![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
A szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. Tilos másolni, értelmezését adni, forráshivatkozás nélkül bármilyen módon felhasználni.
Míg a természetudós a természeti világot, a bölcsész az "embert" tanulmányozza, addig a designer mesterséges entitások (jövőbeli eszközök, szolgáltatások, életformák) létrehozásával foglalkozik. Eszközei a modellkészítés, formatervezési minta, szintézis. Célja: használható, leleményes, humáncentrikus (empatikus) megoldások keresése.
Napjainkban a designról szóló tágabb szakirodalomban nem csupán grafikai és ipari formatervezésről beszélnek, hanem szolgáltatások, rendszerek, gondolatok és szimbólumok tervezéséről is.
A designgondolkodás ebben a tágabb összefüggésben túllép a designerek (építészek, formatervezők) problémamegoldási metodológiáján, és multidiszciplinárissá (több tudományt, szakterületet magába foglalóvá) válik. A különféle tudásterületek integrálásának célja a designgondolkodó számára nem más, mint a lehető legjobb (loveliest) produktum (termék vagy szolgáltatás) megtervezése, illetve egyes, már meglévő termékek és szolgáltatások menedzselése a designgondolkodás segítségével.
Képzésajánló: Vezetői designgondolkodás (Design Thinker)
Ebben a kontextusban a designerek tervkészítő, tervterjesztő és a tervezést integráló "neonomádok".
A designgondolkodók fő célja, hogy növeljék arra vonatkozó tervezői és vezetői kompetenciáikat, hogy miként lehet átkelni a természetes határokon (az átvitt értelemben vett folyókon), megtalálni a "gázlókat", valamint lerombolni és poszturbánus módon újratervezni az elavult szervezeti struktúrákat, termékeket, szolgáltatásokat, akár egyes folyamatokat, és életformákat.
Napjainkban a menedzsmenttel foglalkozó szakemberek nagy figyelmet szentelnek a designgondolkodásnak. A sikeres 21. századi vállalatok és vezetőik a designerekhez hasonlóan a kulturális változások interpretátoraiként (értelmezőiként, sőt aktív alakítóiként) identifikálják önmagukat, és nem csupán egyszerűen fogyasztói javak és szolgáltatások előállítóiként.
A designszemlélet a piacgazdaság új kontextusában ölt testet, melynek két sajátos vonása a hierarchiák hálozattokká "szelidülése", valamint a bürokrácia teammunkává "vadulása". A designgondolkodás adekvát (alkalmas) válasz arra a merőben új módra, ahogy a kapitalizmus a hatvanas években (a hippi mozgalomban, ellenkultúrában) kiteljesedő támadásokat integrálja, és piedesztára emeli a kreatív munkavégzést, az autonóm döntésekre épülő termelést, az önmeghaladás vágyát.
A designdolkodás különféle szakmákba és szakmai kompetenciákba integrálható. Kiemelt területek: stratégia és innováció, szervezeti leadership, globális business, leadership és management, emberi tényezők és technológia, stb.
A VEZETŐI DESIGNGONDOLKODÁS (design mint tervezés, eredményorientált tervező gondolkodás) szakma: produktum-centrikus, megoldásközpontú, kifejezetten eredményorientált, az úgynevezett wicked problems (megoldhatatlan problámák) kezelésre alkalmas eszközöket ad a vezetők kezébe.
21. századi tervezői gondolkodás elsajátítása növeli a teammunka, a projekttervezés, a stratégiai gondolkodás, valamint a jövőtervezés képességét.
Az ontológiai szemlélet: nemzetközi alapok és sikerek (Ontológiai Coaching 1.)
Az Ipari Korszakból jövő dinoszauroszokként vagy azok leszármazottaiként gyakorta még mindig úgy próbálunk túlélni vagy sikerre törni, mintha gazdagságunk fő forrásai fizikai termékek lennének. Hiszen hosszú ideig valóban olyan fizikai formában létező dolgokat adtunk és vettünk, amelyeket meg lehetett érinteni, volt illatuk, beléjük lehetett bújni, ki lehetett nyitni, meg lehetett inni és enni.
Ezzel szemben az Információs Korszak lakóinak (egyszerre globális és lokális) gazdagságát a tudás biztosítja. A tudás és az információ (nem csupán a tudomány, hanem a hírek, hirdetések, szórakoztatás, kommunikáció, szolgáltatások) vált a gazdaság elsődleges nyersanyagává. Fizikai formában lézető termékek helyett tudást adunk és veszünk. Merőben esetleges, hogy ez a tudás fizikai testet ölt-e vagy sem. Az Információs Kor termékeinek és szolgáltatásainak lényegi részét nem lehet megérinteni, megszagolni, megízlelni, belebújni, mert szellemi. Ami értékes bennük, az a fizikai formában gyakran nem is létező, csak tervvisszafejtéssel visszakövetkezethető design. Az öt érzékünkre (látás, tapintás, hallás, szaglás, ízlelés) ható javak és szolgáltatások szubsztanciájaként (lényeg vonatkozásaként) létező tudás és információ hideg és gyakran titkos, más szóval: cool. Mindez nem csupán a termékekre és szolgáltatásokra, hanem az Információs Kor vonzó személyeire is igaz. Viselkedésük mögött értékes tudásra épülő tervet sejtünk, titkos tudást, mely vonzóvá, izgalmassá, erotikussá teszi birtokosát, olyan személlyé, akit adott esetben szívesen megérintenénk, alkalmaznánk, együtt dolgoznánk vele. A coolság tehát nem azonosítható az értékes tudás és információ birtoklásával, hanem ezzel a tudással és információval való (tudásra és információra) épülő játék. A cool termék és személy keringőre, azaz a tervisszafejtés (revenge engeneering) egyszerre költői és mérnöki electro dance-ére hívja a fogyasztót. A cool termék, szolgáltatás vagy személyiség esétben a titkos terv prezentálásnak titkos terve a tulajdonképpeni termék, az a mód, ahogyan a cool személy vagy áru cool módon fejezi ki saját coolságát. A cool személy vagy szolgáltatás tehát sejteti, de nem teszi láthatóvá, transzparenssé, hogy titkos, értékes, különleges tudással és információval bír (a szeméy esetében arra vonatkozóan, hogy ő kicsoda). Aki értékes, különleges tudással rendelkezik arra vonatkozóan, ahogyan visszatartja, titkosítja értékes, különleges tudását, az a cool.
Dr. Kollár Iskola képzései: life és business coach, mediátor, önismeret, abduktív terapeuta, designgondolkodás
Egy designgondolkodáson alapuló világhírű cég: az IDEO önvallomása
A Szilícium-völgy szívében egy David Kelly nevű fiatal designer a következőket írta egy jóbarátjának. "Olyan céget szeretnék alapítani, amelyben a legjobb barátaimmal dolgozhatok együtt." Erre a barátságra és vállalkozókedvre épül az IDEO, melynek irodáiban jelenleg 550 ember dolgozik világszerte, akikkel nap, mint nap kíváncsian, optimistán és kifogyhatatlan humorral navigálunk a jövőbe. Gyártók, designerek, hackerek, építészek, gondolkodók, kutatók, írók, figyelmesen hallgatók, hazárdőrök és kivitelezők csapata. És szeretjük, amit csinálunk!
A designgondolkodás vázlatos története
A hatvanas és hetvenes években kapott először nagy figyelmet a design-tevékenység, amelynek köszönhetően a nyolcvanas és kilencvenes években a design-szakmától különböző tevékenységi körökben is megjelent mint sokat ígérő módszer. Napjainkban más diszciplínák mellett, például a managementtel foglalkozó kutatók (annak érdekében, hogy megújítsák az általuk kutatott, tanított, nem ritkán a gyakorlatban művelt tudásterületet) is nagy figyelmet szentelnek a designgondolkodásnak. Például a szervezetei design, a stratégiai tervezés, a kutatástervezés mind olyan diszciplínák, melyekben egyaránt fontos szerepet kap a designgondolkodás. A menedzserek megpróbálnak a designerekhez hasonló szemléletet elsajátítani, egyfajta designatitűddel viszonyulni a felmerülő problémákhoz. Számos szervezet kvázi-design-teammé alakítja önmagát. A szervezetek a designerekhez hasonlóan a kulturális változások interpretátoraiként és alakítóiként kezdik önmagukat identifikálni, és nem csupán úgy tekintettetek magukra, mint fogyasztói javak és szolgáltatások előállítóira. Mindez a piacgazdaság új kontextusában ölt testet, melynek két sajátos vonása a hierarchiák hálozattokká alakulása, valamint a bürokrácia teammunkává szelidülése. Merőben új kontextust teremt az a mód is, ahogy a kapitalizmus a hatvanas években (a hippi mozgalomban, ellenkultúrában) kiteljesedő támadásokat integrálja, és piedesztára emeli a kreatív munkavégzést, az autonóm döntésekre épülő termelést, az önmeghaladás vágyát. A legértékesebb munkaköröket betöltő dolgozókat vagy szabadúszókat (Richard Florida szavaival) a kitüntetett "kreatív osztály" tagjainak sorába emelte. Charles Florida a The Rise of the Creative Class címú köny szerzője egyik írásában a zseni új típusát teszi meg a kreatív osztály paradigmatikus hősének: ez az új típusú hős (akiből Florida professzor szerint) harmincnyolc millió található Amerikában, olyan "zseni", aki az alkotó munka mellett nem mond le az élet élvezetéről sem, hiszen olyan városban vállal csak munkát, ahol jelen van a három T. A high tech, a tolereancia és a talentum, vagyis az innováció nagyvárosaiban a bohém technonomádok szórakozva dolgoznak és dolgozva szórakoznak.
A designgondolkodást számos egyetemen tanítják: például Stanford University, Oxford University, Tempel University, University of Toronto, Case Western Reserve University stb. Ugyanakkor egyetlen általunk ismert egyetemen sincs átfogó, integratív designképzés. A designgondolkodás különféle egymástól távol eső diszciplínákban jelen van, egyes egyetemek kisebb-nagyobb intézeteiben oktatják, de egyetlen designgondolkodásra épülő egyetem és átfogó oktatási projekt sem működik a nemzetközi piacon.
A designdolkodást különféle szakmákba integrálható. Például: Stratégia és innováció, Szervezeti leadership, Globális business, Leadership és management, Emberi tényezők és technológia stb.
a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával