COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap

Cselekvésre indító beszélgetés

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

A szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. Tilos másolni, értelmezését adni, forráshivatkozás nélkül bármilyen módon felhasználni.

PhD Dr. Kollár József

Cselekvésre indító beszélgetés és az abdukció

Előzmény és ajánlott:

A cselekvésre indító beszélgetés Winograd és Flores (1986) által létrehozott modellje tartalmazza az elköteleződésen alapuló menedzsment és az ontológia tervezés módszerét is. A cselekvésre indító beszélgetésláncolat beszédaktusai melletti elköteleződés vezet az új ontológiák megtervezéséhez.

Az ontológai coaching két fontos eszköze tehát a cselekvésre indító beszélgetés és a legjobb megoldásra irányuló következtetés. Utóbbi tacit (hallgatólagos) tudásként van jelen az ontológiai coachingról szóló reprezentatív szövegekben, de kis erőfeszítéssel explicitté tehető. A cselekvésre indító beszélgetés beszédaktusok hálózata. A beszédaktus (kissé informálisan) nem más, mint az, ahogyan (jó esetben) cselekvéseket hajtunk végre a szavakkal, illetve amikor (rossz esetben) a szavak cselekszenek velünk vagy helyettünk. Winograd és Flores (1986) modelljében két beszélgetőtárs A és B kerül interakcióba egymással. A beszédaktus-folyamat (Searle, 2009) úgy kezdődik, hogy A kérést fogalmaz meg B számára, amely tartalmazza a kérés kielégülési feltételeit, vagyis azt, hogy mikor tekinti A teljesítettnek B-hez intézett kérését. A kérés mint beszédaktus: direktívum. A kérés olyan beszédaktus, amelyet azért hajtunk végre, hogy rávegyük a hallgatót, hogy a kérésünk tartalmával összhangban alakítson a viselkedésén. Azt várjuk el tőle, hogy valamit változtasson a világ jelenlegi állapotán. A kérések nem lehetnek igazak vagy hamisak, hanem teljesítettek vagy elutasítottak.

A kérésre a hallgató háromféleképpen reagálhat: 1. elfogadja, 2. visszautasítja, 3. ellenjavaslattal él. A kérés megfogalmazója: 1. visszavonhatja a kérést még a válasz előtt, 2. vagy módosíthatja a kielégülési feltételeket, vagyis azt, hogy mikor tekinti teljesítettnek a kérést. Abban az esetben ha B akceptálja A kérését, ígéretet tesz arra, hogy teljesíti a kérés kielégülési feltételeit. Az ígéret mint beszédaktus: komisszívum. Az ígért során az ígéretet tévő elköteleződik, hogy az ígéret tartalmával összhangban változtat a világ állapotán. Kifejezi abbéli szándékát, hogy megtesz valamit. Az ígéret nem lehet igaz vagy hamis, hanem betartott vagy megszegett.

MENJÜNK EGYÜTT: LEGYÜNK EGY LÉPÉSSEL MÁSOK ELŐTT!

Vezetői designgondolkodás képzés egyetemi tanúsítvánnyal

Ha B ígéretet tesz arra, hogy teljesíti A kérését, akkor a következő beszédaktus B kijelentése lesz, melyben közli A-val, hogy kérését teljesítette. A kijelentés mint beszédaktus: asszertívum. A kijelentés során a kijelentést tévő elköteleződik az állítás igazsága mellett. A világ tényállásának megragadása a beszélő célja, tehát azt közli a hallgatóval, hogy véleménye szerint fennáll a világ egy adott ténye. A kijelentés igaz vagy hamis. Amennyiben A deklarálja azt, hogy B ígéretének megfelelően teljesítette A kérését, akkor a beszélgetés sikeresen befejeződik. A deklaráció mint beszédaktus célja a világ változásának előidézése a világ új reprezentációja révén. Az „Ezennel férjnek és feleségnek nyilvánítom!” egy anyakönyvi hivatalban kimondva a világ változásának előidézését eredményezi pusztán a szavak kimondása révén. Akik eddig egyedülállók voltak, a beszédaktus következtében házasok. A deklarációk speciális beszédaktusok, hiszen puszta kimondásuk új világot (ontológiát) teremt. Vagyis a szavak új világot hoznak létre számukra. A deklarációk nem lehetnek igazak vagy hamisak, hanem sikeresek vagy sikertelenek.

A kérés megfogalmazásakor A szubjektív valószínűséget rendel ahhoz, hogy B milyen valószínűséggel fogja teljesíteni a kérését, illetve ha B teljesíti, mennyire lesz A elégedett vele. B szintén szubjektív valószínűséget rendel ahhoz, hogy mennyire lesz A elégedett azzal, hogy teljesíti B kérését, illetve B-nek mennyire éri meg teljesítenie A kérését. A beszédaktus-háló alakulását tehát nagy mértékben meghatározza A és B szubjektív valószínűségre alapozott kalkulációja. Mondjuk, ha A egy terméket akar eladni B-nek, és A kérése arra irányul, hogy B vegye meg, akkor az a kijelentése, hogy „80% esélye van annak, hogy B akceptálja a kérésemet” szubjektív valószínűségi ítélet. A szubjektív valószínűség az adott személy meggyőződésének a mértéke, és semmi köze a hosszú távú relatív gyakoriságra épülő objektív valószínűséghez. Egyetlen piackutató sem mondhatja, hogy A téved, mert túlságosan bízik abban, hogy B megveszi a termékét. A piackutató sokat tudhat a vevők vásárlási szokásairól (az objektív valószínűségről), de nem láthat bele A fejébe, hogy kibogarássza belőle vélekedése mértéket. Ugyanakkor megváltozathatja A szubjektív valószínűségi ítéletét azzal, hogy közli vele kutatásai eredményeit.

A szubjektív valószínűség mellett A és B számára legalább annyira fontos, hogy A kérése, illetve B ígérete, vagy ellenjavaslata a lehető legvonzóbb legyen. Az a heurisztika amely lehetővé teszi a legvonzóbb és a legvalószínűbb kérések, ígéretek megtételét, az ontológia coaching szerint, a legjobb eredményre irányuló következtetés (abdukció).

A és B úgynevezett kontrasztív kérdéseket használ annak eldöntésére, hogy milyen kéréseket, ígéretek és ellenajánlatokat fogalmazzon meg. Nem arra az egyszerű kérdésre keres magyarázatot, hogy “Miért ezt a kérést vagy ígéretet fogalmazzam meg?”, hanem arra, hogy “Miért inkább ezt, mint azt?” (Lipton, 2004, 33, 59-64). Egy kontrasztív kérdés egy kérésből és ígéretből és egy vele szembeállított másik kérésből és ígéretből áll. Egy adott kéréssel vagy ígérettel számtalan kérést vagy ígéretet állíthatunk szembe, hogy melyiket választja, az a legjobb, legvonzóbb (loveliest) kérést vagy ígéretet kereső érdeklődésétől függ, ennyiben szubjektív. Mindenekelőtt célszerű tisztázni, hogy mi jelent a loveliest kérés vagy ígéret. Miért inkább loveliest (legvonzóbb) a legjobb kérés vagy ígéret, mint likeliest (legvalószínűbb)? A loveliest kérés vagy ígéret az adott helyzetben elérhető legvonzóbb választásra, a likeliest a szubjektív valószínűségre irányul. Tehát különböző kritériumok teljesülése esetén fogadjuk el az egyiket, illetve a másikat. Egy loveliest kérés vagy ígéret az adott kontextusban akkor tekinthető relevánsnak, ha egyben likeliest is, vagyis megfogalmazható, teljesíthető. Ha a célunk nem csupán triviális kérések és ígéretek megfogalmazása, hanem a legvonzóbbak, legizgalmasabbak, új világokhoz, életformákhoz, stílusokhoz, tervekhez vezetők megragadása, akkor a loveliest kérés vagy ígéret vezet a likeliest kéréshez és ígérethez, és nem fordítva. Nem azok az induktív következtetések érdekesek, amelyek lehetővé teszik, hogy a premisszákból következő konklúzió likeliest kéréshez és ígérethez vezessen, hanem az az abduktív következtetési folyamat a “vonzó” (lovely) az ontológia coach számára, amely loveliest beszédaktusokhoz (kérésekhez, ígéretekhez, kijelentésekhez, deklarációkhoz) vezet.

Esetpélda

Druckert nekem! Üzleti jótanácsok: november 14-re: A célok nem határozzák meg a jövőt

Ferenc másokat motiváló, tökéletességre törő vezető. Ennek ellenére úgy látta, hogy csapata kezd középszerűvé válni, és úgy érezte, nincsenek eszközei ennek megakadályozására. A csoportmegbeszéléseken az utóbbi időben idegesen ücsörgött, mert semmi új nem jutott az eszébe, amivel felrázhatta volna munkatársait. Amikor mégis hangot adott aggodalmának, illetve megpróbálta felrázni őket, érezte, hogy visszautasításra talál.

Mintakérdések

Mire lehet használni a szavakat?

Hogyan lehet cselekedni a szavakkal?

Hogyan lehet építeni és rombolni a szavakkal?

Mit jelenthet az, hogy tetten ért szavak?

Mit jelenthet az, hogy a szavak velünk vagy helyettünk cselekszenek?

Fordultak már ön ellen a szavai? Hogyan védekezett ellenük?

Vannak kedvenc szavai?

Ezek hogyan segítenek önnek, ha bajba kerül?

Megmentette meg már önt néhány szó?

Melyik szót mondaná ki utoljára az életben?

Hogyan kell rávenni a szavakat, hogy úgy cselekedjenek, ahogy mi szeretnénk?

Vannak szavak, amelyeket régóta nem talál?

Az üzleti hírszerző rendszer

Ezt követően a coach megmutatja Flores diagramját és részletesen elmagyarázza.

A következő kérdések már ebben a kontextusban hangzanak el.


Milyen egy jó kérés?

Mivel tudjuk növelni annak valószínűségét, hogy teljesítsék kérésünket?

Mi a kritériuma egy vonzó (loveliest) kérésnek a szervezet vonatkozásában?

Hogyan kell egy kérést kreatív módon rombolni, vagyis nem visszautasítani, hanem vonzóbbá tenni a kérés teljesítője számára?

Az ön kéréseit miért teljesítik a munkahelyén (vonzóak vagy mert ön mondja stb.)?

 

A coaching során a diagram összes lehetőségén végigmegy a coach, és kérdései segítségével létrehozza a floresi cselekvésre indító beszélgetés élményszerű kontextusát.

A cél a szavak teremtő, tervező erejének a megtapasztalása, megértése. Aki teremtő erejű szavakkal cselekszik, és segít másokszavait is cselekvésre indítani, az sikeres leader-designerré válhat.


Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával





Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Tóth Éva
Consigliere, és Coach krízis
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Fekete Gertrud
Jószolgálati coach,
szomaesztétika coach
szakértő
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Feliratkozás hírlevélre

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...