![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
"Nagyon népszerű írásaink" sorozat cikkei:
1. Irodalmi alkotásokból is tanulhatsz életstratégiát
2. "Örömmérő", avagy a humántanácsadás eredményességi tesztje
3. Tananyag az Élet Iskolájában
4. Coaching és mediáció: híd a generációk között
5. Coachok és mediátorok a Harcosok klubjában
6. Hiányzik a design-szemlélet a hazai humántanácsadói szakmából
7. Hogyan legyünk "világbajnokok"?
8. Melyik coachnál van a bölcsek köve?
9. A hetedik napon "pihenhetsz"
10. Le vagyunk maradva a mediációs kultúra terén
11. Karácsonyi önismeret
12. Karácsonyi jótanács: eszköz legyek vagy műalkotás?
13. Kell-e nekünk humántanácsadó: coach vagy mediátor?
14. Büntető és hatósági ügyekben is alkalmazható a mediáció
(Eredeti cikk megjelent: 2012.02.02)
Megfogalmazhatóak-e mindenkire érvényes módon, hogyan kell helytállnia a humántanácsadóknak, coachoknak és mediátoroknak a megrendelőikért folytatott versenyben? Miért van ennyi coaching-irányzat, a művelőik miért nem tudnak értelmes párbeszédet folytatni egymással? Cikk a hazai coaching szakmáról, amely másképp is működhetne.
Dr. Kurucz Attila, IACM alapító elnökségi tagja, KKV-szakértő: Képzeljünk el egy visszafelé lejátszott filmrészletet, melyben az információs társadalom tarajos hullámai a jövőből rázúdulnak a jelenbe csituló ipari korszak, valamint a mezőgazdasági társadalom szelíden ringató hullámaira, hogy azután elenyésszenek a távoli múltban! Ebben a fenséges posztmodern vízióban a hullámok hátán szörfölnek a jövőből a problémákra éhes válaszok, hogy az ide-oda cikázó kérdésekre vessék magukat, és azután jóllakottan eltűnjenek a múlt homályában.
Olyan korszakban élünk, melyben "óriások harcolnak" egymással, a változás két áradata csap össze: az ipari és az információs társadalom toronymagas hullámai. A mezőgazdasági társadalom már régóta nem tud részt venni az óriások harcában. Közép-Kelet-Európa idejéből nézve ez a háború részben a jövőben játszódik, vagyis az Egyesült Államokban, ahol hatalmas méretű válságokat generál, melyek idővel rendre ide is elérnek. Az egymáshoz csapódó hullámok határozzák meg személyes kapcsolatainkat, a családról alkotott elképzeléseinket, a munkához való viszonyunkat, erkölcsi értékeinket, gazdasági életünket.
Koller Attila, IACM alapító elnökségi tagja, HumánMap ügyvezetője: A két óriás harca elsősorban bennünk zajlik: egyszerre vagyunk az ipari és az információs társadalom polgárai. Az ipari társadalom toronymagas hullámai már a múltban hömpölyögnek, a jövőből egyre kisebb hullámai érkeznek a jelen felé. A mezőgazdasági társadalom összes nagy és közepes hulláma már a megszépíthető múltban ring, míg az információs társadalom legnagyobb hullámai még a jövőből áradnak felénk, szemben a múltban található kis hullámocskáival. A két áradatnak a látszat ellenére teljesen más a szerkezete. Az ipari társadalom radikálisan elválasztja egymástól a termelést és a fogyasztást. A piac olyan kapcsolótáblaként funkcionál, amely összeköti a termelőt a fogyasztóval, és lehetővé teszi az áruk szabad cseréjét. A piac irányítói szükségképpen kitüntetett helyzetben kerülnek, üzletszerű viselkedésük paradigmául szolgál, nem csupán a piaci mechanizmuson belül, de a személyes kapcsolatok viszonyrendszerében is. Az ipari társadalom embere kettős kötésben szenved, termelőként fegyelmezettnek, puritánnak, csapatjátékosnak, önmegtartóztatónak kell lennie, viszont fogyasztóként arra sarkallják, hogy fegyelmezetlenül szórja a pénz, azonnali kielégülésre törekedjen, legyen önző, ne törődjön a jövővel.
Bakos Andrea, IACM alapító elnökségi tagja, HR-szakértő: Az ipari társadalom szabványosítja, a munkamegosztás révén specialistákká formálja az embereket. A problémamegoldás tehát részekre bontás, és algoritmizált összeszerelés. Az idő szinkronizálása révén hatékonyabbá válik a fogyasztók és a termelők közötti árucsere. Az órához igazított élet teljesen újfajta idő- és térélmény birtokába juttatja az ipari korszak lakóit. A hatékonyság mint végcél a korszakot arra indítja, hogy az emberek életét a gépek ritmusához igazítsák. A lineáris időfogalom elfogadásából adódóan "az időt kezdték úgy felfogni, mint egy országutat" melyen a múltból haladunk a jelenen át a jövő felé.
Az ipari társadalom koncentrálja a munkát, a népességet, az energiaforrásokat, a pénzt. Mindent áthat a nagyság kultusza: a hatalmas méretű üzemekben a termelés maximalizálására törekednek. Egyebek mellett centralizálják a bankrendszert és a kormányzást. A korszak paradigmatikus figurája a menedzser mint mérnök, hiszen a világ javításra és fejlesztésre váró gépezetek sokaságából áll.
Oláhné Fehér Anna, IACM alapító elnökségi tagja, OTSZIG Kft. ügyvezetője: Az információs társadalom fent bemutatott alapelvek mindegyikét támadja. Vagyis: de-standardizál, de-specializál, de-szinkronizál, de-koncentrál, de-maximalizál, de-centralizál. Az információs korszakban az "új gazdaság" és a hagyományos egyre jobban elszakad egymástól: az előbbiben nőnek, utóbbiban csökkenek a bérek.
Ahhoz hogy sikeresek legyünk, azaz sok pénzt keressünk, meg kell tanulnunk az információs társadalom hullámain lovagolni. Sokféle kompetenciával "felszerelt", a terepviszonyokhoz rugalmasan alkalmazkodó, ha kell, időlegesen gerilla-csoportokba szerveződő, intellektuális kommandósként célszerű meghatározni magunkat.
phd Dr. Kollár József, IACM alapító elnökségi tagja, Dr. Kollár Coaching Iskolacsoport szakmai vezetője: A számítógépes világháló lehetővé teszi a tudás szabad áramlását: legalábbis azon családok számára, amelyek bátran fejest ugorhatnak az információ digitális folyójába. Az információelvonás "gyermekké tesz", az információ viszont felnőtté avat, függetlenül a biológiai életkortól, hiszen eltűnnek a felnőtt- és a gyermekkor határai a tudástermelés mindennapjaiban.
Ilyen értelemben is új középkorról beszélhetünk, hiszen a középkorban a felnőtt és gyermek közötti különbség nem volt annyira nyilvánvaló, mint az azt követő korszakokban. Napjainkban ismét a középkorihoz hasonló mintázatok lelhetők fel: az a tudástér, amelyben a gyerekek játszanak, tanulnak, révülnek azonos azzal a létszférával, melyben a felnőttek üzletet kötnek, tudást termelnek, információt cserélnek, adnak és vesznek, szórakoznak és kommunikálnak.
Az identitáskrízis korábban a kamaszkor végeztével befejeződött, de az információs korszakban mindhalálig tart: vagyis a homo informaticus élete felfogható folyamatos kamaszkorként, melyben a szülők gyakorta éppen úgy kamaszként viselkednek, mint serdülő gyermekeik.
Az információs társadalom polgárai a gyermeki létből hirtelen olyan felnőttkorba lépnek, melyben potenciálisan mindig jelen van a rendszerből való kilépés mámorában élő kamasz, aki folyamatosan identitáskrízisben él, és fulladozik a média által kibocsátott adatszmogban. A szervezetek (családok és munkahelyi közösségek) létét állandóan veszélyezteti a bennük élő valódi és a kvázi-kamaszok lázadása. Posztmodern korunkban a családterapeutáknak, coachoknak, mediátoroknak választ kell adniuk erre a furcsa jelenségre, vagyis az egyes szerveződések elkamaszodásának tényére. Valamennyiünknek nagy gondot okoz az "adatszmogban" fuldokoló környezetünkkel, benne szeretteinkkel, munkatársainkkal, szövetségeseinkkel közösen strukturálni az időt, "költőien lakozni" a technokultúrában.
Túl sokan kereskednek álinformációkkal és előre gyártott identitásokkal, a pillanat megszállottjai, hiszen ami (vagy aki) ma érdekes az, holnap talán felejtésre lesz ítélve. Az "Én"-keresés labirintusában bolyongó kvázi-kamaszok számára Ariadne fonala a business és a life coach, aki jobb pillanataiban képes megmutatni a folytonos változás mögötti (relatív) állandóságot: a született kamaszokban rejtező, olykor felelős döntésekre is képes felnőttet. Castells szerint "a tér a társadalom kifejeződése".
Az információs társadalom változásai a térről alkotott elképzeléseinkre is befolyással vannak. A mindig megújuló térben az állandóan alakuló közösségek (munkaszervezet, család) a maguk teljességében tükröződnek. A tér az egymással szemben álló érdekek és értékek kifejezője is egyben, ebből a szempontból egyáltalán nem homogén. A különféle családok, párok, munkaközösségek más-más módon szervezik és alakítják a saját terüket, vagyis a társadalmi tér sok egymás mellett létező szubtérből áll. A coaching során ezeknek a szubtereknek a feltárása és újrakonstruálása a cél!
Dr. Kollárné Déri Kriszti, IACM alapító elnökségi tagja, Dr. Kollár Coaching Iskolacsoport vezető trénere: Meg kell tanulnunk jól tájékozódni a globális hálózat dzsungelében. Fontos, hogy megértsük az adatok áramoltatásának logikáját, hogy a mi adataink gyorsabban jussanak el a reménybeli vevőkhöz, mint másoké.
Önmagunkra kell alkalmaznunk a hálózat logikáját, valamennyi kapcsolatunkat célszerű internet-alapúvá tennünk. Honlapjaink decentralizált működési központjainkká válnak, a valóságban elfoglalt pozíciónkat az interneten megalapozott helyzetünk határozza meg, és nem fordítva. Az útválasztó (rúter) stratégia arra szolgál, hogy vevőink úgy találjanak számos választási lehetőséget honlapjainkon, hogy a választás szabadsága mellett érezzék, hogy ha eltévednének, mindig segítünk nekik.
Fontos, hogy az igényeket de-standardizálhatóvá tegyük, azaz mindenki magához igazíthassa szolgáltatásainkat. Egyszerre kell azt érezniük vevőinknek, hogy standardizált terméket kapnak, ugyanakkor az állandó innováció eredményeként gyakorta valami olyan szolgáltatást kapnak, amit más nem. Klikkesedés és széthúzás helyett figyeljünk az ügyfeleinkre.
Szerkesztette:
Abaházy Noémi coach, Dr. Kollár Coaching Iskolacsoport
IACM: http://www.iacm-info.com