![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
PhD Dr. Kollár József- Déri Kriszti:
Hogyan elemzünk egy tetszőleges, de feltétlenül értékes forrástartományt? Koanok a tanácsadásban
Az írás szellemi termék, így azt részben vagy teljesen idézni, parafrázisát adni, egyedi értelmezés formájában, vagy bármely más módon felhasználni tilos a szerzők írásbeli engedélye nélkül.
A koanokról egyféleképpen
A koan
Roshi Kapleau belegyezett hogy tudósok egy csoportját tanítsa a Zen mibenléte felöl. Miután bemutatták a csoport tagjainak, a Roshi csenben leült a párnára, ami a földön volt elhelyezve. Belépett egy tanítvány, meghajolt a mester előtt, és leült egy másik párnára tanítójával szemben.
– Mi a Zen?” – kérdezte a tanítvány.
A Roshi elővett egy banánt, meghámozta, és enni kezdte.
– Ez minden? Nem tudsz semmi mást mutatni?” – mondta a tanuló.
– Gyere közelebb, kérlek – válaszolta a mester.
A tanuló odament és Roshi meglengette előtte banán megmaradt részét. A tanuló meghajolt, és elment.
Egy másik tanuló felállt és a közönséghez fordult:
– Mindenki érti?
Nem válaszolt senki, így a tanuló hozzátette:
– Ti most egy elsőrangú Zen magyarázatot láttatok! Van kérdés?
Hosszú csend után valaki felállt.
– Roshi, én nem vagyok elégedett a bemutatóval. Valami olyat mutattatok, amit nem biztos, hogy értek. Lehetségesnek kell lennie, hogy elmondja, mi a Zen!
– Ha mindenképpen szavakat akarsz – válaszolta Roshi –, akkor a zen az elefánt és a bolha közösülése.
Helyzet és percepció
Nehéz kivenni, hogy pontosan mikor, melyik tanítványról szól a történet. Azt biztosan tudjuk, hogy tudósok egy csoportja közelebbről kívánja szemügyre venni a zent olyan módon, hogy egy mester tanítását kukkolja. Több okítandó személy is jelen van a teremben: a mester, néhányan azok közül, akik már beavatást nyertek és az outsiderek (tudósok) csoportja. Egy, a zen tanulmányokban már némiképp elmélyült tanuló vállalkozik a mester módszerének demonstrációjára. Benne van a játékban. Nem vacakol, egyenesen a kérdések kérdését teszi fel: mi a zen? A mester válaszul a legtermészetesebb módon megeszik egy banánt. Az asszisztens megismétli a kérését. Itt lesz gyanús a helyzet. Ez valami színjáték. A zen tanító sohasem ragozza, üt, kiabál és inkább marad magában. A mester komolyan veszi a feladatát, így most mégis felmutatja az imént elfogyasztott növény héját. Ennyi, nem tovább. A tanítás véget ért. A tanuló meghajol és távozik. Nincs több kétsége. Vagy, ha van, azt nem most fogja fennhangon megfogalmazni. Ő már érti dörgést, megszokta a dolog dinamikáját. Egy tanítás nem 45 percig tart és semmiképpen sem a nulladik órától délután négyig…, mert nincs idő és nincs mennyiség, a tudást nem kilóra mérik. Nem jár érdemjegy. Nem kell rettegni a számonkéréstől. Mindenki tudni fogja, ha elérte a szintet. A dolog paradoxona, hogy aki megvilágosult, legkevésbé villog vele. Talán az életben sem tudjuk meg, ki teljesítette a követelményeket. Nem bohócokat, magamutogató, önmaguktól elájuló kirakatembereket, bullshithuszárokat, önmegvalósítókat, karriergépeket, rövidtávú memóriából visszaböfögő, nagy bemondókat képeznek. A tanítás sosem öncélú, mindig van haszna, a legjobbak itt mind tudják, a tudomány élni segít (kibírni a megvilágosodásig). A folyamat lényege, hogy rendre csak tanítványokkal találkozunk, mert a többi, az eminens már semmit nem kérdez. A tanítás üteme a tanuló képességei szerint alakul. Aki még kíváncsiskodik, az a tanítvány, az outsider és aki bábáskodik, kommentál, na ő a megvilágosult. Gyengébbek kedvéért közli, hogy tanítást láttunk a legjavából. Aki érti, elmehet (ennyit a jutalomról). Korrepetáció indul: kinek maradt űr a fejében? A kérdező mindig kérdez, megállíthatatlanul. Persze, ha tudna, értene bármit is, akár csak sejtene, ő lenne a mester. Miután nem tud és nem ért, mit is csinálna, önmagától értetődik, hogy feltesz. Egy újat. Ráadásul az egészet egy lapra. Bizonyítja, hogy minden, de a világon minden relatív. Ki a fene mondhatja meg, hogy ő mennyit tud, hogy nem ő a mester? Ahogy vesszük, ugyebár. Miért ne lehetne ő az okosabb? Rázendít. Értékel, elemez, véleményez. Tanulás nélkül is megy ez! Sőt, standardok és evidenciák nélkül így a lehető legkönnyebb. Nem saját magát minősíti (bár ki tudja?), hanem a mestert. Inkább edzeni kéne. Elmélyülni. Megérteni, átgondolni, alárendelődni. De ő csak kérdez és osztályoz, mivel nem tanul, elégedetlen. Saját magával.
A mester, a szegény mester, az önkörébe záródott szerencsétlen már majdnem nyerésre áll, de így felel: bolha, meg elefánt. Ki érti, hogy ez is tanítás?
Kogníció
Nem fér a fejembe, miért pont bolha és elefánt. Nincs jobb dolguk, egyszerűen közösülnek? Elsőre meglehetősen hatásvadász. Nem hiszem azonban, hogy a mester egyetlen percre is elhagyta volna a zen teret, a filozófiát, a fogalmi keretet. Nagy belépő helyett valamire utal ezzel az egésszel, de mire? Ezért kéne az alapjaitól megtanulni, az „ABC”-nél kezdeni a zen tanulmányozását, hogy felismerjük a szimbólumokat, a jelrendszert, a logikát, legvégül megértsük a tanítást. „Nincs királyi út.” Ez, csakis ez a helyes sorrend.
A koanok dekódolásához szánt, jól ismert mottó: ha úgy érzed, megfejtettél egy koant, biztos lehetsz benne, hogy közelében sem jársz. A bolha és az elefánt a méretkülönbségből adódóan nem közösülhet. Ezt értjük, azaz pont az a baj, hogy ettől az egész koant nem értjük. Egyetlen következtetés állítaná helyre a rendet: az egész egy baromság, a mester megőrült, vagy nem is mester és a tanítvány az értelmesebb (naná). A kognitív disszonancia mentén oltárian csábít ez a verzió, azonnal regenerálódna az önérzetünk. Szép lelkek, magukra igényesek, renitensek és elégedetlenek azonban ezzel nem is kísérleteznek. Szóval, most nem dőlünk hátra, hogy megvan. Kicsit zavaró. Ha lenne ugyanis egy első, bár hibás olvasatunk, a mottó útbaigazít: a hátralévő időben már csak az eredeti hipotézisünk ellentettjét kellene igazolnunk.
A mester azt mondja, az aktus lehetséges. Így kell, hogy legyen, különben nem létezne zen, hiszen állítja, a zen, a bolha és az elefánt közösülése. Az ember és az univerzum intim és harmonikus viszonya. Szép. Ennyi? Miért válaszolt egyáltalán az elégedetlenkedő újabb kérdésére? Miért nem állt meg a banán-bemutatónál? Belefért volna, hogy a banán héját hozzávágja a legostobább hallgatójához. Miért nem úgy tanított, ahogy szokott? Miért volt sokkal türelmesebb?
A demót egy történettel kezdte. Egyszemélyes színházba hívott minket, ahol a banánnal való foglalatossággal mesélte el a zenben való létet. A nyugati gondolkodás folyton hibát keres. A banán belakmározása a világ legegyszerűbb művelete, túl sok nehézséget egy majomnak sem okozhat a megvalósítása. A mester biztosra ment: a legrutinosabb bemutatót tartotta meg, amit szerinte egy gyerek is felfoghatna. Letisztult, finom, kipárnázott, játékos tanítás. Nálunk minden szülő ezt keresi. Akit viszont nem így neveltek, elhessegeti mint jelentéktelent. Semmi izzadságszag, kínlódás, szájból szájba tanítás. Hogy ők is közelebb kerüljenek, a megismételt kérésre belengeti a banánt, azaz már csak a héját. A banán ugyanis elfogyott. Nem rázogathatja azt, ami nincs, ami múlt idő. A zenben csak jelen van. Minden tárgynak a vele való viszonyban van a személy számára értelme. A mesternek jól esett egy banán, hát megette. Ez a zen, a mindennapi élet. A következő percben a növény lefejtett burka. Aztán meg az se. Miután nem tudjuk, mi a jövő, nincs a spórolásnak, előtakarékosságnak semmi értelme. A megismételhetetlen és tökéletes pillanat a zen. A lengő növény jelzi: hahó, ébredj, itt van az orrod előtt, amit keresel. Nincs egyéb teendő, mindössze a gondolkodásodra rakódott sztereotípiákat, sémákat és rögzült szokásokat, heurisztikákat kell levedlened, mint egy máló bőrréteget, ha már semmi hasznod belőle, sőt szűknek bizonyul, megköt és visszafog. Ahogy egy kígyó a kövekhez dörzsöli a testét, tekereg, leválasztja magáról az elszáradt bőrdarabokat, a koan is úgy hántja le rólunk a gátló gondolatokat és hőn szeretett, unalomig ismételt viselkedésmintázatokat.
Lényegében a banán elmajszolása (zen a mindennapi élet) után a banánhéj lebegtetésével tovább is léptünk a képzésben (zen a jelen, az összes jelenbeli kapcsolat). Aki felsőbb osztályba kívánkozik: zen a bolha és elefánt, meg az aktus (zen a mindenséghez való, lehelletfinom viszony). Tökéletes összefoglalás 3 lépéssel kikerekedő történetben.
A mestert azért nem zavarja az új kérdés, mert érdeklődésnek fogja fel. Ha nem így tenne, minek foglalkozna a kívülről érkező amatőrökkel? Elköteleződött, hogy abszolút kezdőkkel dolgozik, így semmin sem csodálkozik. A legkézenfekvőbb, hogy az oktató, magánál felkészületlenebb, sokszor butább és tiszteletlenebb személyekkel kerül szembe. Mit kell ezen mérgelődni? Bámulatos, ahogy a tanárok rendszertelenül kikészülnek, töretlen hittel intőket írnak évről-évre, becitálják a szülőket, eltanácsolják a gyerekeket. Olyan kettős kötés (double bind) ez, ami megoldhatatlan mindenkinek: szülő, gyerek elbukik, a tanár kikészül. Kinek is jó és mire? Minek tanít az, aki nem tud és nem szeret, akit zavar az érdektelenség (mert ő maga, meg a tananyaga dögunalmas), a rendetlenség? Egy zen mester ezt a súlyos tévedést sosem követi el. Hihetetlenül kifinomult, ahogy megjegyzi: – Gyere közelebb, kérlek! Kérlek. Csak semmi elidegenítés!
És kérem, ő kívánság szerint szavakkal is alá tudja támasztani a történetet azonnal egy új történettel… Performance. Izgi bűvészshow, ahol a banán mindig a gyomorba kerül, de azért reszketünk, hogy na, mi van? Mert ez egy egyszeri varázslat, éppen most készült a nagyérdeműnek. Hogy nézne ki, ha Rosi folyton banánt zabálna és hogy a banánból nem a bolha következne? Mitől esne le az állunk és állna meg az eszünk?
Az iskolában az indukció (egyesből az általánosra való következtetés) és a dedukció (általánosból az egyesbe történő következtetés) segítségével tanulunk. A koanokban ennek híre-hamva. Szó szerint nincs mit tanulni ugyanis. Banánt enni mindenki képes. Ez a trükk. Így azonnal tovább kell lépnünk a gondolkodásunkban. A koan az akadály és a trambulin is egyben. A koanban nincs alkalmazandó kulcs, tétel (tanulság), amit előkaphatunk a megfejtéshez és nincs egyedi eset, amiből egy új tétel összeállhat. Minden (élet)helyzet valamiképp más és más. A koan meg pontosan azt tanítja, hogy ne vesszünk el a megszokásaink labirintusában.
Érdekes, hogy a tanítvány meghajol és elmegy. Nem dumál bele. Nem értelmezget, nem hozza le a profánba, üríti ki, nem keres lényeget. A nyugati kultúrában edzetlen tanítványaink és a tanácsadók rendszerint a kulcs gondolatokra áhítoznak, amiket a könydiszkontokba kiselejtezett, néhány filléres sikerkönyvekből összeollózhatnának. Amik nem segítenek a versenyhezetben. Amikből nem következik olyan minőség, amiért a vevő fizet. Ebből viszont nagyon is következik, hogy nem lesz ügyfelük, azaz pénzük a praxisból. C’est la vie, bármikor megmondhattuk volna, ha kérdeznek. A fene, most kérés nélkül és ingyen tanítottunk. Hát, még nem vagyunk egy zen mester…, koant ide!
Design, azaz a tervvisszafejtés
A kettős kötések legjobb ellenszere a koan. Bármelyik. Bízzunk meg benne. Terápiás kettős kötés. Éppen azt a fixációnkat bontja le, amelyiket kell az adott helyzetben.
Belehelyezkedés
Tanácsadó vagy? Fogadatlan prókátor? Tanuló az Élet Iskolájában?
Nem tanultál valódi mestertől, magadat nevezted ki és most vékony jégen táncoló outsidernek látnak? Lövésed sincs, csak kérdések? Nem jó kérdést teszel fel az életnek? Úgy érzem, talán jobban jársz, ha magad fogalmazod meg itt a sajátjaidat.
És még valami: azért minden titkot mi sem árultunk el. A zen mesterek visszatartják a tudást. A beavatatlanoknak, amatőröknek, outsidereknek nem mutatnak meg mindent. Gyere te is, válj alkalmassá a tanításra!
Megfeleltetés, analógiák keresése
Az élet mennyi és mennyi formában veti fel azokat a kedves válaszokat (megoldásoknak mondanátok), amivel minden percben elfektethet?! Kapkodjuk a fejünket: mi itt a kérdés (feladat) egyáltalában? Csak higgadtan, iCool iDol! Mi különböztet meg a mester viselkedésétől téged? Vedd számba! Ezeket kell megszerezned. Közben ne felejtsük el, hogy még nem vagyunk egészen mester. De jól tudjuk, probléma nem létezik, csak lehetőség valami új tanulására. Megoldás sincsen, hanem titkok, melyek jó esetben kutatásra ingerelnek. Kalandra fel!
A témához tartozó:
A módszer kidolgozója, a magyar ontológiai iskola megteremtője: PhD Dr. Kollár József, elmefilozófus, költő, művészetkritikus. Módszeréhez és általa alapított nemzetközi szervezethez, IACM 26 ország tanácsadói csatlakoztak.
Többet olvashatsz róla ezen az oldalunkon: http://www.iloveschool.hu
Képzésünkön alaposan kitanulmányozhatod és elsajátíthatod: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html
Nálam kipróbálhatod: http://pszichologus.szervezetepites.hu/
Szeretettel hívunk, várunk!
Dr. Kollárné Déri Krisztina
első, coach magyar GUINNESS-rekorder, Nemzetközi fokozattal rendelkező mester coach, az IRM/KIM senior mediátor-kiképző trénere, Magyarország első coachszövetségének, a Magyar Coachszövetség 2008. Kuratóriumi elnöke, az IACM nemzetközi tanácsadói szövetség elnökségi tagja, a Magyar Design Közösség alapító tagja
Dr. Kollár Iskola FRANCHISE-szövetség ajánlata: Franchise Képek az Iskola életéből: Dr. Kollár Iskola képekben Dr. Kollár Iskola Mémtelepe: Mémjeink
BÚÉK 2016.!
Találkozunk az álmok mezején!
http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html
1.Ha röviden be kellene mutatnotok magatokat, mit mondanátok?
21. századi kibernomádok.
2.A munkásságotokkal több területet is lefedtek, ha definiálnotok kelenne magatokat, akkor mit mondanátok? Illetve, van egy olyan pont, ahol találkoznak ezek a tevékenységek?
21. századi neonomádokként élvezzük a különféle gondolatrendszerek, virtuális tájak, életformák, érzelmek, létállapotok közötti vándorlást. A virtuális, tehát valódi sztyeppék meghódítását. Nem szeretjük, ha nyereg alatt puhítanak minket, ha a folyókat természetes határoknak tekintik, ha a hidakat eltorlaszolják, ha a gázlókon feltartóztatnak, ha a várkapukat és a városokat bezárják előttünk.
3.Hogyan tudtok együtt dolgozni?
Lóhalálában.
4.Mit tartotok a legnagyobb problémának, amivel egy párkereső vagy egy párkapcsolatban élő szembesülhet?
Hogy nem tudják tudatosan előidézni és élvezni „a lét elviselhetetlen könnyűségét”.
5.Mi a missziótok célja?
Hogy a hozzánk fordulók megtanuljanak átvitt értelemben vízen járni: ne nyeljék el őket az mezőgazdasági, az ipari és az információs társadalom egymásra zúduló hullámai.
6.Milyen problémákkal fordulnak hozzátok a leggyakrabban és, milyen milyen megoldásokkal készültök általában?
A hozzánk fordulók gyakran saját letelepült, biztonságara törekvő életükkel elégedetlenek. Segítünk nekik kitörni virtuális szekérváraikból az információs társadalom tudáshorizontja felé. Támogatjuk őket abban, hogy coolhunretekké váljanak. Olyan emberekké, akik vadásznak mások jó ötleteire, érdekes mintázataira, gondolataira, érzelmeire, mémjeire, hogy aztán felhasználják ezeket az önteremtésük és önmeghaladásuk céljából.
7.Milyen egyedi módszereitek vannak?
Olyan eszközöket fejlesztettünk ki, amelyekkel a hozzánk forduló partnereinket segíteni tudjuk abban, hogy új, korábban nem létező világokra nyíló alternatívákat keressenek annak érdekében, hogy ugrásszerűen megnöveljék az adott, már jól ismert döntési lehetőségeik terét. Az új alternatívák keresése és megtalálása ugyanis legalább olyan fontos, mint a már megtalált választási lehetőségek közötti döntés. A kettő bár kiegészíti egymást, mégis a keresés logikája nagymértékben különbözik a megtalált alternatívák közötti döntés folyamatától és lehetséges kimeneteitől.
Life és Business Design Intézet Kft., Dr. Kollár Iskolája bemutatja
a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával
Kell-e nekünk önismeret? a CIVIL RÁDIÓBAN
Megjelent a Coaching alapok és irányzatok (Akadémia Kiadó) című könyv, melyben egy több, mint 30 oldalas fejezetben foglaltuk össze az ontológiai alapú tanácsadást.
Az ontológiai coachok GUINNESS REKORDEREK!