszichológusoknak, munkapszichológusoknak, felső- és középvezetőknek, jogászoknak, közgazdászoknak, projektmenedzsereknek, coachoknak, üzleti tanácsadóknak, trénereknek... mindazoknak, akik a munkájuk során hasznosítani kívánják az életjavítási, szervezeti kultúrafejlesztési eljárásokat és modelleket, valamint azoknak is, akik új szakmát szeretnénk választani, azaz tréneri és a tanácsadói munkát hivatásszerűen, igen magas szinten akarják művelni.
VEZETŐI DESIGNGONDOLKODÁS (design mint tervezés, eredményorientált tervező gondolkodás) keretében célunk olyan szakemberek képzése, akik átlátják az információs társadalom struktúráját és működését, képesek a logikatudomány és a döntésmenedzsment-elmélet elsajátítása révén tanácsot nyújtani, sőt akár meg is oldani a felsővezetés szintjén felmerülő problémákat éppúgy, mint az egyéni krízishelyzeteket. Az oktatás során elsajátított tudás alkalmassá teszi a hallgatókat arra, hogy a szerveződések, társadalmi rendszerek minden szintjén hatékonyan avatkozzanak be.
Elsődlegesen azoknak javasoljuk az oktatásnak ezt a formáját, akik hatékonyan szeretnék a rájuk bízott személyeket, munkavállalókat, munkacsoportokat segíteni, irányítani, olyan képességek birtokába akarnak jutni, melyek lehetővé teszik számukra a tudatos karriertervezést és a mindennapok menedzselését.
A képzés kimenete, a közös egyetemi tanúsítványon szereplő megnevezés (Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési Karának tanúsítványával):
Modern Üzleti tudományok menedzsere, DESIGN THINKER (Üzleti designgondolkodás, Business Design Thinking)
Business coach (Üzleti tanácsadó)
A 27 országot tömörítő nemzetközi tanácsadói hálózat, az IACM referenciájával.
A Magyar Design Szövetség ajánlásával.
A tanúsítványt aláírják:
PhD Dr. Kollár József, a Dr. Kollár Iskola igazgatója, a Magyar Coachszövestég KA szakmai vezetője, a 27 országot tömörítő tanácsadói szövetség, az IACM elnöke, a Magyar Design Szövetség alapító tagja
PhD Dr. Habil. Szécsi Gábor, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi magántanára, tanszékvezető egyetemi docense, a Magyar Tudományos Akadémia Filozófiai Kutatóintézetének osztályvezetője, tudományos főmunkatársa, a Magyar Tudományos Akadémia köztestületi tagja, a Kecskeméti főiskolai tanára
PhD Dr. Habil Nemeskéri Zsolt, a Pécsi Tudományegyetem dékánja
Dr. Kollárné Déri Kriszti, nemzetközileg (ICF) akkreditált tanácsadó, a Magyar Coachszövetség KA kuratóriumi elnöke, a nemzetközi tanácsadói szövetség, az IACM elnökségi tagja, Design Szövetség tagja
Papp Emese, a Magyar Design Szövetség alapító tagja
Designgondolkodás (Design Thinking) (szeminárium) 20 óra/félév
Designgondolkodás gyakorlata (esetelemzések és direkt kompetenciafejlesztés) (gyakorlat) 20 óra/félév
Posztmodern vállalat (előadás) 10 óra (1. félév)
Újmédia (gyakorlat) 10 óra (2. félév)
Tudástermelés, hálózati tanulás logikája és alkalmazása (szeminárium) 10 óra (1. félév)
Tudástermelés, hálózati tanulás logikája és alkalmazása (gyakorlat) 10 óra (2. félév)
Abdukció, a felfedezés logikája és gyakorlata 10 óra (2. félév)
Designgondolkodás-alapú, eredményorientált Businsess Coaching (vezető mint coach) (szeminárium) 20 óra/félév
Designgondolkodás-alapú, eredményorientált Businsess Coaching (vezető mint coach) (gyakorlat) 20 óra/félév
Sajátélményű designgondolkodás (az iskola szervezésében megvalósuló gyakorlat) 30 óra (2. félév)
PhD Dr. Szécsi Gábor, egyetemi magántanár
PhD Dr. Kollár József, egyetemi oktató, design-oktatási klaszter vezetője, Magyar Design Szövetség elnöke
PhD Dr. Balogh István, innovációs főtanácsadó
PhD Dr. Zsávolya Zoltán, József Attila-díjas író
Gerőfi J. Petra - Enteriőrtervező, life és design coach
Papp Emese kommunikáció szakos bölcsész
Dr. Kollárné Déri Kriszti, nemzetközi fokozatú tanácsadó
PhD Dr. Kurucz Attila, folyamat- és teljesítménymenedzsment tanácsadó nagyvállalati gyakorlattal
Zernovácz Erzsébet és Makray Gábor színművészek
Mádi Piroska, színésznő, énekes, tanár, viselkedéselemző-pszichológus (BA)
2014. október 27-tól Pécsen
Gyakorlatok: Pécs-Budapest (Dr. Kollár Coaching)
Képzési napok: minden hónap első 3 hétfőjén (4 hónap+ 1 hónap alatt 30 óra gyakorlat)
Pécsi Tudományegyetemen (Pécs): 2014. október 27, november 3., november 10., november 17., december 1., december 8., december 15., 2015. február 2., február 9., február 16., március 2., március 9., március 16., április 6., április 13., április 20.,
Dr. Kollár Coaching (Budapest): 2015. január 5., január 12., január 19., május 4., május 11.
30 óra sajátélményű gyakorlat Budapesten
Képzéseket minden oktatási napon 10-18 óráig tartjuk.
Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrásfejlesztési Kar, Pécs
Dr. Kollár Coaching, Budapest-Belváros, Váci utca, a Szent Mihály templommal szemben (kapu: 1056 Budapest, Nyáry Pál u. 4., 2. emelet)
Képzés önköltséges: 635.000 Ft (két félév összesen)
A képzés tartalmazza: az online tananyagot, a tankönyvet, segédanyagokat, az oktatási napokat, a gyakorlati képzést.
Részletfizetés lehetséges (regisztrációkor 85.000 Ft, majd félévenként 2 részletben)
Feltétel: BA/MA szintű főiskolai vagy egyetemi diploma, folyamatban lévő felsőoktatási képzés is lehetséges
Felsőfokú képzettség hiányában egyéni elbírálással is felveszünk hallgatókat a képzés szakmai vezetőjének, PhD Dr. Kollár József egyedi engedélyével.
Jelentkezés, regisztráció: ONLINE JELENTKEZÉS
Jelentkezést egy automata e-mailben és ezt követően egy részletes visszaigazolás formájában erősítjük meg.
Érdeklődés, tájékozódás: Dr. Kollárné Déri Kriszti, +36 30 33 11 878, Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Egy designgondolkodáson alapuló világhírű cég: az IDEO önvallomása
A Szilícium-völgy szívében egy David Kelly nevű fiatal designer a következőket írta egy jóbarátjának. "Olyan céget szeretnék alapítani, amelyben a legjobb barátaimmal dolgozhatok együtt." Erre a barátságra és vállalkozókedvre épül az IDEO, melynek irodáiban jelenleg 550 ember dolgozik világszerte, akikkel nap, mint nap kíváncsian, optimistán és kifogyhatatlan humorral navigálunk a jövőbe. Gyártók, designerek, hackerek, építészek, gondolkodók, kutatók, írók, figyelmesen hallgatók, hazárdőrök és kivitelezők csapata. És szeretjük, amit csinálunk!
A designgondolkodás vázlatos története
A hatvanas és hetvenes években kapott először nagy figyelmet a design-tevékenység, amelynek köszönhetően a nyolcvanas és kilencvenes években a design-szakmától különböző tevékenységi körökben is megjelent mint sokat ígérő módszer. Napjainkban más diszciplínák mellett, például a managementtel foglalkozó kutatók (annak érdekében, hogy megújítsák az általuk kutatott, tanított, nem ritkán a gyakorlatban művelt tudásterületet) is nagy figyelmet szentelnek a designgondolkodásnak. Például a szervezetei design, a stratégiai tervezés, a kutatástervezés mind olyan diszciplínák, melyekben egyaránt fontos szerepet kap a designgondolkodás. A menedzserek megpróbálnak a designerekhez hasonló szemléletet elsajátítani, egyfajta designatitűddel viszonyulni a felmerülő problémákhoz. Számos szervezet kvázi-design-teammé alakítja önmagát. A szervezetek a designerekhez hasonlóan a kulturális változások interpretátoraiként és alakítóiként kezdik önmagukat identifikálni, és nem csupán úgy tekintettetek magukra, mint fogyasztói javak és szolgáltatások előállítóira. Mindez a piacgazdaság új kontextusában ölt testet, melynek két sajátos vonása a hierarchiák hálozattokká alakulása, valamint a bürokrácia teammunkává szelidülése. Merőben új kontextust teremt az a mód is, ahogy a kapitalizmus a hatvanas években (a hippi mozgalomban, ellenkultúrában) kiteljesedő támadásokat integrálja, és piedesztára emeli a kreatív munkavégzést, az autonóm döntésekre épülő termelést, az önmeghaladás vágyát. A legértékesebb munkaköröket betöltő dolgozókat vagy szabadúszókat (Richard Florida szavaival) a kitüntetett "kreatív osztály" tagjainak sorába emelte. Charles Florida a The Rise of the Creative Class címú köny szerzője egyik írásában a zseni új típusát teszi meg a kreatív osztály paradigmatikus hősének: ez az új típusú hős (akiből Florida professzor szerint) harmincnyolc millió található Amerikában, olyan "zseni", aki az alkotó munka mellett nem mond le az élet élvezetéről sem, hiszen olyan városban vállal csak munkát, ahol jelen van a három T. A high tech, a tolereancia és a talentum, vagyis az innováció nagyvárosaiban a bohém technonomádok szórakozva dolgoznak és dolgozva szórakoznak.
A designgondolkodást számos egyetemen tanítják: például Stanford University, Oxford University, Tempel University, University of Toronto, Case Western Reserve University stb. Ugyanakkor egyetlen általunk ismert egyetemen sincs átfogó, integratív designképzés. A designgondolkodás különféle egymástól távol eső diszciplínákban jelen van, egyes egyetemek kisebb-nagyobb intézeteiben oktatják, de egyetlen designgondolkodásra épülő egyetem és átfogó oktatási projekt sem működik a nemzetközi piacon.
A designdolkodást különféle szakmákba integrálható. Például: Stratégia és innováció, Szervezeti leadership, Globális business, Leadership és management, Emberi tényezők és technológia stb.
a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával