![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
A dolgozat szellemi termék, másolni, parafrázisát adni, bármi módon felhasználni a szerző és PhD Dr. Kollár József írásbeli hozzájárulása nélkül tilos.
Kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégia”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!
Dr. Kollár Iskolája a CIVIL RÁDIÓBAN: Kell-e nekünk önismeret?
Kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégia”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!
Dr. Kollár Iskolájának bemutatója a designgondolkodásról a CIVIL RÁDIÓBAN
Feladat: Én és a gémeskút….
- történetmondás,
- személytervezés
Történetalkotás – történetmondás:
Mi a kérdés? Én és a gémeskút? Én meg a gémeskút?
A válaszom, én vagyok a gémeskút.
Itt állok a nagy ipari társadalmi, mezőgazdasági, róna pusztaságban. Magamon érzem az esőcseppeket, melyek megtöltenek; a nap sugarait, melyek néha melengetnek, néha kiszívják belőlem a vizet.
Hatnak rám, ugyanúgy, mint a körülöttem élők, a birkák, a fejőstehenek és a vágtázó lovak, melyek tele vannak energiával, lehetőséggel… Hatnak rám a birkák és a fejőstehenek is, hatnak és használnak, hiszen éltetem őket, táplálom őket. Én pedig a vágtázó lovak után vágyom, de hogyan, hiszen én itt állok nagyságomban és mélységemben, mozdulatlanul.
Mindeközben hasznosnak és éltetőnek is érzem magam, de elvágyódom kútként a vágtázó lovak után….
Szeretnék vágtázni? Szeretnék továbbmenni? Szeretnék szabad lenni…
Van idő, amikor a birkák és a fejőstehenek elkerülnek, nincs kapcsolatom velük, mégis élet van bennem. Persze sokáig észre sem veszem, mert apróak, jelentéktelenek, de nőnek és fejlődnek. Egy idő után láthatóvá, hallhatóvá válik…. csúf békák laknak bennem, velem…
Érzem, hogy ezek nem egyszerű békák, hanem egy – két békává varázsolt királyfik-királylányok, akiket akkor csak csúnyának, haszontalannak, értelmetlennek érzek.
De amikor a juhász, az üres vödröt belém meríti és kimeri belőlem az éltető vizet, rájövök, hogy a haszontalan, rút békák nem mások, mint a bennem élő királyfik és királylányok.
Megismerem a békákat, ezáltal átalakuláson mennek végbe, királyfivá-királylánnyá válnak.
Nekik már van hatalmuk és lehetőségük szabadnak lenni.
A bennem élő királyfik és királylányok ettől kezdve már segítenek, hogy megteremtsem önmagam, alkothassak, spontán és kreatív módon reagáljak a helyzetekre, feladatokra. Segítenek életre kelteni a bennem élő Gyermeki Én-t, valamint felfedezni és megélni önmagam love-markját.
Az „Én és a gémeskút” kérdés, az egyik képzési nap „lényegtelennek” tűnő kidolgozandó kérdése volt. Gondoltam írok a semmiről és a lényegtelenről. A történetalkotás, történetmondás spontaneitásában született meg a saját love-markon, az Önmagam tükre, mint a gémeskút mélysége.
Mi is a történet kifejtése? Mi a saját életemre való megfeleltetés?
Az ontológiai coaching és desing tervezés egyik alapeszköze a De MCdonaldizáció – minőségi fejlesztés. Itt új területre visszük a coachee-t, mivel a régi paradigmája gátolja abban, hogy új utat lásson meg. Egy fogalmai metafora mentén arra késztettem önmagam (mint coachee), hogy szabadon asszociáljak, bármit megfogalmazzak, akár „lényegtelennek” tűnő dolgokat is.
Benne rejlik az én személyes percepcióm, melyet a coach-nak kell megfejtenie:
Lépései:
- perceptív kérdések
- kognitív kérdések
- terv visszafejtés
- belehelyezkedés
- megfeleltetés
- feladatkijelölés
A mai kor ipari társadalmában, szűkebb környezetemben, a munkahelyemen közvetett és közvetlen erők hatnak rám. Mint például hatalom, politika, törvények, ellenőrzések és az emberek, akiknek igyekszem-igyekeztem segíteni, az ügyfelek. Más szavakkal eső, nap, birkák, fejőstehenek. Ebben a világban egyre jobban úgy érzem, hogy kihasználnak, kiszipolyoznak, valamint hogy egyre inkább nem értek egyet a szociális és gyermekvédelmi irányvonallal.
Mindeközben vágyom a vágtázó lovakkal elmenni, akik a szabadságot, erőt, dinamikát, fejlődést szimbolizálják. De mi is ez, az én életemben… talán egy új képzés, szemléletmód, új lehetőségek, új utak, melyek egyrészt vonzóak számomra, másrészt félelmetes is egyben, hiszen a „vágtázás” is veszélyes, kiszámíthatatlan, akár kontroll vesztett állapot is számomra.
A csendben és a magányban, egyre inkább észreveszem a bennem élő csúf békákat ( negatív gondolatokat, hozzáállásomat, erős ontológiámat, egyre erősebben a múlt negatív történéseit, és a jelen fatalista mondatait). Oly annyira ez járja át az „éltető vizet”, hogy még a birkák is elkerülnek.
Érzem, hogy bennem nem csak „csúf, rusnya békák” laknak, de az elvarázsolt királyfikat, királylányokat nem ismerem már fel…
Majd a Juhász (képzés?, egy tanító az életemben?, Mesterem? vagy önmagam?) kimeri az éltető vizet, (igazi én-em esszenciáját, Lényemet, hitemet) és a csúf békák átváltoznak a bennem élő királyfikká, királylányokká. Átváltoznak, mert foglalkozom velük, mert átkeretezem, mert egy új paradigmába helyezem.
Rájövök, hogy ők az én erősségeim, képességeim, készségeim, lehetőségeim, melyet erőt adnak, bátorságot, kreativitást és szabadságot. Ezzel a szabadsággal pedig én is vágtázó lóvá változtam, aki vakmerő, bátor, szabad, önmaga ura, ösztönös és tud helyes döntést hozni.
A gémeskút önmagam tükre, melyben néha homályosan látom a világot, a valóságot, de ha gyakrabban nézek tükörbe, nem tud bekoszolódni, akkor tiszta képet fog mutatni önmagamról. Erősségeimet és gyengeségeimet is egyben…. a békákat és a királyfikat..
Így lett a gémeskutam a saját love markom, mely számomra likeliest és loveliest is egyben!
Mire jó a mediáció? Déri Kriszti mediátorkiképző tréner, senior fokozatú mediátor a CIVIL RÁDIÓ-ban
1.) Erős ontológia: általános meglátások, ahogyan látom, és értelmezem a világot, ha túlzottan ragaszkodom hozzá, akkor gyengít. De egyben szabályt és keretet is ad az életemben, az egyén életében.
„Mindannyian a ránk jellemző módon értelmezzük a világot, sajátosan interpretáljuk, magyarázzuk és tolmácsoljuk a látványt, különféle térképeket alkotunk környezetünkről, benne önmagunkról. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, amit „látunk” (és csak annyit, amennyit látunk, illetve észlelünk). Ez egyben azt is jelenti, hogy mi magunk korlátozzuk a saját észrevételeinket és szűkítjük a jövőbeli lehetőségeink terét. Tetteinket nagymértékben befolyásolja, hogy mit hiszünk életünk értelméről, céljáról, miként gondolunk magunkra, mit tekintünk helyesnek vagy elítélendőnek. Az ontológiai coaching nem más, mint a coachee világlátására, személyes életfilozófiájára, lényegében tehát az ontológiájára vonatkozó, átfogó önreflexiós folyamat előidézése.” (Dr. Kollár József – Dr. Kollárné Déri Krisztina)
2.) Emlékezettervezés – design technika
Furcsa kontextusokra emlékezünk, így ennek előidézése a cél. Meglepő, újszerű, furcsa kontextus teremtése, mint például történtet írás, Én és a gémeskút címmel.
3.) Lovemark
likeliest + loveliest = lovemark
valószínű vonzó legvonzóbb, legjobb magyarázat
Fontos szempontok:
4.) Érzelemtervezés – designtervezés technikája
Az érzelmeknek tartalma van, melynek azonosítása segít kibontakoztatni az okot. Ezáltal tudjuk alakítani érzelmeinket. Az érzelmek tervezése befolyásolja döntéseinket. (békát megismerni – elvarázsolt királyfi – erősségek)
csúf béka – negatív hatások, negatív értékrend, feszültségforrás,
elvarázsolt királyfi, királylány – homályos, misztikus, titokzatos,
bennem élő királyfi, királylány – pozitív értékek, pozitív érzések, új kompetenciák
5.) Externalizálás: érthetővé, világossá tenni a folyamatot
6.) Deformálás: eltúlozni negatív irányba: csúf béka
eltúlozni pozitív irányba: elvarázsolt királyfik, királylányok
7.) Értékrendszer – motiváció: A külső és a belső értékrendszernek hasonlítania kell, melyhez motivációnak kell társulnia. Ellenkező esetben feszültséget generál, konfliktus alakul ki önmagunkban.
Egy lényegtelennek tűnő feladat, egy lényegtelennek tűnő mondat és fogalmazás, segített rálátni, átkeretezni a bennem zavargó érzéseket, gondolatokat, melyeket eddig csak gátlónak, negatívnak érzékeltem. Nem tudtam kilépni ebből a paradigmából, minden történést önigazolónak tekintettem. Majd amikor az érzéseimet, viszonyulásomat megvizsgáltam, láttam meg, hogy amit eddig negatív dolognak éreztem önmagamban, megszelídítve elvarázsolt tulajdonságokká, kompetenciákká váltak, melyek ezáltal segítettek, erősítettek.
Számomra a gémeskút, önmagam tükre lett, mely minden pillanatban ott van velem, melynek van mélysége és tartalma, önmagam love-mark-ja. A feladat pedig segítette önmagam spontaneitását, kreativitását fejleszteni, előcsalogatni, mely számomra a gyermeki Én megélése (a játékos, spontán, ösztönös én).
Ezért neveztem el ezt a technikát kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégiának”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!
Coachom, coachom, mondd meg nékem! (Beszélgetés)
„Az ontológiai coaching egyik fontos feladatának tartja, hogy a segítségét kérőt kivezesse a passzivitást, tartós elakadást, reménytelenséget okozó „már mindent megpróbáltam, de nem megy”, „minden hiába” életérzésből, az úgynevezett fatalista ontológiából és cselekvésre, tanulásra, változásra bírja. Az ontológiai coaching működés, cselekvés közben vizsgálja a szervezetet, személyt és környezetét
Az ontológiai coaching segít abban, hogy a coachee nyakon csípje, majd lecserélje az elavult értelmezéseit (ontológiáját), ehhez igazodó és a válságot tápláló rutinképleteit, kedvenc sormintáit, ahogy mi mondjuk, megkopott tervét, vagyis designját.
A változás (tanulás) útjába kerülő nehézségeket: nem adaptív, nem eredményes gondolatokat, érzelmeket, szokásokat, viselkedésmintázatokat speciális nyelvi elemekkel, sajátságos kifejezésekkel, kommunikációs stratégiával, az úgynevezett beszédaktusokkal blokkoljuk. A beszédaktusok egyebek mellett a „kutyaharapást szőrével” elven működő ontológiai terápiás kettős kötések sorozatát tartalmazzák.
Az ontológiai coaching célja, hogy ne a problémákat előidéző indítékokat próbáljuk feltárni, ne az egyes rendszerek és alrendszereik működéséből adódó anomáliák közvetlen megszüntetésére tegyünk erőfeszítéseket, hanem a problémákon való gondolkodás helyett örömet jelentő megoldásterek, új ontológiák felépítésére, a design (terv és ennek terméke) megújítására koncentráljunk.
Az ontológiai coaching jellegzetessége, hogy nem foglalkozik a múltbeli sérelmek, események elemzésével, sem pedig a probléma közvetlen megoldásával. Olyan, már meglévő, XXI. századi (pl. zenei, képi, nyelvi) mintázatokat használ a coachingfolyamat során, melyek ugródeszkául szolgálnak a coachee számára a vonzóbb, élhetőbb, termékenyebb jövőbe. Speciális tervezési folyamat révén egy megújult designt, megfrissült ontológiát ajánl a hozzáfordulók számára.
Az ontológiai coaching egyedi tervezési folyamata az úgynevezett designgondolkodás. A designgondolkodás olyan rendszerszemléletű tervezési folyamat, mely mindig új, korábban még nemlétező, konkrét outputot (terméket, szolgáltatást, coaching esetében pl. új vezetői és életstratégiát, viselkedésmintázatokat, vezetői szemléletet és életvezetést) biztosít. Fontos kritérium, hogy az output, vagyis eredmény örömteliélményszerző, motiváló, nemcsak eladható, hanem versenyképes is legyen. A tervezési folyamat kitüntetett módszere az abdukció (legjobb magyarázatra irányuló következtetés), jellegzetes eszköze egyebek mellett a fogalmi metaforák (nyelvhasználatunk szerves részét képező speciális metaforák, melyek nagyban befolyásolják világlátásunkat és a konceptualizációnkat, azaz a kifejezéseink jelentéstartalmának meghatározására irányuló törekvéseinket).
Az ontológiai coaching a designgondolkodás mint új, XXI. századi , tudományterület és ehhez tartozó elgondolások gyakorlati megvalósulása.” (Dr. Kollár József és Dr. Kollárné Déri Krisztina)