![]() |
Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett
Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett. |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!” Csengeri Attila színész, musical és operett énekes |
![]() |
Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánljaa LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom mindenkinek!”Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el) |
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja
A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.
|
![]() |
Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja
|
![]() |
Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!" PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a Magyar Úszó Szövetség főtitkára |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő, Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"
|
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja |
|
Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat! Nagy Sándor
|
![]() |
Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."
Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő |
![]() |
Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!" Koós Réka
|
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Önismeret és tervezői gondolkodás
Hibás nézet az önismeretről
Nagy népszerűségnek örvendenek az önismeretről szóló könyvek, önismereti tanfolyamok. Ugyanakkor gyakran, amit az önismeretről mondanak nem többek urbán-legendáknál, háziaszony-filozófiánál, -pszichológiánál.
Álkérdések a köbön
Kedvenc kérdés a témában például: „Ki vagyok Én?” A bevett elképzelés szerint a válasz valahol belül, bennünk, lelkünk mélyén található.
Értelmes kérdések az önismerettel kapcsolatban
Szemben a „Ki vagyok énnel” egy értelmes kérdés például ez lenne: „Jó matekos vagyok?” A válasz egyszerű. Ha bonyolult matematikai példákat tudsz megoldani, akkor igen.
Egy másik értelmes és megválaszolható kérdés: „Lusta vagyok?” A válasz egyszerű: Ha gyakran nem végzed el a feladataidat, akkor igen.
A „Ki vagyok?” kérdés túl általános
A „Ki vagyok én?” kérdés túl általános, kontextus nélkül a semmiben lebeg. „Ki vagyok én mint apa?”, „Mint vezető?” stb. Ezekre a kérdésekre lehet válaszolni, mert elég konkrétak és ellenőrizhető az igazságuk.
Az önismeret hibás misztifikálása
Sokak szerint az „önismeret” szó nem csupán a készségeink, képességeink, szokásaink gyűjtőneve, hanem valami olyasmire irányul, ami készségeinken, képességeinken, szokásainkon túl van, valami misztikus, a lelkünk mélyén rejtező titokra, amit ha megfejtünk, sikeresebbek leszünk.
A mi álláspontunk: önismeret és tervezői gondolkodás
A mi értelmezésünkben az önismeret nem más, mint az, hogy lehetőségeink határait ostromoljuk annak révén, hogy nemcsak hű képet alkotunk készségeinkről, képességeinkről és szokásainkról, hanem a fejlesztésüket lehetővé tévő (egyszerre vonzó és használható) terveket után nyomozunk a Tervezői Térben, és ha rájuk lelünk, szorgalmasan megvalósítjuk őket.
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 5579 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Mozgások és választások: az építő rombolás by KOSZTOLÁNYI és DR. Kollár
"Látta, hogy irányok tűnnek föl és tűnnek el nyomtalanul(...) az új költők minden kézzelfogható ok nélkül egyszerre csak ósdivá válnak, szinte pár perc alatt, amig otthon gyanútlanul borotválkoznak."(Esti Kornél: Tizenkettedik fejezet) A Joseph Schumpeter által a gazdaságban leírt építő rombolás kulturáls megfelelőjét ragadja meg Kosztolányi. A "Mozgások és választások" projekt erre a reflektál. Meg kell értenünk a hozzánk "beszélő" tárgyakat és helyzeteket, bolintani vagy fejet rázni arra, amit a változásról mondanak. Folymatosn keresni a megvalósitható és vonzó terveket a Tervezői Térben. Dr. Kollár Iskola: nemzetközi coach képzés és tanácsadó képzés Kulcsszavak: Coach képzés, tanácsaó képzés, Dr. Kollár
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 5698 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Esti Kornél tervvisszafejtése: a tulajdonságok nélküli ember mint sikerre ítélt terv és tervező
Kosztolányi Dezső Esti Kornél című elbeszélés-gyűjteményének harmadik, hetedik és kilencedik fejezete egyaránt az (vonat)utazás fogalmi metafora különféle kiterjesztése. A harmadik fejezetben az Itáliába utazó Esti Kornél még bizonytalan, tétova, az élet adott kereteit defenzíven elfogadó és arra utólagosan reagáló önnön sémáival küzdő ifjú. A hetedik fejezetben magabiztosan, könnyedén, szerelmi hódítóként utazik a forró nyárban, ekkor már a keretezés mesterévé válik, de még nem tud eljátszani az eltérő keretekkel, szerepekkel, nem képes egymás ellen kijátszani a különféle (a tervezői térben található) terveket. A Kilencedik fejezetben az érett és dominás Esti Kornál fölényesen irányítja és alakítja a helyzeteket, virtuózan játszik a különféle kreatív módon létrehozott keretekkel, tervekkel. Szeret paradoxonokban gondolkodni, vagyis egymásnak ellentmondó terveket összevillantani. Ebben a fejezetben az utazás célelvűségét felváltja az epizodikus élmények egymásmelletiségének átélést lehetővé tevő nyitottság, játékosság, a sémákkal, klisékkel való leszámolás. Az epizodikus élet virtuózává fejlődik. Ezzel izgalmas előképe Musil tulajdonságok nélküli emberének. Esti Kornéllá válik, aki nem írható le olyan általános fogalmakkal, mint középkorú, férfi, értelmiségi, magyar stb. Csak osztenzív definícióval, azaz rámutatással. Tautológiává válik: Esti Kornél nem más, mint Esti Kornél. Tanulság a tervező személet számára: Sikerült visszafejtenünk a Kosztolányi-féle a személytervezés állomásait, és célját.
Dr. Kollár Iskola: nemzetközi coach képzés és tanácsadó képzés Kulcsszavak: Coach képzés, tanácsaó képzés, Dr. Kollár
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 5924 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
A giccsember és a bullshitelő jegyessége
Kundera cseh író szerint a "lét elviselhetetlen könnyűségével" szemben “a lét határozott igenlésének esztétika eszményképe” a szar tagadása, amit azonosít a giccsel. “(...) a giccs a szar abszolút tagadása, a szó szoros és átvitt (figuratív) értelmében: a giccs kizárja látószögéből mindazt, ami az emberi létben esszenciálisan elfogadhatatlan”. Más helyütt a bullshithez hasonlóan definiálja. Hermann Broch nyomán azt állítja, hogy a giccs nem csupán ízléstelen művészet, hanem emberi “minőség”, ugyanis létezik az úgynevezett giccsember (Kitschmensch), aki azért vágyik a giccses magyarázatok után, hogy elmeneküljön a “lét elviselhetetlen könnyűsége” elől. Ennek egy lehetséges módja számára az, “hogy a megszépítő hazugság tükrében nézegesse magát, és meghatott elégedettséggel rá is ismerjen magára”. A giccsember olykor bullshitet (nagyotmondást, átvitt értelemben bikaszart) használ arra, hogy ne kelljen tudomásul vennie a szar elkerülhetetlen jelenlétét. A giccsgyártásnak és bullshitelésnek tehát van egy közös metszete: amikor a bullshit-artist, azaz a giccstermelő a bikaszarral próbálja eltakarni a lét kakiját. Az én olvasatomban a giccses magyarázatok loveliestek (nagyon vonzóak), de legkevésbé sem likeliestek (valószínűek). Hasonlóak az összeesküvés-elméletek különféle verzióihoz, csak azok azzal próbálják semmibe venni a szart, hogy másokra kenik, a giccses megoldásokat kedvelők pedig nem vesznek róla tudomást. Dr. Kollár Iskola: nemzetközi coach képzés és tanácsadó képzés Kulcsszavak: Coach képzés, tanácsaó képzés, Dr. Kollár
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6803 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Marilyn Monroe mint tulajdonságok nélküli nő
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 5938 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Keresztapa (Coppola, Marlon Brando) mint a személytervezés lehetséges eszköze
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6205 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
APRÓ KÉPEK AZ ÖNISMERETRŐLPhD Dr. Kollár József: Apró képek az önismeretről Shakespeare Hamletjében Poloniusz azzal a jó tanáccsal bocsátja útjára fiát, hogy legyen hű önmagához és akkor másokat sem csap be. „Légy hű magadhoz, így mint napra éj következik, ál máshoz se lész(...)!” De mi van akkor, ha olyan ember próbál hű lenni magához, aki öncsaló, bullshitelő (hantázó), szűk látókőrű, zárt, önkörében forgó, kisszerű. Vagy éppen olyan, aki nem tudja, hogy kicsoda. Valójában tényleg nem könnyű rájönni arra, hogy kik is vagyunk (volnánk?) valójában. Villon (a középkor végének leghíresebb francia költője) az Apró képek balladájában egyenesen azt állítja, hogy mindent tud, kivéve azt, hogy Ő kicsoda. Tisztában van az élettel, a sorsával, azzal is, hogy meg fog halni, csak arról nincs fogalma se, hogy ki az, aki meghal. "Mindent tudok hát, drága herceg, / tudom, mi sápadt, s mi ragyog, tudom, hogy a férgek megesznek, csak azt nem tudom, ki vagyok."
|
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6138 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
APRÓ KÉPEK AZ ÖNISMERETRŐLPhD Dr. Kollár József: Apró képek az önismeretről 2. Mikulásnapi apró képek az önismeretről „Menj sétálni esténként (...), mégpedig mindig abba az irányba, amerről a harangokat hallod. Nem kerülhetsz rossz helyre, ha a harangok után mégy, mendegélsz, ballagsz, nézelődöl és az életeden gondolkodol.” (Krúdy: Boldogult úrfi koromban) A lélekharang általában a templom legkisebb harangja, amely egy lélek eltávozását adja hírül. Mindig másokért szól... Olykor mégis, ha csendben tűnődünk. mintha bennünk zengene. Ilyenkor vénülő lelkünk harangszava szólít, akár boldogult úrfi korunkban anyánké.
|
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 5758 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Mindenki táncol (Majka)PhD Dr. Kollár József Majka: Mindenki táncol
Majka legújabb videóklipje, a Mindenki táncol című, azokba a borzongatóan izgalmas kilencvenes évekbe kalauzol, amelyekben a Ponyvaregény (1994), a Trainspotting (1996) vagy éppen Macskajaj (1997) szedte áldozatait, de-formálta az ifjúságot. Vagyis abba a posztkádáriasan nomádkodó korszakba, amelynek vándorai ponyvaregénnyel a kezükben, tágra zárt szemekkel (vö. Kubrick: Tágra zárt szemek, 1999.) lesték a vonatokat, míg be nem zakatolt a lehetséges macskajaj életük aktuális buli-állomására. Minhárom filmben központi szerepet kap az elmélkedésre és bullshitelésre csábító posztmodern WC, mintegy láthatóvá téve, hogy időnként, ha úgy adódik, nem is olyan könnyű kicsikarni a boldogságot. Mindhárom filmet körbelengi a magas, az alacsony és (a kettő feszültségében élő) köztes, neonomád-kultúra miliője. Pontosabban a köztes kultúra -- melynek legfőbb jelszava az: LET’S ACTION! --, integrálja a másik kettőt. Majka klipjében a hiphop az a köztes ACTION-MILIŐ, amely közvetít a posztproletár attitűd, a lakodalmas rockot idéző bullshit-panelek, valamint az önreflexíven kritikus posztértelmiségi hangvétel, látványvilág és (az időnként szellemes) zenei megoldás között. A Mindenki táncol néhány percig elhiteti velünk, hogy szarból is lehet aranyat csinálni, legalábbis ezüstöt.
A Keró-ügy (Kerényi Miklós Gábor botrány)
A Keró-ügy margójára: Újközépkori divat (New Medieval Fashion) avagy Kerényi Imre Miklós bukása Mint az köztudott, Kerényi Miklós Gábor az Operettszínhát Kossuth- és Erkel-díjas művészeti vezetője (korábbi igazgatója), azt követően, hogy többen (szexuális) zaklatással vádolták, nyugdíjazását kérte. Egy az ATV-ben készült interjúban totálisan megbántott, önérzetében vérig sértett, kvázi-halálra ítélt, tragikus hősként reprezentálja önmagát. Elmesél egy esetet, mellyel mintegy illusztrálni kívánja azt, hogy a valójában meghökkentő, szabályokat sértő viselkedése nem szexuális indíttatású, hanem egy egzaltált, célorientált, perfekcionista zseni intuitív és persze sikeres beavatkozása. Az ominózus szituációban állítólag úgy szoktatott le egy színészt a raccsolásról, hogy alsó nadrág nélkül az ölébe fektette, miközben a szájába egy ceruzát nyomott. Kerényi ténykedése annak a veszélyét példázza, amikor valaki önmagát karizmatikus hőssé magasztosítva kiemeli a közönséges emberek sorából, és olyan emberfeletti emberként (übermensch) tételezi, akire nem vonatkoznak az átlagra szabott szabályok. Számára az emberek, színészek eszközök egy magasabb rendű cél, az adott darab megvalósítása során. Élet és halál ura, Erosz és Thanathos (a Halál megtestesítője a görög mitológiában) felkent papja. Avishai Margalit jól ismert definíciója szerint “tisztességes az a társadalom, amelynek intézményei nem alázzák meg az embereket.” Szerinte a tisztességes társadalom mintegy keretet biztosít ahhoz, hogy egy adott közösség civilizált társadalommá váljon. “A civilizált társadalom olyan társadalom, amelynek tagjai nem bánnak megalázóan egymással”. Kerényi azt ATV-ben elhangzott interjúban beismeri, hogy az anyázáson kívül szinte minden sértő kifejezést megengedett magának a darabok megvalósítása közben. “Káromkodásból épített katedrálist.” A 21. század azonban nem a “katedrálisok kora”, hanem az újközépkori Kreatív Destruktőröké (az Építő Rombolóké, az újrateremtőké, az újteremtőké)!
MÉDIASZEREPLÉSEINK II.: Könyvek, cikkek
Vízen járni, a válságkezelés filozófiája >> "Ez a könyv kreatívan ötvözve több tudományág eredményeit nagyszerű, új ablakokat nyit a világra és önmagunkra. Elgondolkodtat, cselekvésre ösztönöz és új utak kipróbálására indít." Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Life coaching (fejezet) Dr. Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Ontológiai coaching (fejezet) 77 új tanulságos történek vezetőről, coachokról: Kollár József: Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból Kollár József: "Én állok minden fülkefényben" Kollár József: Az empátia mint analógia (Észleléstől a nyelvig című könyvben) Kollár József: Hattyú a komputer vizén Kollár József: Álmodnak-e a diákok elektromos tanárokról? (Re-produkciók című könyvben) PhD Dr. Kollár tudományos cikkeiből válogatás: Válogatott tudományos cikkek >> További szakmai cikkeink: Mentofaktúra online folyóirat >>
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 7751 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Dr. Kollár-modell: a skillek szintjeavagy mennyi idő alatt leszel nagymester a munkádban?
Dreyfus-modell felhasználásával Kollár-skills Mielőtt a gondolatainkat átalakítanád, kivennél, elvinnél belőle és nyilvános fórumokon hasznosítanád, kérlek, gondolj arra, hogy ez egy szellemi termék. Sem eredetiben, sem kiemelve és átalakítva nem viheted idézet és forráshivatkozás nélkül. Köszönjük szépen! Szerző: PhD Dr. Kollár József A kiegészítéseket hozzáfűzte (pl. zárójelben): Déri Kriszti Szavak a cikkből, melyek nem biztos, hogy megvannak hirtelen: Coach: tanácsadó (szakterületenként: pl. életvezetési, párkapcsolati, gyereknevelési vagy karrier, üzletvitel, menedzsment területén) Coachee: tanácsot kérő, ügyfél Coaching: tanácsadás folyamata Tervezői tér: gondolkodási keret, a tanácsadó és az ügyfél közös gondolkodásának tere, az általuk létrehozni kívánt új stratégiák, viselkedések, magatartásformák megszerkesztésére, megteremtésére rendelkezésre álló és alkalmas terület Ontológia: életlátás, életszemlélet, életviszonyulás Heurisztika: szokás, megszokás, sablon, automatizmus Algoritmus: szabályrendszer, eljárásrend, egy-egy folyamat, eljárás egymást követő elemének együttese Explicit: kimondott, megfogalmazott, egyértelmű, világos, nyilvánvalóvá tett Grice-maximák: személyek közti együttműködés alapelvei, ismérvei, fő szabályai Likeliest: valószínű, nagy valószínűséggel működőképes, gyakran hétköznapi, mindenki által ismert Loveliest: szerethető, motiváló Analitikus: aprólékos, részletes, a részleteket vizsgáló és azt szem előtt tartó Intuitív: ösztönös, megérző Improvizásció: rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás "tulajdonság nélküli" ember: utalás Musil: tulajdonságok nélküli ember című könyvére és üzenetére Mindenkinek javasoljuk, hogy a lentieket jól gondolja végig, melőtt új dologba vágna, ismeretlenbe ugrana, korábbiaktól eltárő vizekre evezne... (szülők, párok, úrakezdők, tanárok, vezetők tanácsadók, egyszóval felnőttek számára, akik az Élet Iskolájában tanulnak). Mennyi idő alatt leszek nagymester? A tanulás, tudás és tapasztalat 4 szintje:
I. Kezdő (újonc): Tényközlés, szabályismertetés. Kontextusoktól független (a kezdő aktuális helyzetétől, akár a korábbi tudásától és tapasztalataitól, érzelmi életétől és véleményétől független) általános, explicit (tényszerű és tényekkel alátámasztott) tudásra kell szert tennie. Ez pusztán elméleti tudás. Knowing that. A "kezdő" lényegében megtanulja az alapvető játékszabályokat. Tanácsadóként azt, hogy mi az, hogy coach, mi az, hogy coachee-nak lenni, mi az, hogy coaching ülés (tágabb értelemben mindenfajta tanácsadás és azon való részvétel). Milyen a világ? Mi az, hogy ontológia (életszemlélet, személyes életfilozófia). A tanácsadó egyúttal efogadja, hogy mindenki rá jellemző módon látja a világot és ebben senkit sem korlátozhat. A kezdő jól vagy rosszul, mindenesetre mereven ragaszkodik a szabályokhoz. Gyakran, mivel kellemetlen számára a szabályok követése, kilép belőlük, és hajlamos hárítani. Tervezői térben a szabályokhoz, általános (likely: triviális, de működő) megfontolásokhoz fér hozzá. II. Középhaladó: Tanárok esetében kísérletileg igazoltan: 2-3 év után. Jellegzetessége az eset-alapú tanulás. Az epizodikus, eseti tudás kialakulása, az elméleti tudás időnként érintkezik a konkrét szituációval. A korábban megtapasztalt jelentősebb helyzetek és esetek (theória: “látványosságok megtekintése”) olykor már analógiául (közvetlenül megfeleltethető mintaként) szolgálnak a jelenbéli szituációk megoldásában. Mivel még nagyon kevés a tapasztalat, sok az improvizáció, nagyon nagy a hibázás valószínűsége. A szóbeli tudás messze meghaladja a gyakorlati, operatív interakciót (a középhaladó felmondja a leckét, de a tudás alkalmazásában gyenge). Gyakran érzi magát elveszettnek, nem tudja mit tegyen és mit ne (döntésképtelenség). Tervezői tér: Néhány gyakorlati algoritmushoz, kevesebb heurisztikához, sok explicit szabályhoz fér hozzá. III. Kompetens (hozzáértő) Tanárok esetében: 3-5 év. Tudatosan dönt a cselekvési lehetőségek között. Stratégiailag közelít a problémákhoz: világosan megfogalmazza céljait, és számba veszi az elérésüket lehetővé tevő eszközeit. Különbséget tud tenni lényeges és lényegtelen között, betartva a grice-i maximákat (minőség, mennyiség, relevancia, modor). Korábbi tapasztalatai révén képes a figyelmét a folyamat szempontjából lényeges eseményekre fókuszáni, vagyis a “látványosságok megfigyelése” során, a projekt szempontjából fontos aspektusokat választ, képes nézőpontokat váltani. Megfelelő ritmusban reagál, jól időzít, pontosan céloz. Tanácsadóként már a coaching-folyamat ésszerű irányításának képességével bír. Tervezői tér: Sok algoritmushoz, számos heurisztikához, néhány implicit szabályhoz fér hozza. De még el van tőle zárva a Tervezői tér folyékony, rugalmas viselkedést lehetővé tévő része. Általában működőképes, likeliest tervek. IV. Szakértő Tanárok esetében: 5 év tapasztalat után. Túlsúlyba kerül a hallgatólagos (tacit), gyakorlati (knowing how) tudás. Nem kell magának felmondania a leckét, olykor terveit intuíció révén szövi és valósítja meg, időnként maga sem tudja, hogy hogyan. Élvezi, amit csinál. Mivel sokféle látványosságot figyelt meg a múltban, és releváns módon reagált rájuk, nagyon érzekenyen képes felismerni az estek közötti hasonlóságokat és különbözőségeket. Tudása birtokában általában pontosan képes megjósolni a coaching-folyamat jövőbeli alakulását, Tevékénységét az irányítás, hozzáértés, jártasság élménye kíséri. A problémák felismerésében intuitív, a megoldások keresése során azonban nem mindig az, számos esetben analitikus és racionális. Tervezői tér: Sok algoritmus, sok minőségi heurisztika, kevés téves heurisztika, olyan hallgatólagos tudást biztosító tervekhez fér hozzá, amik olykor lehetővé teszik számára, hogy tudjon “vízen járni”. Működőképes likeliest tervek, amelyek olykor loveliestek (vonzóak, eredetiek) is. V. Nagymester: Tanárok esetében: nem mindenki jut el erre a szintre. Intuitív módon oldják meg a helyzeteket, kevés explicit, és sok hallgatólagos tudás birtokában. Legtöbbször nem analitikus és nem akaratlagos, hanem spontán módon: a megoldás mintegy magától megszületik. Képesek “vízen járni” különösebb erőfeszítés nélkül. Hasonlítanak azokhoz a zenészekhez, akik szinte egybeforrnak hangszerükkel. Élvezik, amit csinálnak, olykor maguk is rácsodálkoznak az improvizációjuk során kibontakozó izgalmas folyamatra, amely motiválja őket. Megoldásaik nem csupán működőképesek, hanem esztétikai értelemben is vonzók és eredetiek. Körbelengi őket a “szabadság enyhe mámora”, “a lét elviselhetetlen könnyűsége”. Gyakran használnak metaforákat, nyelvi képeket, önmaguk is “látványossággá” (mítikus, karizmatikus alakká) válnak tanítványaik számára. Tudásuk személyes, egyedi, mintegy megtestesül bennük. Gyakran gesztusok révén kommunikálnak. Megtestesült tudás, megtestesült empátia, megtestesült design, megtestesült dominancia, megtestesült kreatív destrukció, testet öltött “tulajdonságnélküliség”. Tervezői tér: Sok minőségi heurisztika, személyes intuíciók, a “vízen járás képességét” lehetővé tevő, az egyéni tapasztalatokon kreatívan átszűrt, “folyékony”, “alakváltó” (egyszerre likeliest és loveliest) tervek. Kifinomult “valóságérzék” és “lehetőségérzék” jellemzi a nagymestereket, akik igazán “tulajdonság nélküli" emberek. Az erő legyen veled a nagymesteri óton! |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6271 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Aforizmák a designgondolkodásban 4.
Aforizmák a Designgondolkodásban 4. Az „ember”-t – nevezzük így az aforizmáról szóló filmsorozatunk legfőbb mellékszereplőjét – elvben semmi sem gátolja, hogy elgondolkodjék azon, ki is Ő valójában. Mivel a probléma kellőképpen homályos és sok időt igényel a megválaszolása, valamint az önreflexió hiányából adódó magabiztosságot is kikezdheti, meglehetősen kétséges vállalkozás. Jobb aforisztikus életvitellel elhessegetni a hosszú és tanulságos önismereti utazások nagyszabású ötletét. A jó (aforisztikus tömörséggel élt) élet olyan, mint egy szamuráj pengéjének a villanása: önmagát fenő elmeél. Dr. Kollár József
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 4573 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Aforizmák a designgondolkodásban 3.
Meta-aforizma: Tekints az életedre mint aforizmagyűjteményre! Az életünkre mint fejlődésregényre gondolni bevett szokás. Állomásai: nehéz gyerekkor, eltékozolt ifjúság, éretlen felnőttkor, „megérdemelt” öregség. Az aforizma: tömör megfogalmazása valaminek, ami lehet mélyen szántó vagy felszínes, egy biztos: rövid. Kevés szóból áll, és kis időt vesz igénybe a befogadása. Egyfajta nyelvi gesztus, gusztus, biccentés, bliccelés, fintor, mozdulat vagy lefagyás, hangolás vagy félreütés, mimika vagy benyögés, tüsszentés és harákolás, vagy jól időzített beröffentés. Aforisztikus tömörséggel élni más, mint tanulságos fejlődésregényként. Az aforizmák pillanat szülte ötletek, nem pedig hatalmas, átfogó tervek alapján megírt és leélt fejlődésregények. Az aforizmák megtermékenyítenek, aztán tovább állnak. A nyelv nomádjai, akik nem rabolják el az idődet, csak a figyelmedet. Az aforizmák a csönd gyermekei, nem kapcsolja más össze őket, csak a hallgatás. A Tüskevár című regényben Tutajos megtanul Matulától hallgatni, és aforisztikus tömörséggel élni. A 21. század az aforizmák kora. Kétlábon járó aforizmagyűjtemények küzdenek a figyelemért a Tervezői Arénában.
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 3965 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Az aforizmák a designgondolkodásban 3.“A jó aforizma, mintha ablakot nyitna…” Oscar Wilde híres aforizmája a következő design vezéráldozat: “Mindennek ellent tudok állni, csak a kísértésnek nem.” Az aforizma paradox: azt fejezi ki, hogy — az aforizma kiötlője szerint — aminek ellent kellene állnia, annak nem tud. Vagyis csak akkor képes csak ellenállást tanusítani, amikor nem kell. A kísértések kísértenek, mint a kísértetek. Minden kísértésben van egy kis borzongató horror, a bűn enyhe mámorának ígérete. A Miatyánkban azért imádkoznak a hívők, hogy az Úr ne vigye őket kísértésbe. Wilde aforizmája szerint viszont pont a kísértés az, ami érdekessé teszi az életet. Ady így ír: “Június van s nagyon magam vagyok, / s kísértenek élt életem árnyai / s az elbocsátó iskola-padok.” A kísértés mögött ott vigyorog a kísértő.
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 4898 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Az aforizmák a designgondolkodásban 2.“A jó aforizma erős, mint egy afró izma” Az aforizmák szerepe a designgondolkodásban 1. című bejegyzésemben már bemutatott gondolatból indulok ki ezúttal is, csak éppen csavarok egyet rajta: “Az előbb fontold meg, utána gondolkodj!” aforizma megfordítható: “Előbb gondolkodj, utána fontold meg!” Ez egy módszertani javaslat a gondolkodással kapcsolatban. Először célszerű elgondolkodnunk — mondja az aforizma szerzője —, hogy legyen mit megfontolnunk. Előbb gondolkodnunk kell, hogy eredeti ötleteink legyenek, amelyek közül aztán választhatunk. Vagyis, ha nincsenek ötleteink, amik közül választhatunk, nincs mit megfontolnunk. Az aforizma azt sugallja, hogy először ne törődjünk azzal, hogy egy adott esemény bekövetkezte mennyire valószínű, hiszen a jó gondolatok sajátossága az, hogy növelik a kívánt események bekövetkezésének valószínűségét. Mielőtt a gondolkodásunk révén új megoldásokhoz jutunk, nem tudjuk megfontolni a következményeket, hiszen még nem vagyunk birtokában annak az ötletnek, gondolatnak, amelynek a következményeit megfontolhatnánk. Ha belépünk a Tervezői Arénába, akkor a legváratlanabb, -kiszámíthatatlanabb lépésekre kell törekednünk, olyanokra, amelyekre magunk sem számítunk. A kiszámítható lépések olcsók, arra a versenytársaink is vannak jól megfontolt válaszaik. Minél kevésbé valószínű valami, annál váratlanabb, annál drágább, annál nagyobb nyerési eséllyel kecsegtet. A jó és a még jobb közül tessék választani
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 4835 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Az aforizmák szerepe a designgondolkodásban
“Az aforizma a nyelv karizma vagy nyelvi karizma?” Az aforizmák tekinthetők heurisztikus (általában működő) javaslatoknak. Például. “Előbb fontold meg, és csak utána gondolkodj!” Ez egy módszertani javaslat a gondolkodással kapcsolatban. Először célszerű fontolóra venni — mondja az aforizma szerzője —, hogy egy adott dolgon érdemes-e egyáltalán elgondolkodnunk. Van-e hozzá kompetenciánk, van-e némi valószínűsége, hogy megvalósítható? Pédául érdemes-e egy átlagembernek azon gondolkodnia, hogy mit fog csinálni első este a Marson. Vagy érdemes-e azon gondolkodni, hogy Lexust vagy BMW-t vegyünk-e, ha a lakbérre sem tellik? Az aforizma azt sugallja, hogy először fontoljuk meg, hogy egy adott esemény bekövetkezte mennyire valószínű, és csak akkor kezdjünk el gondolkodni, hogy ha úgy ítéljük meg, hogy nagy valószínűséggel bekövetkezik. Törekedjünk a biztonságra, határozzuk meg a kereteket, mérlegeljük a következményeket, és csak utána lakjuk be eredeti tartalommal! Ha elindulunk az úgynevezett Tervezői Térben, akkor lássuk be, hogy alapvetően a kényszerlépések határozzák meg, hogy merre menjünk. Minél valószínűbb valami, annál vonzóbb. A rossz és a kevésbé rossz közül tessék választani! Designgondolkodás megtanulható: iLoveSchool A témát folytatjuk...
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 4741 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||
Bekölcei TrainspottingA Trainspotting (1-2) című film szereplői olyan “vonatlesők”, akik megpróbálnak kiszállni “őseik” vonatából. Felmennek a vulkanikus és kultikus Arthur’s Seatre, ahonnan madártávlatból látszanak azok, aki az életet, a karriert, a Facebookot, egy szóval: az élet műhabos oldalát választották. Válaszd Bekölcét, ha valódi habbal akarod a mesét! Válaszd az álmok barázdálta dombok (az Artur’ Seatet elhomályosító) kilátóját! Válaszd a valóság nagyképernyős okostévéjét! Válaszd a meztelen mezők szemérmes szépségét! Válaszd a természet érzékien lágy ölét! Válaszd a rét elviselhetetlen könnyűségét! Válaszd a jópalóc falu ROM-antikáját! Válaszd a bárányok bölcs hallgatását! Válaszd a tyúkólak marsbéli krónikáját! Válaszd az életet, ahová a Bükkön és az építő romboláson át vezet az út! Válaszd a poszturbán természet tavaszi, nyári, őszi és téli fesztiválját! Válaszd a Bekölcei Trainspotting enyhe mámorát!
Bentlakásos, elvonulásos akkreditált képzésekBentlakásos képzés a DR. KOLLÁR ISKOLÁBAN BENTLAKÁSOS-ELVONULÓS TANÁCSADÓI KÉPZÉSEK (önismerett tanácsadó, coach képzés, mediátor képzés, tréner képzés) kezdőtől a mester fokozatig NEMZETKÖZI SZINTEN! Tel.: 06 70 631 3311, 06 70 432 4449 Web: http://www.drkollarcoaching.hu/okosfalu.html#elvonulos
|
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6308 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
Tegyünk többet a nőkért!Nőgyógyászati betegségen átesett nők támogatása a coaching lehetőségeivelSzellemi termék: know how jogok PhD Dr. Kollár József
Azt a kompetenciarendszert, amely lehetővé teszi, hogy új viselkedésmintákat hozzunk létre rezilienciának nevezzük. Pontosabban a reziliencia terminus két értelemmel bír: 1. A reziliencia az a mértéktartomány, amelyen belül az adott rendszer egyensúlyi állapotban marad a ráható erőkkel szemben; 2. Ha a külső erőhatás felborítja a rendszer belső egyensúlyát, akkor a reziliens szisztémák erre adaptívan reagálva képesek újra egyensúlyi állapotba kerülni. Ebben az értelemben a reziliencia mértékét az a külső erő adja, amely a rendszert arra indítja, hogy újraszervezze önmagát. A „reziliencia” a „rezisztenciából” és az „inerciából”, létrehozott terminus, amely az adott rendszer képlékenységét, és ugyanakkor stabilitását fejezi ki. A reziliencia egyfajta rugalmas megbirkózási, vagy ellenálló képesség. A szó gyökere a latin „salire” (ugrani) ige, a re-salire azt jelenti, hogy hátrahőkölni, előre-hátra feszülni. Amikor egy túlspecializált, automatizmusok által vezérelt rendszer zsákutcába jut, akkor hátrálnia kell egy képlékenyebb, nyitottabb állapotba (pl. egy embernek saját tudattalanjába), hogy más irányba és nagyobbat tudjon ugrani, mint korábban.
Gordon szerint „a reziliencia nehéz körülményekkel szemben megnyilvánuló képesség a boldogulásra, (…) a kompetencia növelésére. Ezek a körülmények lehetnek biológiai rendellenességek, vagy környezeti akadályok. A viszontagságos körülmények továbbá lehetnek krónikusak, vagy súlyos, de nem gyakori válságok. Ahhoz, hogy az egyén boldoguljon, gyarapodjon, kompetenciáját növelje, mozgósítania kell minden erőforrását, legyen az biológiai, pszichológiai vagy környezeti.” Az átlagosnál reziliensebb személyek kevésbé látják a jövőbeli eseményeket determináltnak, mint a többiek, és képesek különféle aspektusból szemlélni, valamint leírni az eseményeket. Ez nem tudatos elhatározás kérdése, hanem egyfajta gestalt-váltás. Ami ma zsákutcának látszik, az holnapra akár többsávos úttá válhat a kreatív és ugyanakkor szisztematikus beavatkozás hatására. Javor szerint „…a reziliencia legszélesebb értelemben véve olyan gyűjtőnév, amelybe mindazon erőforrások, erények és turpisságok beletartoznak, melyeknek hála a halandó belekapaszkodik az életbe, számtalan elkerülhetetlen egyéni traumát elviselvén, újra meg újra visszakapaszkodik; szinte legyőzi a múló időt.” A reziliens viselkedésre való igény az emberi élet sajátosságaiból adódóan elkerülhetetlen. Szerelmi csalódás, munkahelyi nehézség, súlyos betegség, közeli hozzátartozónk halála olyan traumák, amelyek feldolgozása komoly próbatételt jelent mindenki számára. Sokan ezekben a helyzetekben időlegesen vagy hosszabb időre összeomlanak, mások viszont képesek adaptív válaszokat adni az efféle élet-drámákra. A fő kérdés, hogy milyen feltételek fennállása tesz alkalmassá bennünket arra, hogy sikeresen megbirkózzunk ezekkel a nehéz szituációkkal, azaz reziliensek legyünk. A különféle kutatások arra az eredményre jutottak, hogy a reziliencia nem különleges, hanem mindennapi tulajdonság. A reziliens viselkedés nem azt jelenti, hogy az adott személy egyáltalán nem él át fájdalmakat és sohasem szomorú, vagy elkeseredett, sőt a rezilienciához vezető út ezeken a megpróbáltatásokon át vezet. Számos feltétel együttes fennállása szükséges a reziliens hozzáállás létrejöttéhez. A legfontosabb, hogy az adott személy a családján belül és kívül megértő, figyelmes szövetségesekkel rendelkezzék. Olyan szeretetteljes és támogató környezetben kell élnie, mely megfelelő szerepmodellekkel látja el, bátorítja, valamint segítséget nyújt számára a nehéz helyzetekben. Még négy fontos követelménynek kell fennállnia, hogy valaki reziliens ágenssé váljék. 1. Olyan személy, aki képes megvalósítható célokat kitűzni, és ezekért folyamatosan tenni. 2. Tisztában van saját értékeivel, erősségeivel, vagyis pozitív énképpel bír, valamint (3.) Jó kommunikációs és problémamegoldó készséggel rendelkezik. 4. Kezelni tudja az (olykor heves) érzelmeit, és a rá ható erős impulzusokat. A reziliencia fejlesztése személyes utazásnak tekinthető, mely elkerülhetetlen traumákon át vezet, vagyis nem királyi út, de a fentiekből következően nem is magányos utazás. A rezilienciához vezető élethosszig tartó utazásnak azért kijelölhetők a virtuális állomásai. 1. A reziliens személy nemcsak elfogadja azokat a változásokat is, amiket nem látott előre és nem ő idézett elő, hanem előnyére fordítja őket. 2. Ahelyett, hogy megadná magát a sorsának, a fájdalom elől komplexusok mögé bújna, képes karakterisztikus döntéseket kívánó cselekvések véghezvitelére, és vállalja értük a felelősséget. 3. Helyes döntéseit nem tekinti tőle függetlenül végbemenő, véletlen egybeesések eredményének, hanem saját értékeiből származó, és azokat növelő sikeres, önbizalomnövelő akcióknak. 4. Amikor szembe kell néznie egy fájdalmas eseménnyel, akkor képes azt egy átfogóbb perspektívában szemlélni, melyben könnyebben kezelhető a konkrét tragédia. 5. A jövő iránti nagyfokú érdeklődés, amelyben sokféle izgalmas szerep várja, különféle kreatív rendező darabjában. Know how jogok: PhD Dr. Kollár József |
![]() |
2017. március 27-31. 2017. április 24-28. Részletes információ telefonon: 06 70 631 3311 Eger-Szilvásvárad között, Bekölcén, egy festői palóc kis faluban, a FALUBÍRÓ HÁZ-ban tartjuk elvonultan, de nem elzárkózva a szuperintenzív, bentlakásos képzéseinket TELJES ELLÁTÁSSAL + SZÍNES KIEGÉSZÍTŐ PROGRAMOKKAL.
|
1 hét teljes ellátással, bentlakással és képzéssel: 150.000 Ft. 2 hét teljes ellátással, bentlakással és képzéssel: 2* 150.000 Ft. Szabadidős programok: jóga, meditáció, önismereti tesztek, íráselemzés és élményprogramok (palóckenyeret sütünk kemencében, borkóstolás, kirándulás, könnyített vagy hegyi túra) Fakultatív programok: lovaglási és fürdési lehetőség Az akkreditált képzési programok részletes ismertetése: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html Szállás és étkezés: a csendes, nyugodt és gyönyörűen felújított Falubíró Vendégházban, Érdeklődés: Tel.: 06 70 631 3311 vagy 06 70 432 4449 Beiratkozás: http://www.drkollarcoaching.hu/jelentkezes_kapcsolat.html
Gyere, várunk téged is közénk! |
Ha zavar az ünnep, ülj le egy sarokba, és hagyd, hogy mások kedvüket leljék benne!
Támogatót, együttműködőt keresünk a DESIGNGONDOLKODÁSRÓL szóló, gyakorlati könyvünkhöz
Támogatót, együttműködőt keresünk a DESIGNGONDOLKODÁSRÓL szóló, gyakorlati könyvünkhöz:
Felhívás részletei
Önmagában valami, ami a főnökömnek vagy a szomszédomnak beválik, kevés előrejelző értékkel bír arra vonatkozóan, hogy számomra követendő élettervnek bizonyul-e.
Az egyik fontos szempont, hogy szerintem vonzó (lovely) életterveket követnek-e, a másik, hogy számomra egyszerre vonzó és megvalósítható (likely) módon váltják-e aprópénzre.
Egy jó terv feloldja a kidolgozására sarkalló kételyek okozta feszültséget, egy tevékenységi szabályt bizosít számunkra, amely egyszerre loveliest (legvonzóbb) és likeliest (legvalószínűbb módon véghezvihető) cselekvési módokban nyilvánul meg.
Az amerikai irodalomtudósok egyetértenek abban, hogy Huckleberry Finn kalandjai című regény a nemzeti irodalmuk alapműve. Ugyanis nem csupán a Mark Twaint követő íróknak adott új cselekvési tervet írói munkásságukhoz, hanem egy jövőorientált, produktív, pragmatista, rugalmas alkalmazkodáson alapuló életforma vázlataival látja el nemcsak kortársait, de a jelenkori olvasóit is.
A könyv mottója szellemesen összefoglalja a szerző építő-romboló szándékát. Az itt megfogalmazott terv a kreatív destrukcióból táplálkozó életvitel mozgosító, de antimozgalmár nyelvi megformálása.
"Mindazok, akik ebben a történetben alapgondolatot próbálnak keresni, elítéltetnek; mindazok, akik erkölcsi tanulságot próbálnának keresni benne, száműzetnek; mindazok, akik cselekményt keresnének, agyonlövetnek. A SZERZŐ RENDELETÉRE: G. G. főparancsnok."!"
PhD Dr. Kollár József
Korábbiak:
"Mindennapi coaching" 2.: Designgondolkodás-e, ha a nagyanyám intelmei, elvei és életstratégiái szerint élek?
"Mindennapi coaching" 1.: Designgondolkodás-e, amikor gyönyörködünk a természet szépségében?
10+10% -os kedvezménnyel várunk, ha most jelentkezel a kurzusaink valamelyikér!
Bemutatkozásunk:
Képzésajánlónk: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html
Kezdési időpontok: http://www.drkollarcoaching.hu/idopontok.pdf
Jelentkezési lap: http://www.drkollarcoaching.hu/jelentkezes_kapcsolat.html
Információ: 06 70 432 4449-es telefonszámon.
Szeretettel várunk téged is közénk!
Szeretettel hívjuk, várjuk, ha érdekli a coach képzés, mediátor képzés, önismeret, designgondolkodás és nemcsak megtanulni szeretné, hanem hírnevet szerezni, a meglévő vállalkozását bővíteni, intellektuális teljesítményből megélni, sőt kiválóan prosperálni.
Nyílt nap helyszíne: 1056 Budapest, Váci utca, a Szent Mihály templommal szemben (kapu: Nyáry Pál u. 4., kapucsengő: "drkollarcoaching"
Időpont: 2016.10.28., 10 óra
Részvétel előregisztrációhoz kötött: Részvételi szándék, előregisztráció: kriszti.deri@gmail.com vagy 06 70 432 4449-es telefonszámon.
Többszörösen akkreditált life coach képzés, business coach képzés, mediátorképzés, önismereti képzések, abduktív pszichológiai tanácsadó képzés,designgondolkodás innovatív képzések
Megtérülési garanciával: mi biztosítjuk Önnek, hogy a befektetésének 50%-a már az első félévben megtérül
Mi profin kiképezzük Önt vagy az Ön által kijelölt személyt és már indulhat is az iskolája!
Igény szerint az első kurzusaiban segítünk a tanításban, a tréner fejlesztésében, marketing startégiában, hogy Ön teljes sikerre vigye a vállalkozását
Kidolgozott képzési, oktatási módszertan és tanítást segítő megoldások
A hatékony marketing és PR-támogatást is biztosítjuk
JÖJJÖN VELÜNK, LEGYÜNK EGY LÉPÉSSEL MÁSOK ELŐTT!
Információ:
Tájékoztató anyag: http://www.drkollarcoaching.hu/franchise.html
E-mail: kriszti.deri@gmail.com
Tel.: 06 30 33 11 878
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6871 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Dr. Kollár József (http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html) BÚÉK-ja:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 8116 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Rendhagyó karácsonyi üdvözletünkSzeretettel kívánunk ezzel a csodás köszöntővel boldog, szép karácsonyt és egy kérdéssel: kinek a versét olvassa Dr. Kollár József Phd?
|
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 6370 |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Coaching egypercesekCoachee (kócsi): tanácsot kérő személy
"A kócsi, Montaigne meg én" 4.: A folyamatos vidámság
Montaigne szkeptikus volt, körbelengte a kételkedés szelleme, ami viszont szórakoztatta. Szerinte "a bölcsesség legnyilvánvalóbb jele a folyamatos vidámság." Mitől vidám egy magafajta bölcs? Attól, hogy sose lehet biztos abban, hogy szomorú, hiszen saját hangulataira is szkepszissel tekint? Miért nem szomorú attól, hogy nem tudja bizonyítani például a külvilág létét? Ha be tudná, boldog lenne? Ha életünk káprázat, akkor nincs mit megalapozni, leélni, elveszíteni? Az élet talán csak szemkápráztató nap, és valójában semmit se látni belőle. – Júlia a nap – mondta Rómeó. – Persze – válaszolta kételkedve Montaigne. Shakespeare látszólag búcsút intett neki, és eltűnt káprázatos képzeletemben. Úgy tűnik, csak hárman maradtunk a végtelen éjszakában: a Kócsi, avagy Júlia, Montaigne, meg Én.
|
![]() |
Hozzászólások | 0 | Találatok: 7300 |