COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap

Sonkoly Zsuzsanna: A designgondolkodás

IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

Sonkoly Zsuzsanna (2015.): Design, azaz tervezői gondolkodás

A dolgozat szellemi termék, másolni, parafrázisát adni, bármi módon felhasználni a szerző és PhD Dr. Kollár József írásbeli hozzájárulása nélkül tilos.


Design – alapú gondolkodás - Tervezői gondolkodás

Kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégia”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!


Dr. Kollár Iskolája a CIVIL RÁDIÓBAN: Kell-e nekünk önismeret?

A”lényegtelen stratégia”

Kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégia”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!

 

Dr. Kollár Iskolájának bemutatója a designgondolkodásról a CIVIL RÁDIÓBAN

Feladat: Én és a gémeskút….

-          történetmondás,

-          személytervezés

Történetalkotás – történetmondás:

Mi a kérdés? Én és a gémeskút? Én meg a gémeskút?

A válaszom, én vagyok a gémeskút.

Itt állok a nagy ipari társadalmi, mezőgazdasági, róna pusztaságban. Magamon érzem az esőcseppeket, melyek megtöltenek; a nap sugarait, melyek néha melengetnek, néha kiszívják belőlem a vizet.

Hatnak rám, ugyanúgy, mint a körülöttem élők, a birkák, a fejőstehenek és a vágtázó lovak, melyek tele vannak energiával, lehetőséggel… Hatnak rám a birkák és a fejőstehenek is, hatnak és használnak, hiszen éltetem őket, táplálom őket. Én pedig a vágtázó lovak után vágyom, de hogyan, hiszen én itt állok nagyságomban és mélységemben, mozdulatlanul.

Mindeközben hasznosnak és éltetőnek is érzem magam, de elvágyódom kútként a vágtázó lovak után….

Szeretnék vágtázni? Szeretnék továbbmenni? Szeretnék szabad lenni…

Van idő, amikor a birkák és a fejőstehenek elkerülnek, nincs kapcsolatom velük, mégis élet van bennem. Persze sokáig észre sem veszem, mert apróak, jelentéktelenek, de nőnek és fejlődnek. Egy idő után láthatóvá, hallhatóvá válik….  csúf békák laknak bennem, velem…

Érzem, hogy ezek nem egyszerű békák, hanem egy – két békává varázsolt királyfik-királylányok, akiket akkor csak csúnyának, haszontalannak, értelmetlennek érzek.

De amikor a juhász, az üres vödröt belém meríti és kimeri belőlem az éltető vizet, rájövök, hogy a haszontalan, rút békák nem mások, mint a bennem élő királyfik és királylányok.

Megismerem a békákat, ezáltal átalakuláson mennek végbe, királyfivá-királylánnyá válnak.

Nekik már van hatalmuk és lehetőségük szabadnak lenni.

A bennem élő királyfik és királylányok ettől kezdve már segítenek, hogy megteremtsem önmagam, alkothassak, spontán és kreatív módon reagáljak a helyzetekre, feladatokra. Segítenek életre kelteni a bennem élő Gyermeki Én-t, valamint felfedezni és megélni önmagam love-markját.

Az „Én és a gémeskút” kérdés, az egyik képzési nap „lényegtelennek” tűnő kidolgozandó kérdése volt. Gondoltam írok a semmiről és a lényegtelenről. A történetalkotás, történetmondás spontaneitásában született meg a saját love-markon, az Önmagam tükre, mint a gémeskút mélysége.

Mi is a történet kifejtése? Mi a saját életemre való megfeleltetés?

Az ontológiai coaching és desing tervezés egyik alapeszköze a  De MCdonaldizáció – minőségi fejlesztés. Itt új területre visszük a coachee-t, mivel a régi paradigmája gátolja abban, hogy új utat lásson meg. Egy fogalmai metafora mentén arra késztettem önmagam (mint coachee), hogy szabadon asszociáljak, bármit megfogalmazzak, akár „lényegtelennek” tűnő dolgokat is.

Benne rejlik az én személyes percepcióm, melyet a coach-nak kell megfejtenie:

Lépései:

-          perceptív kérdések

-          kognitív kérdések

-          terv visszafejtés

-          belehelyezkedés

-          megfeleltetés

-          feladatkijelölés

A mai kor ipari társadalmában, szűkebb környezetemben, a munkahelyemen közvetett és közvetlen erők hatnak rám. Mint például hatalom, politika, törvények, ellenőrzések és az emberek, akiknek igyekszem-igyekeztem segíteni, az ügyfelek. Más szavakkal eső, nap, birkák, fejőstehenek. Ebben a világban egyre jobban úgy érzem, hogy kihasználnak, kiszipolyoznak, valamint hogy egyre inkább nem értek egyet a szociális és gyermekvédelmi irányvonallal.

Mindeközben vágyom a vágtázó lovakkal elmenni, akik a szabadságot, erőt, dinamikát, fejlődést szimbolizálják. De mi is ez, az én életemben… talán egy új képzés, szemléletmód, új lehetőségek, új utak, melyek egyrészt vonzóak számomra, másrészt félelmetes is egyben, hiszen a „vágtázás” is veszélyes, kiszámíthatatlan, akár kontroll vesztett állapot is számomra.

A csendben és a magányban, egyre inkább észreveszem a bennem élő csúf békákat ( negatív gondolatokat, hozzáállásomat, erős ontológiámat, egyre erősebben a múlt negatív történéseit, és a jelen fatalista mondatait). Oly annyira ez járja át az „éltető vizet”, hogy még a birkák is elkerülnek.

Érzem, hogy bennem nem csak „csúf, rusnya békák” laknak, de az elvarázsolt királyfikat, királylányokat nem ismerem már fel…

Majd a Juhász (képzés?, egy tanító az életemben?, Mesterem? vagy önmagam?) kimeri az éltető vizet, (igazi én-em esszenciáját, Lényemet, hitemet) és a csúf békák átváltoznak a bennem élő királyfikká, királylányokká. Átváltoznak, mert foglalkozom velük, mert átkeretezem, mert egy új paradigmába helyezem.

Rájövök, hogy ők az én erősségeim, képességeim, készségeim, lehetőségeim, melyet erőt adnak, bátorságot, kreativitást és szabadságot. Ezzel a szabadsággal pedig én is vágtázó lóvá változtam, aki vakmerő, bátor, szabad, önmaga ura, ösztönös és tud helyes döntést hozni.

A gémeskút önmagam tükre, melyben néha homályosan látom a világot, a valóságot, de ha gyakrabban nézek tükörbe, nem tud bekoszolódni, akkor tiszta képet fog mutatni önmagamról. Erősségeimet és gyengeségeimet is egyben…. a békákat és a királyfikat..

Így lett a gémeskutam a saját love markom, mely számomra likeliest és loveliest is egyben!

 

Mire jó a mediáció? Déri Kriszti mediátorkiképző tréner, senior fokozatú mediátor a CIVIL RÁDIÓ-ban

A történetírás és a megfeleltetés során használt ontológiai coach és design tervezés fogalmai

1.)    Erős ontológia: általános meglátások, ahogyan látom, és értelmezem a világot, ha túlzottan ragaszkodom hozzá, akkor gyengít. De egyben szabályt és keretet is ad az életemben, az egyén életében.

„Mindannyian a ránk jellemző módon értelmezzük a világot, sajátosan interpretáljuk, magyarázzuk és tolmácsoljuk a látványt, különféle térképeket alkotunk környezetünkről, benne önmagunkról. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, amit „látunk” (és csak annyit, amennyit látunk, illetve észlelünk). Ez egyben azt is jelenti, hogy mi magunk korlátozzuk a saját észrevételeinket és szűkítjük a jövőbeli lehetőségeink terét. Tetteinket nagymértékben befolyásolja, hogy mit hiszünk életünk értelméről, céljáról, miként gondolunk magunkra, mit tekintünk helyesnek vagy elítélendőnek. Az ontológiai coaching nem más, mint a coachee világlátására, személyes életfilozófiájára, lényegében tehát az ontológiájára vonatkozó, átfogó önreflexiós folyamat előidézése.” (Dr. Kollár József – Dr. Kollárné Déri Krisztina)

2.)    Emlékezettervezés – design technika

Furcsa kontextusokra emlékezünk, így ennek előidézése a cél. Meglepő, újszerű, furcsa kontextus teremtése, mint például történtet írás, Én és a gémeskút címmel.

3.)    Lovemark

likeliest          +               loveliest      =               lovemark

valószínű                        vonzó                          legvonzóbb, legjobb magyarázat

Fontos szempontok:

  • Van olyan közeg, amiben meg tud valósulni? – önmagam tükre
  • Létező? Illeszkedik a valósághoz? – igen, önmagamban van
  • Álmok vivője – elvarázsolt királyfi
  • Titokzatosság (gémeskút és az elvarázsolt királyfi, királylányok)
  • Érzékiség
  • Meghittség: elkötelezettség, szenvedély (önmagam mélységének bemutatása)
  • Története van
  • Érzékszervre hat, öt érzékszervünk (látás:pusztaság, kút, állatok; hallás:vágtázó lovak;ízlelés: víz íze; szaglás:az állatok szaga; tapintás: béka kimerítése, megfogása, nyálkás teste)

4.)    Érzelemtervezés – designtervezés technikája

  • Érzelmek azonosítása: hasznos, haszontalan, csúf, vágyódás, elégedetlenség, kihasználtság.

Az érzelmeknek tartalma van, melynek azonosítása segít kibontakoztatni az okot. Ezáltal tudjuk alakítani érzelmeinket. Az érzelmek tervezése befolyásolja döntéseinket. (békát megismerni – elvarázsolt királyfi – erősségek)

  • Érzelmek kezelése. csúf béka – elvarázsolt királyfi – átkeretezés = pozitív szereplővé, pozitív tulajdonsággá, kompetenciává válik bennem
  • Érzelem tervezés:

csúf béka – negatív hatások, negatív értékrend, feszültségforrás,

elvarázsolt királyfi, királylány – homályos, misztikus, titokzatos,

bennem élő királyfi, királylány – pozitív értékek, pozitív érzések, új kompetenciák

5.)    Externalizálás: érthetővé, világossá tenni a folyamatot

6.)    Deformálás: eltúlozni negatív irányba: csúf béka

eltúlozni pozitív irányba: elvarázsolt királyfik, királylányok

7.)    Értékrendszer – motiváció: A külső és a belső értékrendszernek hasonlítania kell, melyhez motivációnak kell társulnia. Ellenkező esetben feszültséget generál, konfliktus alakul ki önmagunkban.

Egy lényegtelennek tűnő feladat, egy lényegtelennek tűnő mondat és fogalmazás, segített rálátni, átkeretezni a bennem zavargó érzéseket, gondolatokat, melyeket eddig csak gátlónak, negatívnak érzékeltem. Nem tudtam kilépni ebből a paradigmából, minden történést önigazolónak tekintettem. Majd amikor az érzéseimet, viszonyulásomat megvizsgáltam, láttam meg, hogy amit eddig negatív dolognak éreztem önmagamban, megszelídítve elvarázsolt tulajdonságokká, kompetenciákká váltak, melyek ezáltal segítettek, erősítettek.

Számomra a gémeskút, önmagam tükre lett, mely minden pillanatban ott van velem, melynek van mélysége és tartalma, önmagam love-mark-ja. A feladat pedig segítette önmagam spontaneitását, kreativitását fejleszteni, előcsalogatni, mely számomra a gyermeki Én megélése (a játékos, spontán, ösztönös én).

Ezért neveztem el ezt a technikát kreativitást, spontaneitást fejlesztő „Lényegtelen stratégiának”, avagy találd meg, éld meg a gyermeki Énedet!


Coachom, coachom, mondd meg nékem! (Beszélgetés)

Elméleti háttér

„Az ontológiai coaching egyik fontos feladatának tartja, hogy a segítségét kérőt kivezesse a passzivitást, tartós elakadást, reménytelenséget okozó „már mindent megpróbáltam, de nem megy”, „minden hiába” életérzésből, az úgynevezett fatalista ontológiából és cselekvésre, tanulásra, változásra bírja. Az ontológiai coaching  működés, cselekvés közben vizsgálja a szervezetet, személyt és környezetét

Az ontológiai coaching segít abban, hogy a coachee nyakon csípje, majd lecserélje az elavult értelmezéseit (ontológiáját), ehhez igazodó és a válságot tápláló rutinképleteit, kedvenc sormintáit, ahogy mi mondjuk, megkopott tervét, vagyis designját.

A változás (tanulás) útjába kerülő nehézségeket: nem adaptív, nem eredményes gondolatokat, érzelmeket, szokásokat, viselkedésmintázatokat speciális nyelvi elemekkel, sajátságos kifejezésekkel, kommunikációs stratégiával, az úgynevezett beszédaktusokkal blokkoljuk. A beszédaktusok egyebek mellett a „kutyaharapást szőrével” elven működő ontológiai terápiás kettős kötések sorozatát tartalmazzák.

Az ontológiai coaching célja, hogy ne a problémákat előidéző indítékokat próbáljuk feltárni, ne az egyes rendszerek és alrendszereik működéséből adódó anomáliák közvetlen megszüntetésére tegyünk erőfeszítéseket, hanem a problémákon való gondolkodás  helyett örömet jelentő megoldásterek, új ontológiák felépítésére, a design (terv és ennek terméke) megújítására koncentráljunk.

Az ontológiai coaching jellegzetessége, hogy nem foglalkozik a múltbeli sérelmek, események elemzésével, sem pedig a probléma közvetlen megoldásával. Olyan, már meglévő, XXI. századi (pl. zenei, képi, nyelvi) mintázatokat használ a coachingfolyamat során, melyek ugródeszkául szolgálnak a coachee számára a vonzóbb, élhetőbb, termékenyebb jövőbe. Speciális tervezési folyamat révén egy megújult designt, megfrissült ontológiát ajánl a hozzáfordulók számára.

Az ontológiai coaching egyedi tervezési folyamata az úgynevezett designgondolkodás. A designgondolkodás olyan rendszerszemléletű tervezési folyamat, mely mindig új, korábban még nemlétező, konkrét outputot (terméket, szolgáltatást, coaching esetében pl. új vezetői és életstratégiát, viselkedésmintázatokat, vezetői szemléletet és életvezetést) biztosít. Fontos kritérium, hogy az output, vagyis eredmény örömteliélményszerző, motiváló, nemcsak eladható, hanem versenyképes is legyen. A tervezési folyamat kitüntetett módszere az abdukció (legjobb magyarázatra irányuló következtetés), jellegzetes eszköze egyebek mellett a fogalmi metaforák (nyelvhasználatunk szerves részét képező speciális metaforák, melyek nagyban befolyásolják világlátásunkat és a konceptualizációnkat, azaz a kifejezéseink jelentéstartalmának meghatározására irányuló törekvéseinket).

Az ontológiai coaching a designgondolkodás mint új, XXI. századi , tudományterület és ehhez tartozó elgondolások gyakorlati megvalósulása.”   (Dr. Kollár József és Dr. Kollárné Déri Krisztina)

Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Tóth Éva
Consigliere, és Coach krízis
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Fekete Gertrud
Jószolgálati coach,
szomaesztétika coach
szakértő
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Feliratkozás hírlevélre

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...