![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
A Life & Business Design Intézet Dr. Kollár Coaching Iskolájában tanuló Coach-hallgatók dolgozatai betekintők egy sikeres gondolkodásmód, szemlélet színfalai mögé. Nem tanulási és tájékozódási célt szolgálnak, nem alkalmasak arra, hogy ebből megtanuljuk az ontológiai coachok mesterfogásait és elsajátítsuk a legkiválóbb praxisgyakorlatokat. Az Iskola büszke a hallgatóira, sikerükben kíván osztozni, miközben a dolgozatukat közreadja.
Holon: „A kifejezést először Arthur Koestler használta Szellemek a gépben című könyvében. Maga a szó a görög eredetű „holosz” és „on” szavak összekapcsolásából jött létre, melyek jelentése „egész” és „rész”. A szó egy olyan egészet jelöl, mely egyrészt részekre osztható, másrészt maga is egy nagyobb egész része. Az egész mindig egy nagyobb teljesség része, míg a rész egy kisebb egésze.”
Dr. Kollár József, Life & Business Design Intézet Dr. Kollár Iskolája
Fogalmi metafora: „A megfelelések olyan szisztematikus rendszere, amelyben az elvontabb céltartomány egyes elemeit leképezzük a konkrétabb forrástartomány bizonyos elemeire. A fogalmi metaforákkal csak a nyelvi metaforák révén kerülünk kapcsolatba, utóbbiak a fogalmi metaforák forrástartományainak nyelvi kifejeződései.”
Dr. Kollár József, Life & Business Design Intézet Dr Kollár Iskolája
Az ember holon két legfőbb tulajdonsága:
- autonóm személy, függetlenségre törekvő "egész"
- kooperációra, együttműködésre alkalmas, a közösség elvárásaihoz alkalmazkodó "rész".
E két tulajdonság közti egyensúly a siker kulcsa és záloga.
Példaeset:
Önálló vállalkozóként (vállalkozói holon) működve egyebek mellett tapasztalhatja, annak ellenére, hogy az emberek egyre tudatosabban étkeznek, előnyben részesítik az egészséges táplálékokat, áldozni is hajlandóak érte, az ő gyümölcs-zöldség kereskedése a strandokon egyre gyérebb forgalmat realizál.
A coaching folyamat során -miközben a történetét elmeséli- mind élesebben rajzolódik ki a coachee ontológiája, ezzel együtt jól körvonalazódnak a (kognitív) holonjai is. Lesben állunk a nyelvi (és fogalmi!) metaforáira (kognitív holonok) vadászva. Mindjárt tapasztaljuk, a siker eléréséhez vezető egyik lehetséges, bár kissé rögös út az élet tanulás fogalmi metaforán át vezet.
Nyelvi metaforái:
„Gyakorlat teszi a mestert (ezer éve ezzel foglalkozom).”
„Járt utat a járatlanért el nem hagyni.”
Magányos harcosok, (ipari) munkások és manufaktúrák. Tudásmegosztás, tudásáramoltatás hagyományos szakértők (szakik) elszigetelt csoportjain belül botladozik.
Láthatóvá válik, hogy az „élet tanulás” fogalmi metafora forrástartományának (hogyan tanulunk: mit tanulunk, kitől, milyen módon) csak töredékét használja fel a céltartomány (hogyan legyünk eredményesek pl. a vállalkozásunkban) meghatározása során. Úgy is mondhatjuk, hogy beszűkült a látómezeje, ennek megfelelően a jónak vélt megoldási lehetőségei. Tapasztalataira és a már megszerzett tanulmányaira, bevett szokásaira építi az üzletét.
Mindannyian a ránk jellemző módon értelmezzük a világot, sajátosan interpretáljuk, magyarázzuk és tolmácsoljuk a látványt, különféle térképeket alkotunk környezetünkről, benne önmagunkról. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, amit „látunk” (és csak annyit, amennyit látunk, illetve észlelünk). Ez egyben azt is jelenti, hogy mi magunk korlátozzuk a saját észrevételeinket és szűkítjük a jövőbeli lehetőségeink terét.
Tetteinket nagymértékben befolyásolja, hogy mit hiszünk életünk értelméről, céljáról, miként gondolunk magunkra, mit tekintünk helyesnek vagy elítélendőnek, mit jelent számunkra embernek, anyának, apának, tanulónak, vagy éppen vezetőnek lenni.
Dr. Kollárrné Déri Kriszti, Life & Business Design Intézet Dr. Kollár Iskolája
Segítünk, hogy forrástartományát bővítse és tágítsa a céltartományt. Támogatjuk az új piaci elvárásokhoz való alkalmazkodását. Az üzleti válságához vezető metaforákat, olyan új szemléletű metaforákkal helyettesítjük, melyek gyengítik az ontológiáját, ilyen módon egy lehetséges, termékeny megoldástérre vezetik a coacheet.
Példák:
„A tudás hatalom.”
„Élethosszig tartó tanulás.”
„Aki el akar érni valamit, az módszert keres, aki nem, az kifogást.”
Információs társadalomban felértékelődtek a termékek mellé nyújtott szolgáltatások. Nyitottnak lenni az új szemléletekre, folyamatosan tanulmányozni az új trendeket. Gyümölcs-zöldség termékforgalmazás mellé kapcsolt szolgáltatást lehet nyújtani, például smoothie-k, gyümölcs koktélok kínálása a strandokon. Termékek helyett életérzést árusítsunk!
Dr. Kollár József: Richard Florida és a kreatív osztály
Az Információs társadalom a tudásmunkások és a mentofaktúrák terepe...
a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával