![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
Dr. Kollár József:
Kundera úgy véli, hogy a lét elviselhetetlen könnyűségével szemben “a lét határozott igenlésének esztétika eszményképe” a szar tagadása, amit azonosít a giccsel. “(...) a giccs a szar abszolút tagadása, a szó szoros és átvitt (figuratív) értelmében: a giccs kizárja látószögéből mindazt, ami az emberi létben esszenciálisan elfogadhatatlan” (Kundera, 1992, 319-320).Más helyütt a bullshithez hasonlóan definiálja. Hermann Broch nyomán azt állítja, hogy a giccs nem csupán ízléstelen művészet, hanem emberi “minőség”, ugyanis létezik az úgynevezett giccsember (Kitschmensch), aki azért vágyik a giccses magyarázatok után, hogy elmeneküljön a “lét elviselhetetlen könnyűsége” elől. Ennek egy lehetséges módja számára az, “hogy a megszépítő hazugság tükrében nézegesse magát, és meghatott elégedettséggel rá is ismerjen magára” (Kundera, 2000,135).
A giccsember tehát bullshitet használ arra, hogy nem kelljen tudomásul vennie a szar elkerülhetetlen jelenlétét. A giccsgyártásnak és bullshitelésnek tehát van egy közös metszete: amikor a bullshit-artist, azaz a giccstermelő a bikaszarral próbálja eltakarni a lét kakiját. Az én olvasatomban a giccses magyarázatok loveliestek (nagyon vonzóak), de legkevésbé sem likeliestek (valószínűek). Hasonlóak az összeesküvés elméletek különféle verzióihoz, csak azok azzal próbálják semmibe venni a szart, hogy másokra kenik, a giccses megoldásokat kedvelők pedig nem vesznek róla tudomást.
Kapcsolódó bejegyzés: Illusztráció: A szar metafizikája
Kriszti hozzászólása:
A bejegyzés kapcsán elgondolkodtam azon, kinek van joga tanítani. Milyen körülmények között, milyen odaillő (viselkedés)mintázatokkal "jön be" a tanítás. Mitől vonzó egy iskola (értsd: bármilyen személy vagy szervezet, aki el akarja adni magát másoknak), mitől szeretjük és hagyjuk, hogy tanítson.
Nekem személy szerint az a legutálatosabb, ha valaki játssza a tanárt, mert kirakatban érzi magát vagy mert tényszerűen kirakatban van (mások látják, meglátják, hagy lássák). Ez a kirakatember giccse. De, hogy ez a bejegyzés ne rólam szóljon... ;)
Az Élet Iskolájában számtalan, egymást és magunkat tanító és kiképző módszer, iskola és keret létezik, amiben elválhat, mi a giccs, ki az öncsaló (aki a saját szarát rágja. Csak nehogy megmérgezze magát -étel?mérgezés- és a környezetét is elfertőzze és megbetegítse, khm :)
A lenti olvasatban a "tanár" és az "iskola": bárki, aki okosabbnak érzi magát a környezetében élőknél és ezt nem felejti közölni, de legalábbis éreztetni velük. Párkapcsolatban, munkahelyen mindig vannak önjelölt vagy jó esetben tényleges kompetenciával bíró "tanárok", tanítók, akiktől tanulhatunk. Kérdés csak az, mi a valódi kompetenciája (valóban tud-e annyit, hogy azzal hasznunkra legyen) és milyen szerepet szán nekünk ebben a viszonyrendszerben.
1. Az Élet Iskolája mint bürokratikus iskolarendszer:
Ilyen például, amikor válásnál csalódottak vagyunk, kihasználtnak és vesztesnek érezzük magunkat, vagy szervezeti környezetben értelmezve a munkahelyről elbocsájtanak.
Dr. Bubó kinevezi magát "tanárnak" és osztja az észt. Ebben a helyzetben egy komoly veszély adódhat: a tanulók felnőnek (kinőnek az iskolapadból) és elballagnak. Dr. Bubó csalódott, mert tanuló nélkül marad (jó lesz a pótlásról időben gondoskodni) és könnyen úgy érzi, az ő hátán érte el a "hallgató" az életben a későbbi eredményeit. Esetleg azt is előírhatja (de kinek?), hogy a korábbi "tanuló" nem lehet "tanár", mert az az ő tudásának ellopása. Ez vezet értelmetlen perekhez, mert a "tanuló" sosem vállalta, hogy a; az Élet Iskolájában tanul örökké, b; hogy sosem hasznosítja az itt megszerzett tudást.
Következő kérdések adódhatnak:
2. Az Élet Iskolája mint a piaci kapcsolatok kiterjesztése:
Ilyen szituáció áll elő, amikor elveszítjük valaki figyelmét és érdeklődését. Ne próbáljunk adminisztratív eszközökkel harcolni: ellenőrizni és korlátozgatni, számon kérni és igazoltatni. Arra kellene törekedni, hogy megújuljunk, megújítsuk a termékünket (termékfejlesztés, önmagunk fejlesztése, csomagolás áralakítása, a kínált szolgáltatásunk, önmagunk újrafogalmazása a piaci, párkapcsolati piaci igények figyelembe vételével).
3. Az Élet Iskolája mint a tanulóhálózat, hálózati társadalom:
Általában nagyon nehéz abban konszenzusra jutni, ki mondja meg, mi a kivezető módszer, út, útirány a válságban (életvezetési és karrierválság). Kinek a tanácsait, szempontjait fogadjuk el. Nem javaslom, hogy az érintettek, az elakadásban lévők tanítsák, tanítgassák egymást, mert az a focibíró, aki beáll focizni, már nem látja be úgy a pályát, nem oszthat piros lapot, nincs joga kiállítani és rendszabályozni. Nem beszélve arról, hogy maga is hibázik a játék hevében. Ha benne vagyunk a helyzetben, ne osszuk az észt.
Egy komoly gondot látok. Hát, hiába, ez van, ha kiiratkoznak az Élet Iskolájának egyetlen, általunk jól ismert verziójából (hagyományos iskolarendszer: Élet mint bürokratikus iskolarendszer, l. 1. modell). A gondolati mintákon nem uralkodik senki. Való igaz, hamar átcsaphat a filozófia filozofálgatásba, öncélú, tudományos okoskodásba, egyszemélyes szemináriumba, ahogyan a népi észosztás is giccsparádéba. Hiába van Kundera és bárki, a Facebookon ő is csak egy pici törpe lesz, elnyeli a hülyeség.
4. Hogy ne legyünk giccsemberek? Bikaszart termelők és etetők? Jó megoldásnak tűnik (másik 2 modell mellett) az iskola mint a társadalom szervezőcentruma modell:
Nagyszerű, ha arra a következtetésre jutunk, hogy nem tudunk még mindent, ideje beiratkozni újra az Élet Iskolájába. Nem spórolunk önmagunkon, hanem egy valódi szakértőhöz (pl. coach) fordulunk és tőle tanulunk.
Olyan sok tanácsadó van, miért pont téged válasszalak?
Egy bökkenő van: sokan csalódtak a bürokratikus iskolarendszerben és ki nem állják az "iskolát". Nem is jó semmire a tudásmunkások előállítására (sajnos ez is egy ipari társadalomból jövő szóhasználat. Hiába, nem ugorhatjuk át az árnyékunkat.) semmiképpen nem tűnik alkalmas alternatívának.
Mi a modell megfelelő, alkalmas használatának kritériuma?
És a kör bezárult.
Mindaddig, míg egy vonzó, loveliest történet nem sodor magával, kívülálló maradok. Mint tudjuk, egy kívülálló számára pedig bármi lehet hülyeség. És a "tanár" mondja: -Na, ez az egész egy jó nagy hülyeség!