![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
„Örömmérő”, avagy az életed eredményességi tesztje
A mediáció és a coaching már régen kilépett a jog tekintélyelvű, sokszor önmagában is ellentmondásokkal teletűzdelt, szabályozott világából. A szociális szféra empatizáló beszédmódját is háta mögött hagyta. Aki tanácsadóként ezekkel a mintázatokkal próbálkozik, elveszettnek érzi magát, szükségképpen csalódik. Ebben a dilemmában nemcsak támpontot, egyenesen megoldást hoz az új mérőműszer, az „örömmérő” alkalmazása.
„A kind of Magic” (Queen): Probléma- és megoldáskereső hozzáállás helyett “örömmérő”-szemlélet
A Cselekvésközpontú (nemzetközi ontological) Humántanácsadók, Coachok és Mediátorok 3. Magyarországi Konferenciája és Workshopjának (V.A.M. Design Center, 2012.06.02.) központi üzenete volt:
Egyszer és mindenkorra szakítanunk kell azzal a szakállas, ipari társadalomból ránk maradt elgondolással, miszerint az életünk nem más, mint megoldandó problémák sora. Az „Élet ipari termelés”, miközben 24 órás műszakban problémákat és megoldásokat gyártunk? A világ ezzel szemben egy érdekes hely, valójában titkok kutatásának színtere. Nem az a kérdés, hogy vannak-e problémák, vagy sem, hanem azok mennyire minőségi, milyen értékes életbe (személyi és szervezeti környezetbe) ágyazottak. Az „Élet izgalmas utazás”. Ennek során kétségtelenül találkozunk akadályokkal, melyeket elhordunk, kikerülünk, átugrunk, új utakat választunk… és folytatjuk a felfedezést, a kalandozást.
„Turn on, tune in, drop out!” Melyik a csábítóbb vízió: megoldásokat hajszolni, vagy titkok után kutatni?
Az emberek örökké megoldásokat keresnének? Tévedés. Ez csak egy ránk hagyományozott, poros beszédmód hamis illúziója. Mindannyian a számunkra vonzó dolgokat keressük, az unalmasakat, gondterheseket, mechanikusakat (pl. a napi rendes probléma-megoldási adagunkat), ha csak tehetjük, messze elkerüljük.
A hatékony kommunikáció piedesztálra emelése, az empátia öncélú fejlesztése és az önismeret hajszolása éppen olyan jó business csupán, mint az állandó probléma- és a megoldásfókuszú gondolkodásra való ösztönzés. A problémák megértéséhez nem elsősorban pontos információkra van szükség. Az információk ugyanis csak annyiban érdekesek, amennyiben vonzóvá teszik azt a szituációt, amivel foglalkozunk, vagy foglalkoznunk kell. Az önismeret a (pl. tanulással) megszerzett kompetenciákból (képességeinkből, készségeinkből) következik. Az önismeret következménye, és nem oka az érdekes események előidézésére való képességeknek. Másképpen fogalmazva életöröm, a boldogságra való alkalmasság sokkal inkább a kreativitástól függ, mintsem az egyirányba szűkített önmegismeréstől.
A fentiekből adódik, hogy önismereti, életvezetési képzések során mindenekelőtt kreativitásunkat kell fejleszteni, ezzel bármikor “csábító ajánlatok”-at generálhatunk magunk és mások számára, azaz a megoldás-keresés sivatagából a titkok kutatásának helyszínét varázsolhatjuk. Így tudunk vonzó képet festeni önmagunkról, a környezetünkről és arról a helyzetről, ami jelenleg a figyelmünk középpontjába került. Az érdekes szituációk (gyümölcsöző beszédmód, alkalmas, új történek) kialakításához és a régiek újraszövéséhez az innovatív nyelvhasználatot kell elsajátítanunk és egy életen át gyakorolnunk.
Nem működnek már a hagyományos tréningek sem, mert a „kontrolláltság, önkritika, pontosság, őszinteség, bizalom” mellett ma már a fejlesztendő („mag”)kompetencia: az ellentmondó szituációkból való (kéthurkú, deutero) tanulás képessége.
Mi is az az “örömmérő”?
A rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a hangyák a legjobb génállománnyal rendelkező partnert kiválasztják: célszerűen, de mindenfajta öröm nélkül.
A hangyákkal szemben az emberek szenvedélyes választók. Örömet okoz számunkra egy-egy impozáns díszítmény, táncbravúr, nyelvi lelemény vagy humor. A választásból származó élmény komplex: keveredik benne az esztétikai tapasztalat, az újdonságra irányuló vágy, a csodálat, a másik nem iránti érdeklődés, a határok feszegetése.
Az élmények oksági szerepet játszanak döntéseinkben: vagyis azokat a dolgokat választjuk, amelyek örömteli élményekhez juttatnak minket. Minél nagyobb élvezetet ígér a lehetséges partner, szituáció, szolgáltatás, áru, esemény, annál nagyobb a valószínűsége, hogy őt vagy azokat választjuk. A döntést az agyban található "általános örömmérő" mutatójának állása határozza meg.
A hangya-típusú döntés látszólag üzletszerű, semleges, haszonmaximalizáló, de erotikus távlatokat nélkülöző. Az "erotikus távlat" kifejezést nem szexuális értelemben, és nem csupán az emberi kapcsolatok vonatkozásában használjuk. "Az erotika a képzeletbeli dolgok birodalmába tartozik, mint az ünnep, a szerepjátszás és a rítus".
Az erotika határokat sért. "Éppen azzal, hogy valami rituális ( ), valamelyik dimenziójával már súrolja (...) a törvényszegés határait".
Egyszerűsíti a tanulást. Olyan megerősítő mechanizmus, amely segít összemérni az a különféle kontextusokat, az eltérő minőségű célokat. Ha az evés jól esik, akkor megerősítő ok az élelemkereső stratégiához. Ha a szex jól esik, megerősíti a partnerválasztási stratégiát. Ha munka élvezetet okoz, akkor megerősíti azt a módot, ahogy dolgozunk és új távlatokat ad.
A mi felfogásunk szerint magánéletben és szervezeti környezetben a személyes válságok főként abból származnak, hogy biológiai okok vagy kognitív torzítások miatt rosszul működik az örömmérőnk, illetve nem vagyunk képesek leolvasni a mutató állását, azaz kevés önismerettel bírunk.
A másik probléma a kivitelezésből származik: hiába tudjuk, hogy nekünk mi okoz örömet, ha nincsenek megfelelő algoritmusaink, heurisztikáink, átfogó stratégiáink arra, hogy az örömmérőnk utasításait kövessük, azaz boldogok legyünk.
A mediáció filozófiája révén egy jól képzett tanácsadó úgy viselkedik, mint egy heurisztikákat (azaz az Ön életfilozófiáját, viselkedési programjait, automatizmusait, szabályait és szokásait) felfedező program, melynek egyik beépített eleme (metaheurisztikája) folyamatosan analizálja, hogy mely heurisztikák vezetnek (a kívánt jövőt megteremtő) eredményes fogalomalkotáshoz, és melyek nem. Utóbbiakat közösen át kell alakítanuk, előbbieket továbbfejlesztenünk.
Olyan "erotikus távlatokat nyitó" mikrovilágokat (boldogságtereket) hozunk létre, melyek világos inputtal és outputtal bírnak (konkrét válaszok születnek, kézzelfogható eredményeket kap), és jól átlátható, valamint uralható ún. "gyenge ontológiával" rendelkeznek (azaz rugalmas alkalmazkodóképességgel, jól használható szabályokkal, alkalmas viselkedési mintákkal, vonzó jővőképekkel leírható, egymástól kisebb-nagyobb mértékben különböző világok).
A jövőből érkező "kócós válaszoknak" otthont adó gyenge ontológia lehetővé teszi, hogy megszabadítsuk Önt (az önmaga számára is láthatatlanul) működő különféle bűntudat-generátoroktól, önvédelmi mechanizmusoktól, vagyis az örömmérő normális működését megakadályazó téves heurisztikáktól, kognitív torzításoktól.
A közösen létrehozott, vonzó ontológiák (egy új, élhetőbb, működőképesebb világ “csábító ajánlat”-a) olyan segítő modellként szolgálnak majd az Ön számára, melyek lehetővé teszik az örömmérővel összhangban működő, minőségi élményvilág felépítését, belakását és kreatív továbbfejlesztését.
Az örömmérő beállítására szánt közösen eltöltött kreatív idő felejthetetlen élménnyé válik.
Később, ha már a krízis megszelídült és esetleg új viharok jönnek, gyakran fogja használni az együtt megtalált vagy kifejlesztett kompetenciákat, amelyekkel mindhalálig kreatívan rombolhatja az örömmérővel összhangban történő választás ontológiáit!
Hogyan legyen “mai” egy tanácsadó, mediátor? Milyen attitűd, viselkedésmintázat illeszkedik az újradefiniálandó tanácsadás fogalmához?
A következő anekdotát nem analógiaként, pontos megfeleltetés, utánzás céljából írjuk le. Inkább egy meghökkentő és elgondolkodtató példának szánjuk arra az esetre, ha tanácsadóként már elszántuk magunkat a változásra:
Charles Florida a The Rise of the Creative Class címú köny szerzője egyik írásában a romantikus zseni új típusát teszi meg a kreatív osztály paradigmatikus hősének: ez az új típusú hős (akiből Florida professzor szerin) harmincnyolc millió található Amerikában, olyan típusú „zseni”, aki, elődjével szemben, nem mond le az élet élvezetéről, ezen belül a romantikus szerelem kreatív rombolásáról sem.
Florida meglehetősen cool stílusban beszámol egy forró tavaszi napról, amikor a pittsburghi-i Carnegie Mellon Egyetemen sétált, és találkozott néhány emblematikus fiatalemberrel. Belépvén a campus kapuján egy fiatalokkal tömött asztalra lett figyelmes, akik élénk beszélgetést folytattak a szikrázó napsütésben. Néhányan közülük a texasi Austinban működő Trilogy nevű szoftvercég kék pólóját viselték, amely a jó hírű pittesburgh-i egyetemre küldi toborzóit a legjobb diákok megszerzése céljából. Florida professzor kertelés nélkül megkérdezte tőlük, hogy szokásukhoz híven most is toborozni jöttek-e a távoli Austinból, mire azt a meglepő választ adták, hogy egyáltalán nem, csak azért ugrottak be, hogy dumáljanak és frizbizennek egyet a haverokkal.
A válaszuk azért is meglepő, mert Austinból 23 óra alatt lehet autóval eljutni Pittsburghbe. Oldalra pillantva egy top tank-be (ujjatlan trikóba) bújt, több színben pompázó és tüskés hajú, tetőtől talpig tetovált, multi-piercinges orrú fiatalemberre lett figyelmes, aki a lehető legkifejezőbb módon félig heverve ült a füvön. Úgy festett, mint egy cool a gangből. Florida odament hozzá és magyarra lefordíthatatlan stílusban megkérdezte, hogy merre hány óra.
Az ifjú titán hasonlóan informális stílusban válaszolva közölte, hogy éppen most írt alá a (magukat frizbisekként pozicionáló) toborzóknak Texasba. Florida később megtudta, hogy ez a poszturbánusan heverésző diák a legmenőbb arc az évfolyamában, és hatalmas ösztöndíjakat kaszál, nyilván nemcsak a fűben heverészésért, hanem kiváló tanulmányi eredményeiért is.
A szerző elmerengett azon, hogy több mint húsz évvel ezelőtt az egyetemistáknak kreatív fűbeheverés helyett ellenkulturális kötödéseiket elrejtve, ingbe, nyakkendőbe bújva kellett kilincselniük a vállalatoknál. Napjainkban pont fordítva van. A cégek megpróbálják informálisan, lazán a „nemes vadakat” nem elijesztve, becserkészni a legkreatívabb diákokat. Konkrétan: a Trilogy nevű szoftvercég a tüskés hajú, kreatív fiatalembert „margaréta” partijain kívánta meggyőzni arról, hogy őket válassza.
Mikor Florida megkérdezte a frizbiző toborzóktól, hogy miért őt szemelték ki maguknak, nemes egyszerűséggel azt válaszolták, hogy azért, mert rocksztár!