COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap

Friss hírek (utolsó 20 bejegyzés)

Válogatás cikkeinkből

Népszerű (első 50+ ranglista)

Minden napra egy koant! A KOANOK LOGIKÁJA 4.: Két verés közt egy kellemes teát?

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

Minden napra egy koant! Koanok és az ontológiai terápiás kettős kötések

Ajánló

Korábbi koanok az ontológiai alapú tanácsadás szolgálatában

Két verés közt egy kellemes teát?

A koanok logikája

"Ha nem értesz egy koant, vagy értelmetlennek véled, olvasd el újra, a hiba nem a koanban van. Ha értesz egy koant, akkor olvasd el újra, mert az értelme nem biztos, hogy az, amiről te azt véled, hogy az a koan értelme."

Hakuin Zen mester egy öregasszonyról szokott mesélni a tanítványainak, akinek egy teaboltja volt a faluban. Tapasztalt volt a tea ceremóniában, mondta Hakuin, és zen tudása is egész kiváló volt. Az öreg nő állítólagos tudásától lenyűgözve néhány tanuló elment a faluba, hogy megbizonyosodjanak róla. Amikor az öregasszony látta, hogy közelednek, a tanítványoknak meg kellett mondaniuk, hogy teázni jönnek, vagy a Zenről kérdezősködni. Akik teázni akartak, azokat készségesen kiszolgálta. Akik a Zen tudásáról akartak kérdezni, azokat megvárta csendben, amíg az ajtóba értek, és megtámadta őket a piszkavassal. Csak egy menekült meg a tízből a verésétől.

Kérdéseink

  • Egyetért az öregasszonnyal? Ön szerint is valóban értékesebb öncélúan teázni, mint tanulni?
  • Alkalmas egyáltalán az a személy tanárnak, de akár csak teázó üzemeltetésére, aki bántalmazza a hozzá betérőket?
  • Vállalna, vagyis megkockáztatna bárhol egy verést a tanításért cserében?
Válaszunk

-Első olvasat-

Ha az Ön válasza mindenre nem, akkor az én kérdésem: -Jó, de mi az igen?
Hiszen a történet így kezdődik: "Hakuin Zen mester egy öregasszonyról szokott mesélni a tanítványainak." Miért beszélne Hakuin egy értéktelen és ostoba némberről azoknak, akiket éppen tudomány, a vallástudomány, a zen iránti érdeklődés és tisztelet hozott össze? Meglehetősen kézenfekvő, hogy az öregasszony valóban okos és nagytudású lehetett. Egy ilyen elkötelezett ember pedig azt állítja, hogy inkább tea, mint tanítás. Ön zen? Ön mester? Ön ott volt a történet szerinti helyszínen? Ha egyik sem, akkor honnan tudja, hogy inkább tanítás, mint teázás az értékesebb? Honnan tudja, hogy kell tanítani a zent? Honnan tudja, hogy kell tanítani? "Az átlag, áldás" jelmondatot zászlajára tűző, ipari társadalomból származó iskolarendszerben tapasztalt tanítási módszerek alapján mond ítéletet? Nem kockáztat meg egy verést egy eredeti tanításért cserében? Igen jól megalapozhatták a tudás tiszteletét, a tanulás szeretetét Önnél is (ahogyan nekem). Ennyire értéktelen a valóban értékes? (Igen, azt hiszem tényleg az iskolarendszerben tapasztalt tanítási módszerek alapján mond ítéletet.) És az iskolában mindenki olyan felhőtlen boldog volt a tanulás közben (pedig jó esetben nem verték meg)? Az iskolában tanított dolgok mind a fejében vannak, a mai napig emlékszik az egészre? A-tól Z-ig aprópénzre tudta váltani az életben? Akkor, mi értelme volt a sok magolásnak? Esetleg egy tea nem esett volna néha jobban?

Ha azt hiszed, hogy a semmi sokkal boldogabb,
Merülj el a sűrűjében, ringasd el magad

LGT: Ringasd el magad

Tízből egy megúszta. Tízből egy biztosan megtanulta. Mennyi az elég? Mi az eredmény? Mindenkinek kitűnőnek kell lennie? Ki tanulta meg a leckét: csak az, akit nem vertek meg (az ötös tanuló, az eminens, ő megérte)? Akit megvertek, nem érthette meg? Aki el se ment, megértette? Miért is ne?

Ha másként nem tud védekezni elgyötört agyad,
Ne gondolj most semmire, csak ringasd el magad.

LGT: Ringasd el magad

Az is elég egyelőre, ha nyitottak vagyunk és képesnek mutatkozunk zárójelbe tenni a megnyomorító, normatív gondolkodásunkat. Kielégítő, ha elbizonytalanodtunk, ha azt tudjuk, hogy nem tudjuk, tanított-e az idős nő.

Egyet mi most biztosan megjegyezhettünk:  nem az a jó kérdés, amit azonnal megértünk és megoldunk, amin nem gondolkodunk. Felejtsük el a feltett kérdéseket. Legfőképpen azt felejtsük el, hogy mindenre csípőből kell megfelelnünk. Ez a zen. Ez a tanítás első értelme. Nincs eredmény, csak tanítás. Nincs tanítás, hanem az élet van, abban tanulunk. Nem tanulunk, hanem élünk és mintegy mellesleg tanulunk is (már aki). Sose mondhatjuk, hogy ez vagy az megtanulta a leckét. Aki kipipálta, holnapra elfelejtheti. Aki ma nem tudta, holnap még bepótolhatja. A teaház ajtaja tárva-nyitva.

Láttuk, hogy a kérdés tanítás. A jó kérdés tanít. (A rossz vezet, megvezet, bemondja a frankót.)

Kíváncsiak kezdünk lenni a koan mint ontológiai kettős kötés valódi értelmére?

-Második olvasat-

Aki idáig kibírta, annak elárulhatom, hogy még az se biztos, hogy egy is megtanulta. Csak azt tudjuk, hogy megúszta. Lehet, hogy nem jutott szóhoz a másik kilenctől és így nem lepleződött le, hogy legszívesebben ő is faggatta volna az anyókát? Talán gyorsan elszaladt? Ügyes volt. Ez máris egy alkalmas kompetencia. A tanulás tehát nem egyetlen kompetencia. Nem (csupán) memóriafejlesztés. A tanultak sikeres alkalmazása pedig számos egyéb képességet és készséget feltételez az életben. Ezeket mikor, hol, kitől szerezzük be? Lehetetlen, hogy a vénasszonytól kaptuk meg? Ki teával, ki piszkavassal.

Ki tanult, akit elkentek vagy akinek teával kedveskedtek? Valamennyien. Ki tanult többet? Mindannyiuknak felejthetetlen.

Nem elég jelen lenni, figyelni, hiánytalanul felírni a leckét, megtanulni, nyüzsögni (jelentkezni) és visszaböfögni. Lehet, hogy elsajátítottuk (megkaptuk érte a bizonyítványt, ahogy a tanító történetben az ütlegelést), de nem értjük. Ha érteni véljük, sem tudunk vele mit kezdeni. Ahogy az elpáholt tanítványok sem foghattak fel mindent. Úgy morfondírozhattak: ha nem akarta elmondani az öreglány a titkokat, hát ne tegye, minek kellett még meg is vernie? Láthatjuk, ehhez, vagyis az értelmezéshez égető szükség lett még jóval később is Hakuin mesterre.

Az idős asszony 100% gyakorlatorientált módon tanított (ma mennyi álmester próbálja ezt lelopni tőle). A zen a jelenben lenni. A teázáshhoz, a tea élvezetéhez a jelenben kell lenni. A tanuláshoz is a jelenben kell lenni. Arra a dologra koncentrálni. Nem csapongani, fecsegni, faggatózni és kukkolni. Nem a tanárt tematizálni, hogy mit, hogyan közelítsen, miképpen magyarázza el. Aki a tanárt lefelelteti, a tanár pozíciójába helyezkedik (tanárt meg lenyomja diákba). Egy tanár ezt nem engedheti. Kontraproduktív (visszájára sülhet el): a tanítványok azért jöttek, hogy tanuljanak. Ha ők irányítják az elöljárót, nem tudnak tanulni és végül ők, maguk lesznek elégedetlenek. A tanár, akitől a finishben a jó osztályzatot várják, kellemetlen szituációba szorul: nem tanított, a tanulók nem tanultak, egyes, így a tanár (mint mester) is velük bukott meg. Már akkor elhasalt, amikor elfogadta, hogy ő a tanítvány és majd a valódi hallgatók megmondják neki, majd  instruálják.
A tanár tehát nem hagyhatja, ha tanítani akar, hogy a tanítványok mondják meg, mi a tanítás módja és értelme (mi a tanítás és mi nem). Aki nem érti ezt az összefüggést, annak nem ad teát, nyomatékosság kedvéért még egy bottal az eszébe is vési a szabályt.

Egyébként mit lehet csinálni azzal, aki nem kér teát (tanítást) egy tanártól, aki "csak" tanítani tud (és mondjuk csokit önteni nem)? Nem adni teát (azaz tanítást). Hát nem ezt akarták a főokosok? Hisz elutasították a teaszertartást! Azzal, hogy olyat kérünk, amit a másik nem tud adni, kínos perceket okozhatunk magunknak és másoknak egyaránt (botozás).

Ha valakihez kéréssel fordulunk, melyben olyasmit fogalmazunk meg, amit lehetetlen teljesítenie, de amit tud, azt nem akarjuk tőle, akkor kettős kötést (double bind) állítunk. Mindenki veszített. Ha tudjuk, hogy a kiszemelt áldozatunk nem képes azt a konkrétumot biztosítani, ami a mi vágyunk, akkor miért tőle várjuk? Ha teát ad, akkor pedig elugrunk egy ártatlan tea elől? Mi értelme az egésznek? Miért ne innánk meg a teánkat? Szemben az előző helyzettel, ahol mindenki kudarcot él meg, itt legalább iszunk egy jót, a vendéglátónk meg örül, mert mi is örültünk valaminek.

Amikor felállítjuk a kettős kötést, vagyis olyasmit kérünk, ami eleve lehetetlen, akkor bár nem kérjük, de kapunk mást (itt néhány kék-zöld foltot a ruhánk alá). Szóval, úgy kérjünk, hogy ha rosszul kérünk, olyat kapunk, amit nem kérünk. Ez itt a valódi tanítás.

Aki semmit sem ért az egészből, jobban jár egy teával. Aki meg akarja érteni, jobban jár egy teával mint egy veréssel. Aki mindent ért, teázhat. Most mondják meg, hát nincs igaza a banyának?

Ha a gondok elharapják már a torkodat,
Pihentesd a sebeket és ringasd el magad,

Ringasd el magad, Ringasd el magad.
Ha senki nincs ki elringasson, ringasd el magad.

LGT: Ringasd el magad

Tanulságok és ilyenek

Kimeríthetetlen értelmezések és tanulságok következnek még, melyek egyenként is sorsfordítók lehetnek a személyes életünkben és karrierünkben.

Hogy kell a régi heurisztikákat (sztereotip, rutinszerű, megszokott, unalomig ismételt viselkedéseket, megoldásokat) fülön csípni? Miképpen lehet reflektálni rájuk, felülvizsgálni és leválogatni? Mit csináljunk a régi rutinokkal, félre kell őket állítani vagy használhatók lesznek még valaha? Milyen módon tudjuk megállapítani, hogy pontosan milyen új szokás volna alkalmasabb? Érdemes-e egyáltalán új megoldásokat keresni és ehhez tartozó magatartásmintázatokat elsajátítani, ismételgetni, gyakorolni, rögzíteni, hogy aztán éppen ezek hozzák ránk a bajt ismét? Mire használható még a fönti tanítás, milyen további üzeneteket tartogat? Akit érdekelnek a részletek a mindig működő gyakorlatban, szívesen látjuk a képzéseinken és a személyes tanácsadásainkon.


Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával

  • Kell-e nekünk önismeret? a CIVIL RÁDIÓBAN
  • Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
    Csintó Edit
    akkreditált life
    és business coach >>


    Tóth Éva
    Consigliere, és Coach krízis
    Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

    Fekete Gertrud
    Jószolgálati coach,
    szomaesztétika coach
    szakértő
    Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

    Feliratkozás hírlevélre

    Ki olvas minket

    Oldalainkat 27 vendég böngészi

    Utolsó fórum hozzászólások

    • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
      Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
    • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
      A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
    • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
      Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
    • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
      Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
    • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
      Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
    • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
      A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
    • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
      Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
    • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
      "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
    • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
      Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
    • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
      Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
    • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
      Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
    • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
      Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...