COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap

Friss hírek (utolsó 20 bejegyzés)

Válogatás cikkeinkből

Népszerű (első 50+ ranglista)

Ezt olvastuk: Ki számít igazán okosnak?

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

Ezt olvastuk - ajánló:

Jonathan Rothberg genetikus-üzletember ambiciózus célt tűzött maga elé: sikeres matematikusok és elméleti fizikusok genetikai állományának vizsgálatával szeretné kideríteni a tehetségnek a DNS-ben rejlő kódját. Ez az Einstein Projekt.

A intelligencia genetikai hátterének vizsgálatával kapcsolatban számos kérdés merül fel. Az egyik az, hogy a jelenlegi módszereink és ismereteink alkalmasak-e egyáltalán ilyen kutatásokra. Egy másik probléma abból fakad, hogy talán hiába keressük az észbeli képességeink genetikai nyomait, mivel lehet, hogy ez elsősorban a szorgalmunk és a nevelésünk eredménye. Természetesen etikai aggályok is felvethetőek e témával kapcsolatban: például, ha az intelligencia valóban kiolvasható DNS-ből, akkor ez az információ elvileg felhasználható egyes személyekkel vagy népcsoportokkal szembeni diszkriminációhoz is

Nem a gyors fejszámolást jutalmazta az evolúció
Druckert minden napra! Elavult elméletek

Ha az emberi faj legjellemzőbb sajátságát egyetlen szóval kellene jellemezni, akkor erre legtalálóbb az „intelligencia” lenne. Latin nevünk, a Homo sapiens is a bölcsességünkre utal. Az ember az egyetlen élőlény a Földön, amely szimbólumok segítségével gondolkodik, és beszéddel fejezi magát. Egyedül mi vagyunk képesek megérteni a világunk törvényszerűségeit, s feltenni magunknak a kérdést, hogy mivégre létezünk.

Maga az intelligencia azonban nem pontosan definiált fogalom. Rendszerint a problémák megértésének és megoldásának képességet értjük alatta. Sokan még ma is a matematikai intelligenciát tartják az etalonnak. Az IQ-tesztek által mért készségek - a matematikai feladatok megoldása, a térbeli elforgató képesség, a reakcióidő, a rövidtávú memória, sőt a szókincs - egymás közötti nagyfokú korrelációját figyelték meg. Eszerint tehát az intelligencia egy általános képesség: valaki vagy mindenből jól teljesít, vagy globálisan gyenge adottságokkal rendelkezik.

Ezzel a nézettel azonban nem mindenki ért egyet, mondván, másféle tehetség szükséges a számokkal való kalkulációkhoz, egy zenemű létrehozásához, egy probléma általános aspektusainak megértéséhez, vagy a szociális közegben való eligazodáshoz. Egyes különleges adottsággal rendelkező emberek példája azt mutatja, hogy az agy képes rendkívül bonyolult egyenletek fejben való villámgyors megoldására, vagy egy telefonkönyvben lévő adatok megjegyzésére. Az evolúció azonban mégsem ezeket a sajátságokat jutalmazta az emberi agy kialakulása során. Hasznosabb volt ugyanis az a képességünk, hogy helyesen ítéljünk meg egy szociális szituációt. Ehhez meg kellett értenünk mások szándékait és érdekeit, valamint az adott helyzet számunkra előnyös és hátrányos aspektusait. A lényeglátás sokkal komolyabb komputációs feladatot jelent, mint a gyors számolás és a tükörszerű memória. Nem véletlen, hogy a mai számítógépek még csak ez utóbbi műveleteket tudják elvégezni.

Gének és intelligencia

Ez is jó kérdés: Mi az a mentalizáció?

Régi keletű vita, hogy vajon az intelligenciánk kialakulásában elsősorban a genetikai vagy a környezeti tényezők játsszák a főszerepet. A klasszikus genetika iker- és adoptációs kutatásai a genetikai komponens szerepét 40-60% körülire becsülik. E vizsgálatok számos buktatóval terheltek, az azonban bizonyossá vált, hogy a DNS fontos szerepet játszik az észbeli képességeink meghatározásában. A gének szerepe az intelligencia kialakulásában vitathatatlan, ezért rendelkezik az ember, a kutya, a csirke és a ponty agya a fajra jellemző anatómiai sajátságokkal.

Korábban egy-egy gént próbáltak az intelligencia genetikai tényezőjének kikiáltani. Mára ez a felfogás elavulttá vált, habár ilyen megközelítésen alapuló kutatások folynak még egyes laborokban, a médiát pedig még ma is uralják. Manapság elsősorban a teljes genetikai állomány (genom) vizsgálatával próbáljuk felfedni az intelligenciánk öröklődő nyomait. A feltételezések szerint az ember 22 ezer, fehérjét kódoló génjéből 2-5 ezer játszhat szerepet az intelligencia kialakításában. A többgénes jellegek vagy betegségek genetikájának kutatása során annak megállapítására kell törekednünk, hogy az egyes gének különféle változatai (allélok) milyen mértékben járulnak hozzá a fenotípus (a látható tulajdonságok) kialakulásához.

A fő gondot az okozza, hogy az allélonkénti hozzájárulás rendszerint nagyon pici. Az Einstein Projekt célja is az, hogy magas IQ-t meghatározó genetikai variánsokat találjon. A program 400 fős mintaszámmal dolgozik. A jelenlegi DNS-szekvenálási technikákkal ennyi ember genomjának megbízható szintű megállapítása tetemes időráfordítást és anyagi áldozatot igényel. A kutatók ezért az ilyen problémák megoldására egy jóval olcsóbb és rövidebb utat választanak: a genom minden egyes pontjának feltérképezése helyett ún. genetikai markereket próbálnak azonosítani. A genetikai markerek a DNS bizonyos szakaszain helyezkednek el, s funkciójuk a jelzőpóznákéhoz hasonló: megjelölik az adott helyet.

Az intelligenciakutatás jelen korlátai

Ez mind munka! Designgondolkodás

Mivel a potenciális genetikai markerek száma óriási, reális esély van arra is, hogy valójában független tényezők között kapcsolatot állapít meg tévesen a statisztika. A genetikai markerek kutatásán alapuló módszerrel legfeljebb azt lehet elérni, hogy az adott fenotípus bizonyos fokig megjósolható legyen a DNS-ből. A mélyebb szintű tudáshoz azonban pontosan kell értenünk, hogy az adott gének miként járulnak hozzá – az intelligencia esetében - az érintett agyfunkciók működéséhez, ezek utóbbiak pedig az észbeli képesség kialakulásához.

A 22 éves sakkzseni, Magnus Carlsen az indiai Anand ellen a 2013. novemberi sakkvilágbajnokságon

Forrás: AFP/The Times of India/C Suresh Kumar

További probléma a többgénes jellegek genetikája. A gének és a tulajdonságok kapcsolata nem egyenes vonalú: a gének ugyanis egymással és a környezettel is kölcsönhatásban állnak. A gének nem egymástól elszigetelve fejtik ki hatásukat a fenotípusra, hanem génhálózatokat alkotva együttműködnek ebben. A kognitív képességeink kialakulásában különösen fontosak a környezeti tényezők. A környezeti hatások és visszacsatolások nélkül már az érzékeléssel foglalkozó agyterületek szerkezete sem alakul ki normálisan.

A DNS-szekvenálás módszerével azonban sem a gének közötti kölcsönhatásokat, sem a környezeti hatásokat nem tudjuk vizsgálni. A fenotípus kialakításában résztvevő géneket az alapján azonosítjuk, hogy azok változékonysága okoz-e fenotípusos variabilitást. Mivel az emberi genom változékonysága rendkívül kicsi, ráadásul e változatok zöme nem okoz funkcionális sokféleséget, ezért a fenotípus létrejöttében szerepet játszó számos gén egyszerűen kiesik a kutatás látóköréből. A genetikai markerek használatának akkor van értelme, ha azok valóban kapcsoltak az intelligencia genetikai tényezőivel.

Etikai aggodalmak

Ma volt a nagy nap!

Az intelligenciakutatás egy különösen érzékeny terület, hiszen az ember talán legfontosabb sajátságáról van szó. Mi lesz például akkor, ha a leendő munkáltatónk rápillantván genetikai profilunkra elutasít bennünket mondván, örökletesen túl alacsony az intelligenciánk. Sőt, a genetikai információk birtokában az anyaméhből abortusszal eltávolíthatnak bennünket, vagy in vitro megtermékenyítés esetén már a fogantatást követően kiszelektálhatnak. Egyáltalán, hogyan találom meg a helyem egy közösségben, ahol nálam örökletesen intelligensebbek vannak jelen?

Ezek és hasonló fenntartások hangozhatnak el az intelligencia genetikájának kutatásával kapcsolatban. A nyugati világban az etikai elemek nagy súllyal szerepelnek a kutatási irányok meghatározásában. A laikusok véleménye egész tudományterületek fejlődésére lehet hatással. A társadalom által gyakorolt kontroll fontos lehet a tudományban is, ennek ésszerű működéséhez azonban szaktudás szükséges.

Ha egy sajátság genetikailag meghatározott, az ellen nem tehetünk semmit - gondolhatjuk. Ez a fajta genetikai fatalizmus azonban helytelen, különösen az észbeli képességeinket illetően. Ezek kialakulását ugyanis nem egyedül a gének határozzák meg, hanem a nevelés, a tanulás és tapasztalataink is fontos szerepet játszanak. Sőt, lehetséges, hogy a környezeti hatások felülírhatják a genetikai tényezők hatását.

Valójában helytelen e két tényező éles szétválasztása, hiszen egyrészt a környezet a géneken keresztül fejti ki a hatását, másrészt pedig a gének a környezetből származó inputok alapján irányítják az agyműködést, sőt hosszútávon az agy finomszerkezetének kialakulását is. Továbbá, a környezet és a gének ugyanarra a célpontra hatnak, ez pedig a DNS epigenetikai mintázata (lásd a cikk végén lévő keretes írásban). Mi várható akkor az intelligencia projektektől? Véleményem szerint, ideális esetben is csak néhány gyenge hatású marker felfedezése. Valószínűleg egy jó ideig még nem fogjuk megtalálni az értelmünk nyomait a DNS-ben. Addig is fókuszáljunk az oktatásra, hiszen egy jó iskola óriási eredményeket érhet el az intelligenciánk fejlesztésében. A gyermekek eredendően létező motivációinak kiaknázása és képességeiknek megfelelő orientálása egy jól működő társadalom alapjait teremtheti meg.

Amikor még a Mátrix volt a téma

Epigenetika és intelligenciaA DNS az RNS molekulák leíródása révén nyilvánul meg. Az RNS-ek egy kisebb hányada fehérjéket határoz meg, a többség azonban nem-kódoló RNS-ekként egyéb funkciókat lát el a sejtben. Az RNS-ek leíródását az RNS polimeráz enzim végzi. Az RNS polimeráz DNS-hez való kapcsolódásának gyakoriságát és az RNS képzés sebességét az ún. transzkripciós faktorok befolyásolják. E fehérje molekulák a gének szabályozó régióihoz kapcsolódnak, s így gyakorolnak közvetett vagy közvetlen hatást az RNS polimerázra. A transzkripciós faktorok azonban nem mindig képesek hozzáférni a DNS-hez, mert az ún. epi-jelekkel lehet fedett. A DNS kovalens kémiai kötéssel kapcsolt epi-jelei a metil csoportok, a DNS-t burkoló hiszton fehérjéké pedig elsősorban acetil- és metil csoportok lehetnek. A DNS epi-jelei mindig, a hiszton metil csoportjai pedig rendszerint gátló hatást gyakorolnak a gén aktivitására, tehát az RNS képzésre. Az acetil csoportok ellenben serkentik a leíródást. A gének kifejeződésének epi-jelek útján való szabályozásával az epigenetika tudományterület foglalkozik. Az emberi test kialakulását és a felnőtt szervezet működését az epi-jel mintázatok programozott változása irányítja. Ha meg szeretnénk érteni az intelligenciánk kialakulását, ahhoz meg kell értenünk az egyedfejlődésünket irányító epigenetikai programot. Ettől ma még rendkívüli messzeségben vagyunk.

Forrás: Origo

 


Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával

Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Tóth Éva
Consigliere, és Coach krízis
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Fekete Gertrud
Jószolgálati coach,
szomaesztétika coach
szakértő
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Feliratkozás hírlevélre

Ki olvas minket

Oldalainkat 29 vendég böngészi

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...