![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
Ajánló
![]()
Min meditál a tanítvány? Ez attól függ, melyik zen iskolához tartozik (mert számos van), és a spirituális fejlődés milyen fokán áll. Az apát talán adott neki egy koant, hogy oldja meg.
egy fajta őrült fejtörő, melynek teljes megoldása egyenértékű a megvilágosodással. A koan őrültsége elengedhetetlen. Nem olyan, mint egy intellektuális kérdés, mint például az, hogy „Mi az élet értelme?” Éppen ellenkezőleg, a célja az, hogy összezavarja az értelmet, megállásra bírja a nyughatatlan elmét, hogy eljusson annak tudattalan forrásáig. Ez az első oka annak, miért őrült egy zen koan: az a rendeltetése, hogy aláaknázza a gondolkodást. A második ok az, hogy a végső kétségbeesésbe kell kergetnie a tanítványt. A mester újra meg újra visszaküldi a tanítványt –időnként ütésekkel, máskor a haragjával kísérve –a meditációs párnájához, azzal a lesújtó megjegyzéssel, hogy semmivel sem került közelebb kóanja megoldásához. Ez a könyörtelen bánásmód hónapokig, sőt évekig eltarthat. A tanítvány talán soha nem is éri el a szatorit vagy megvilágosodást –ebben az életében. De kitart.
A harmadik oka annak, hogy miért őrült egy koan, az, hogy nem is az: a tanítvány az őrült! Hadd próbáljam meg érzékeltetni ezt. Az egyik legismertebb koan –mindegyik koan kulcsa –az igazi vagy eredeti arcunk rejtvénye. A 14. századi mester, Daitó Kokusi szerint: „Az ezerhétszáz zen koannak, amelynek a zen tanítványok szentelik magukat, csak egy a célja: hogy meglássák Eredeti Arcukat.” Ha ezt a koant modern nyelven akarnánk megfogalmazni, valahogy így hangzana: „Ne akarj semmit, hagyd abba a gondolkodást, lazítsd el magad, felejts el mindent, amiről azt képzeled, hogy tudod magadról (azt is, amit a tükörben látsz), nézz ide, arra a helyre, ahol vagy, és lásd meg, milyen most az arcod –mely az Arcod volt, mielőtt megszülettél!” Figyeljük meg, hogy a tanítványnak meg kell látnia – nem elég, ha megérti –, hogy Valódi Arca csak egy másik neve a mahájána buddhizmus és a taoizmus ürességének és a hinduizmus Átman-Brahmanjának. Látnia kell valódi, nem emberi Arcát, és tisztábban kell látnia, mint ahogy azt a másik, emberi arcot látja egy méterre a tükörben – azt az emberi arcot, amely sohasem volt az övé.
Ne lepődjünk meg, ha ez még nem jelent nekünk semmit. A tanítványnak sem jelent. Vagy másként megfogalmazva: túl sokat jelent, pedig a lényeg nem a jelentés, hanem a látás. Ám egy szép napon a tanítvány eljut oda, hogy erőforrásai kimerülnek. Ekkor feladja, nem tud tovább gondolkodni, és teljes kétségbeesésében csak néz –s egy szempillantás alatt meglátja Valódi Arcát, és megvilágosodik. Az örömtől verejtékezve, remegve, sírva és nevetve rohan a mesterhez. És a mester, immár a keménység és a harag minden nyoma nélkül, gyengéden megsimogatja térdelő tanítványa fejét. A magyarázkodás szükségtelen –és különben is lehetetlen.
–Végre –mondja a mester –, végre látod!
–Hogyhogy nem vettem észre eddig, pedig olyan nyilvánvaló! –súgja a tanítvány.
–Túl nyilvánvaló –feleli a mester –, nehéz észrevenni. Az emberek ki nem állhatják az egyszerűséget. Azt szeretik, ha a dolgok nehezek és bonyolultak. Az a baj, hogy túl könnyű!
A zen tanítvány megvilágosodása rendszerint kemény gyakorlással töltött hosszú időszak végén jön el. De vannak olyan példák, amikor nagyon gyorsan és könnyen érkezett. Erre az a buddhista magyarázat, hogy a szükséges erőfeszítést már a korábbi életeiben megtette az ember, és most annak szüreteli le a gyümölcseit. Mindenesetre senki sem tudhatja előre, mennyi időre lesz szükség a megvilágosodáshoz az ő esetében: az is lehet, hogy a következő öt perc elhozza, de megtörténhet, hogy ötvenévnyi spirituális fáradozás szükséges hozzá. Tegyük fel, hogy a tanítvány felfogta a koant, és meg merte tenni, amit az javasolt: kereste és meglátta Valódi vagy Eredeti Arcát abban a pillanatban. Miért ne lenne ekkor ugyanolyan megvilágosodott, mint az a tanítvány, akinek mindez fél évszázadba tellett? Mindehhez gyakorlatilag semmi köze a korának, vallásának (vagy éppen vallástalanságának), erkölcsének, tanultságának, nemének, de még az értelmének sem! A „magyarázat” a buddhizmus szerint a jó karmájában rejlik, azokban az érdemekben, melyeket a hosszú-hosszú életek során összegyűjtött. A keresztények tiszta kegyelemnek vagy isteni adománynak hívnák inkább, míg egy nem vallásos értelmező a puszta szerencsének. Mindenesetre arra a kérdésre, hogy „Én is megláthatom-e az Eredeti Arcomat?”, csak egyetlen válasz van: „Próbáld ki, és nézd meg!”
Mindazonáltal a zen szótó iskolája (amely napjainkban a legnagyobb a zen tradíciók közül Japánban) elutasítja a kóan módszerét és bármilyen megvilágosodáshoz vezető eszközt, hiszen úgy tartja, hogy a megvilágosodás már amúgy is igaz természetünk. A tanítványt arra buzdítja, hogy már a kezdetektől élvezze ezt a természetet (amely „nem természet”). Erről szól a zazen vagy ülő meditáció: gyakorolni és megszilárdítani az ember jelenvaló megvilágosodását, és nem próbálni elérni azt a jövőben. Most vagy soha!
A zenben –akárcsak a többi fontos spirituális hagyományban –mindig is voltak olyan mesterek, akik azt tanították, hogy a megvilágosodás (szatori, megszabadulás, felébredés, önmegvalósítás, üdvözülés) nemhogy nem a világ legnehezebb dolga, hanem éppen a legkönnyebb és legtermészetesebb. E kérdés eldöntésének az egyetlen módja az, ha kipróbáljuk. „A zen a megvilágosodást helyezi az első helyre –mondja Ummon japán zen mester –, a rossz karmádtól majd szabadulj meg azután.” Ummon nem engedi meg, hogy kihúzzuk magunkat az emberi gyengeségeinkkel való szembenézés alól, s hogy ne vegyük azokat tudomásul minden szinten. Ezt a hosszas és emberpróbáló munkát nem kerülhetjük el. Gyakorlatilag azt tanácsolja, hogy kezdjük azzal, ami már adott és azonnal elérhető, bármi legyen is a problémánk, vagyis azzal, ami már tökéletes –nevezetesen a forrásunkkal vagy középpontunkkal. Ezután, tudatosan megállapodva a középpontban, már olyan helyzetben leszünk, hogy megbirkózhatunk az összes külső rendetlenséggel.
Az idézet forrása: A világ vallásai
a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával