COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap Dr.KOLLÁR
IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

2013.02.14 15:13:00
kollarkrisztike

Az ontológia coaching hasznáról

A híres ókori szobrászt, Pheidiaszt a Parthenónt díszítő szobrok elkészítésével bízták meg az athéniak. A szobrok létrehívása hónapokkal tovább tartott a tervezettnél, mert a mester a hátuljukat pontosan olyan precízen kifaragta, mint az elejüket. A megbízók mérgesek lettek a pluszköltségek miatt, és kérdőre vonták a szobrászt.

-- Miért vesződtél annyit a szobrok hátuljával? Hiszen azt senki sem fogja látni!

-- Az istenek látják! -- vágott vissza Pheidiasz.

Wittgenstein (osztrák filozófus) egyik kedvenc versrészlete a következő volt:

Építői, tűnt koroknak

Mit faragtak, mind műremek.

Aprót, rejtezőt, hisz laknak

Minden helyet az Istenek.

A kortárs pozitív pszichológia szerint az értelmes, magasabb rendű céloknak alárendelt élet növeli a boldogság valószínűségét. Vagyis, ha képesek volnánk úgy élni, mint a tökéletességre törő Pheidiasz, és a versben megénekelt régi mesterek, akkor a hivatkozott pszichológiai kutatások tanúsága szerint boldogabbak lennénk.

Wittgenstein ezzel a versrészlettel véleményünk szerint azt sugallta, hogy a bölcsesség szeretete a tökéletességre való törekvés vágya is egyben.

A fentiekkel összhangban az ontológiai coachképzést választók, tanulmányaik eredményeként, képessé válnak arra, hogy mind maguk, mind mások életét minőségibbé, tökéletesebbé tegyék.


  coaching | coach képzés | coachképzés | iloveschool | bölcsesség | drkollarcoaching
Hozzászólások 0Találatok: 1659  

2013.02.12 18:31:22
drkollar

Kedves Hallgatók és Érdeklődők, a BA-s művészefilozófia előadásomhoz izgi segédanyag a hallucinációról.

Oliver Sacks, neurológus és szerző, a Charles Bonnet szindrómára hívja fel a figyelmet - mikor csökkent látóképességű emberek élethű hallucinációkat élnek át. Szívmelengető részletességgel meséli el betegei tapasztalatait, átkalauzolva minket ennek a keveset emlegetett jelenségnek a biológiáján.

Since Awakenings first stormed the bestseller lists (and the silver screen), Oliver Sacks has become an unlikely household name, single-handedly inventing the genre of neurological anthropology.


  iloveschool | drkollarcoaching | művészet | hallucináció | filozófia
Hozzászólások 0Találatok: 1613  

2013.02.11 12:17:53
drkollar

Újkori filozófia

Racionalisták és empiristák

szeminárium, BBNSF02900

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

A szemináriumon Descartes, Spinoza, Leibniz, illetve Locke, Berkeley és Hume filozófiáját, illetve kortárs recepiójukat rekonstruáljuk.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: kedd 12.30 – 14.00

Hely: Anselmianum, 012/A.

Munkamódszer

A szeminárium a hallgatók otthoni és órai aktivitására épülő oktatási forma. Az órák a résztvevők tanári irányítással folyó beszélgetéseként valósulnak meg, mert ez hatékonyabbn, mint a hallgatói referátumokra épülő szeminárium. Így a foglalkozások látogatása, a csapatmunka és a hétről-hétre való készülés elengedhetetlen.

Követelmények

Aktív órai részvétel,  4 oldalas házi dolgozat írása.

Értékelés: A hallgatók a félév végén aláírást és gyakorlati jegyet kaphatnak. A foglalkozásokon való aktív részvétel mindegyiknek feltétele. A gyakorlati jegyet a házi dolgozat és súlyozottan az órai munka határozzák meg. Ha ezek közül bármelyik elégtelen, a félév végi jegy is elégtelen.

Hiányzás: A szemináriumokon a részvétel kötelező. A maximális hiányzási lehetőség 6x45 perc. Ennél több hiányzás esetén a kurzusra nem jár aláírás (így jegy sem). „Igazolt” és „igazolatlan” hiányzás között nincs különbség.

Órai munka Senki nem teljesítheti anélkül a kurzust, hogy bekapcsolódna az órákon folyó szakmai beszélgetésbe!

A házi dolgozat témája: Szabadon választott téma a szemináriumokon elhangzott problémákról.

A dolgozat műfaja tanulmány legyen! Tanúskodjon arról, hogy a hallgató képes filozófiai problémák megragadására, összefüggéseik megértésére, logikus és érvekkel alátámasztott kifejtésére. Lehetőleg minden nagyobb horderejű kijelentés mögött (szakirodalmi) szöveggel vagy szövegekkel alátámasztott érv álljon a bibliográfiai utalások elfogadott szabályainak betartásával.

A dolgozat leadási határideje: az utolsó előtti szeminárium, ahol a dolgozatokat az utolsó a szerzők felolvassák.

A házi dolgozat formai követelményei: Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 2,5-ös margó, 1,5-ös sortávolság. A bekezdések között ne legyen sorkihagyás! A hivatkozás szabályairól és a tudományos írásművek egyéb formai követelményeiről jó összefoglaló található a következő oldalon: http://www.theol.u-szeged.hu/to/sorvezeto.doc A dolgozatokat kinyomtatva és elektronikusan kell beadni.

Kötelező olvasmányok

Descartes, René, Elmélkedések az első filozófiáról, Atlantisz, Budapest, 1994, 25-110. Spinoza: Etika, Budapest: Osiris, 1997. (részlet a szemináriumon megadva)

Leibniz, Gottfried Wilhelm, Válogatott filozófiai írásai, Európa, Budapest, 1986, (részlet...)

Locke, John, Értekezés az emberi értelemről, Osiris, Budapest, 2003. (részlet...)

Berkeley, George, Tanulmány az emberi megismerés alapelveiről és más írások,  Gondolat

Kiadó, Budapest, 1985, 149-272.

Hume, David: Értekezés az emberi természetről, Gondolat, Budapest, 1976, 22-53, 107-204.

Ajánlott irodalom

Descartes, René, Értekezés a módszerről. Ikon, Budapest, 1992.

Hume, David, Tanulmány az emberi értelemről, Magyar Helikon, Budapest, 1973.

Hume, David, Tanulmány az erkölcs alapelveiről, Osiris, Budapest, 2003.

Boros Gábor: René Descartes. Áron Kiadó, Budapest, 1998.

Boros Gábor: Spinoza és a filozófiai etika problémája. Atlantisz, Budapest, 1997.

Dunn, John, Locke, Atlantisz, Budapest, 1992.

Schmal Dániel, A kezdet nélküli kezdet: Descartes és a kartezianizmus problémái

Budapest: Gondolat Kiadó, 201

Schmal Dániel, Tudatosság és reprezentáció az elme karteziánus fogalmában

In: Pavlovits Tamás (szerk.) Logika és gondolkodás: a megismerés elméletei a korai felvilágosodásban, Budapest: L'Harmattan  Kiadó, 2012. 211-229.


  filozófia | ismeretelmélet | iloveschool | Kollár József | elmefilozófia | abdukció
Hozzászólások 0Találatok: 1644  

2013.02.11 12:16:44
drkollar

Nyelfilozófia

Valószínűség és induktív logika

szeminárium, BBNSF04300

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

A szemináriumon az induktív logikai következtetéseket tanulmányozzuk közérthető formában. Az induktív következtetések kockázatosak, és olykor tévesek. A mai kognitív pszichológia rámutat arra, hogy gyakran vétünk hibákat valószínűségi következtetéseink során, még azok is, akik tisztában vannak a valószínűségi logikával. A szeminárium célja, hogy megértsünk és elsajátítsuk ezt a filozófiai és mindennapi gondolkodásunkat egyaránt meghatározó következtetési formát.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: Szerda 08.30-10.00

Hely: Anselmianum, 010

Munkamódszer

A szeminárium a hallgatók otthoni és órai aktivitására épülő oktatási forma. Az órák a résztvevők tanári irányítással folyó beszélgetéseként valósulnak meg, mert ez hatékonyabbn, mint a hallgatói referátumokra épülő szeminárium. Így a foglalkozások látogatása, a csapatmunka és a hétről-hétre való készülés elengedhetetlen.

Követelmények

Aktív órai részvétel,  4 oldalas házi dolgozat írása.

Értékelés: A hallgatók a félév végén aláírást és gyakorlati jegyet kaphatnak. A foglalkozásokon való aktív részvétel mindegyiknek feltétele. A gyakorlati jegyet a házi dolgozat és súlyozottan az órai munka határozzák meg. Ha ezek közül bármelyik elégtelen, a félév végi jegy is elégtelen.

Hiányzás: A szemináriumokon a részvétel kötelező. A maximális hiányzási lehetőség 6x45 perc. Ennél több hiányzás esetén a kurzusra nem jár aláírás (így jegy sem). „Igazolt” és „igazolatlan” hiányzás között nincs különbség.

Órai munka Senki nem teljesítheti anélkül a kurzust, hogy bekapcsolódna az órákon folyó szakmai beszélgetésbe!

A házi dolgozat témája: Szabadon választott téma a szemináriumokon elhangzott problémákról.

A dolgozat műfaja tanulmány legyen! Tanúskodjon arról, hogy a hallgató képes filozófiai problémák megragadására, összefüggéseik megértésére, logikus és érvekkel alátámasztott kifejtésére. Lehetőleg minden nagyobb horderejű kijelentés mögött (szakirodalmi) szöveggel vagy szövegekkel alátámasztott érv álljon a bibliográfiai utalások elfogadott szabályainak betartásával.

A dolgozat leadási határideje: az utolsó előtti szeminárium, ahol a dolgozatokat az utolsó a szerzők felolvassák.

A házi dolgozat formai követelményei: Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 2,5-ös margó, 1,5-ös sortávolság. A bekezdések között ne legyen sorkihagyás! A hivatkozás szabályairól és a tudományos írásművek egyéb formai követelményeiről jó összefoglaló található a következő oldalon: http://www.theol.u-szeged.hu/to/sorvezeto.doc A dolgozatokat kinyomtatva és elektronikusan kell beadni.

Kötelező olvasmányok

Deduktív és induktív következtetések in (Informális logika)

Induktív érvek uo.

Read, Stephen (2001), Feltételes valószínűség, in uő. Bevezetés a logika filozófiájába, Kossuth, Budapest, 94-102.

Popper, Karl (1997) A megismerés logikájának alapproblémái, in uő. A tudományos kutatás logikája, Európa, Budapest, 31-59.

Kahneman, Daniel (2013) Gyors és lassú gondolkodás, Hvg, Budapest, 27-230.

Ajánlott irodalom

Hume, David (1976) A tudásról és valószínűségről, in Értekezés az emberi természetről, Gondolat, Budapest 107-249.

Papineau, David (2012) Philosophical Devices, Oxfor University Press, Oxford

Hacking, Ian (2001) Probability and Inductive Logic, Cambridge University Press, Cambridge


  filozófia | ismeretelmélet | iloveschool | Kollár József | elmefilozófia | abdukció | nyelvfilozófia
Hozzászólások 0Találatok: 1520  

2013.02.11 12:14:52
drkollar

Művésztfilozófia, MA

Jane Austen és David Hume

előadás, BMNSF01300M

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

Az előadás Jane Austen és David Hume, tágabban a XVIII. századi brit regény és filózófia esztétikai és morálfilozófiai rekonstrukciójára vállalkozik.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: kedd, 10.00-11.30

Hely:Anselmianum, 011

Követelmények

Az órákon való részvétel azért célszerű magatartás, mert a tárgyalás keretét az előadás konstituálja.

Értékelés: A hallgató a félév végén írásbeli vizsgát tesz, mely részben a kötelező olvasmányokból, részben az előadáson elhangzottakból áll.

Kötelező olvasmányok

Jane Austen, Büszkeség és balítélet (bármely kiadás)

Berkeley, George, Tanulmány az emberi megismerés alapelveiről és más írások,  Gondolat

Kiadó, Budapest, 1985, 149-272.

Hume, David: Értekezés az emberi természetről, Gondolat, Budapest, 1976, 22-53, 107-204.

Ajánlott irodalom

Jane Austen összes regénye, bármely elérhető kiadás.

Hume, David, Tanulmány az emberi értelemről, Magyar Helikon, Budapest, 1973.

Hume, David, Tanulmány az erkölcs alapelveiről, Osiris, Budapest, 2003.


  filozófia | Donald Davidson | PPKE BTK | iloveschool | drkollarcoaching
Hozzászólások 0Találatok: 1689  

2013.02.11 12:12:13
drkollar

Művésztfilozófia, BA

Hallucináció, téveszme, illúzió, hazugság, bullshit, blöff és művészet

előadás, BBNSF04200

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

Az előadás azt vizsgálja, hogy mi a hasonlóság és a különbözőség a téveszme, a hallucináció, az illúzió, a hazugság, a bullshit, a blöff és a művészet között. Reményeim szerint a kurzus végére jóval többet fogunk tudni a művészetről, mint korábban, miközben egy interpretációs módszert (a legjobb magyarázatra irányuló következtetést, más néven abdukciót) tesztelünk.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: szerda 10.00-11.30.

Hely:Anselmianum 012/A

Követelmények

Az órákon való részvétel azért célszerű magatartás, mert a tárgyalás keretét az előadás konstituálja.

Értékelés: A hallgató a félév végén írásbeli vizsgát tesz, mely részben a kötelező olvasmányokból, részben az előadáson elhangzottakból áll.

Kötelező olvasmányok

Bárány Tibor A metafora mint demonstratívum

Zvolenszky Zsófia A grice-i metaforaelmélet védelmében

Frankfurt, Harry A hantáról 687-706

Martin, M. G. F (1997) Érzékelés in Grayling szerk. Filozófiai kalauz, Akadémiai Kiadó, Budapest, 39-55.

Kollár József A bullshit-ontológia kreatív rombolása

Tőzsér János Milyen metafizikai problémákat teremt a hallucinációk lehetősége?

Ajánlott irodalom

Danto, Arthur (1996), A közhely színeváltozása, Enciklopédia Kiadó, Budapest

Danto, Arhur (1997) Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet? Atlantisz, Budapest

Kollár József (2000) Hattyú a komputer vizén, PPKE BTK, Piliscsaba


  drkollarcoaching | iloveschool | PPKE BTK | Donald Davidson | filozófia
Hozzászólások 0Találatok: 2238  

2013.02.11 12:08:50
drkollar

Elmefilozófia, BA

Népi pszichológia

előadás, BBNNSF04100

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

Az előadás egyrészt a népi pszichológiának mint a mindennapokban használt pszichológiai diskurzusnak a kortárs analitikus filozófiában való elhelyezését (elmélet elmélet, szimulációs elmélet) tűzi ki célul, másrészt egy lehetséges új interpretációját célozza meg.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: szerda 12.30-14.00

Hely: Anselmianum 011.

Követelmények

Az órákon való részvétel azért célszerű magatartás, mert a tárgyalás keretét az előadás konstituálja.

Értékelés: A hallgató a félév végén írásbeli vizsgát tesz, mely részben a kötelező olvasmányokból, részben az előadáson elhangzottakból áll.

Kötelező olvasmányok

Demeter Tamás (2008), Népi pszichológia in Ambrus Gergely és tsi szerk. Elmefilozófia, L’Harmattan, Budapest, 411-425.

Stich, Stephen, Ravenscroft, Mi a népi pszichológia? uo. 426-451.

Heal, Jane, Megérteni más elméket – belülről, uo. 453-469.

Dennett, Daniel, Intencionális rendszerek in uő. Az intencionális rendszerek, Osiris, Budapest, 1998. 7-77.

Ajánlott irodalom

Simon-Baron Cohen (2006), Elemi különbség, Osiris, Budapest

Frith, Uta (1991) Autizmus: a rejtély nyomában, Kapocs, Budapest


  drkollarcoaching | iloveschool | PPKE BTK | Donald Davidson | filozófia
Hozzászólások 0Találatok: 1541  

2013.02.11 12:06:32
drkollar

20. századi angolszász filozófia

Donald Davidson filozófiája

szeminárium, BBNSF01500

2013. tavasz

KURZUSLEÍRÁS

A szemináriumon Donald Davidsonnak, a 20. század egyik legnagyobb hatású analitikus filozófusának, a cselekvésről, okságról, szabad akaratról adott filozófiai magyarázatait kortárs diskurzusba ágyazva értelmezzük.

Oktató: Kollár József adjunktus (kollar@btk.ppke.hu)

Időpont: kedd 08.30 – 10.00

Hely: Anselmianum 011.

Munkamódszer

A szeminárium a hallgatók otthoni és órai aktivitására épülő oktatási forma. Az órák a résztvevők tanári irányítással folyó beszélgetéseként valósulnak meg, mert ez hatékonyabbn, mint a hallgatói referátumokra épülő szeminárium. Így a foglalkozások látogatása, a csapatmunka és a hétről-hétre való készülés elengedhetetlen.

Követelmények

Aktív órai részvétel,  4 oldalas házi dolgozat írása.

Értékelés: A hallgatók a félév végén aláírást és gyakorlati jegyet kaphatnak. A foglalkozásokon való aktív részvétel mindegyiknek feltétele. A gyakorlati jegyet a házi dolgozat és súlyozottan az órai munka határozzák meg. Ha ezek közül bármelyik elégtelen, a félév végi jegy is elégtelen.

Hiányzás: A szemináriumokon a részvétel kötelező. A maximális hiányzási lehetőség 6x45 perc. Ennél több hiányzás esetén a kurzusra nem jár aláírás (így jegy sem). „Igazolt” és „igazolatlan” hiányzás között nincs különbség.

Órai munka Senki nem teljesítheti anélkül a kurzust, hogy bekapcsolódna az órákon folyó szakmai beszélgetésbe!

A házi dolgozat témája: Szabadon választott téma a szemináriumokon elhangzott problémákról.

A dolgozat műfaja tanulmány legyen! Tanúskodjon arról, hogy a hallgató képes filozófiai problémák megragadására, összefüggéseik megértésére, logikus és érvekkel alátámasztott kifejtésére. Lehetőleg minden nagyobb horderejű kijelentés mögött (szakirodalmi) szöveggel vagy szövegekkel alátámasztott érv álljon a bibliográfiai utalások elfogadott szabályainak betartásával.

A dolgozat leadási határideje: az utolsó előtti szeminárium, ahol a dolgozatokat az utolsó a szerzők felolvassák.

A házi dolgozat formai követelményei: Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 2,5-ös margó, 1,5-ös sortávolság. A bekezdések között ne legyen sorkihagyás! A hivatkozás szabályairól és a tudományos írásművek egyéb formai követelményeiről jó összefoglaló található a következő oldalon: http://www.theol.u-szeged.hu/to/sorvezeto.doc A dolgozatokat kinyomtatva és elektronikusan kell beadni.

Kötelező olvasmányok

Davidson, Donald (1963) Cselekvések, indokok és okok, Théléme, 1998/4. 1999/1. szám, 7-21.

Davidson, Donald (1970) Mentális események, uo. 23-38.

Davidson, Donald (1987) Saját elménk ismerete, in Ambrus Gergely és tsi (szerk) Elemfilozófia, L’Harmattan, 271-294.

Tőzsér János (2009) Események, in uő. Metafizika, Akadémia, Budapest, 139-168.

Tőzsér János (2009) A test-lélek probléma két aspektusa... in uo., 206-245.

Ajánlott irodalom

Donald Davidson: Oksági viszonyok, in Modern metafizikai tanulmányok, szerk.: Farkas Katalin, Huoranszki Ferenc (szerk.), 2004

Hunyady András (2003) Donald Davidson elméletei az akaratgyengeségről

Huoranszki Ferenc (2011) Gyakorlati racionalitás és akaratgyengeség, Magyar Filozófiai Szemle, 2011/1. 34-55.

Kollár József (2011) Légy spontán! A kettős kötés logikája uo. 63-76.


  filozófia | Donald Davidson | PPKE BTK | iloveschool | drkollarcoaching
Hozzászólások 0Találatok: 1423  

2013.02.08 19:46:55
drkollar

Dr. Kollár cikkeit összegyűjtjük.

Főbb művek válogatását itt találod.



Dr. Kollár cikkeiből 2.: Kiterjesztett elme mint holonikus rendszer

Kiterjesztett elme mint holonikus rendszer Pro Philosophia, 2005.


  
Hozzászólások 0Találatok: 1213  

2013.02.05 15:45:42
drkollar

A bullshites interpretációm végén (az előző blogban) eljutottam az undorhoz. Beugrott J. P. Sartre: Az undor című regénye. Nyilván Frankfurtnak is, egy magafajtának ismernie kell.

Azt gondoltam: ahhoz, hogy a legmindennapibb esemény is kalanddá váljék, az szükséges -- és egyszersmind elegendő is --, hogy az ember elmondja. Ez vezeti félre az embereket: egy ember mindig történetek elbeszélője, tulajdon történeteitől körülvéve él, ezeken a történeteken keresztül lát mindent, ami megesik vele, és úgy próbálja élni az életét, mintha elmondaná. Csakhogy választani kell: élni vagy elmondani.

Sartre: Az undor

Ehhez nagyon kapcsolódó beszélgetésünk: "Chaotic madness" 5.: Mi micsoda? Ez a Trainspotting-házasság


  Sartre | undor | regény | egzisztencializmus | filozófia | drkollarcoaching | iloveschool
Hozzászólások 0Találatok: 1677  

2013.02.05 08:43:07
drkollar

Frankfurt az On Bullshit című cikkében időnként szó szerint értelemben, máskor metaforaként kezeli a “bullshitet”. Utóbbi eset akkor áll fenn, amikor eredeti metaforák révén értelmezi. Ez hasonlít arra, amikor Davidson  A metaforák jelentéséről című cikkében a metaforát a nyelv álommunkájának tekinti, ezáltal egy meglepő metafora kibontása révén újraértelmezi.

Az ürülék a táplálék tetemének tekinthető, ez marad az ételből, miután a fogyasztó kiveszi belőle az életadó elemeket. Ebből a szemszögből a mi magunk által előállított halált képviseli az ürülék, és valóban, életünk fenntartása közben nem is tehetünk egyebet, mint hogy folyamatosan előállítjuk. Talán éppen azért undorodunk annyira az ürüléktől, mert ilyen meghitt közelségbe hozza a halált (Frankfurt).

Ebben az értelmezésben a bullshit nem csupán általános ellenérzést fejez ki, hanem valami sokkal specifikusabbat: a halál meghitt közelségéből eredő undort. Az undornak mint attitűdnek a propozcionális tartalma a halál közelsége. A bullshit metaforikusan példázza, azaz kifejezi a halál meghitt közelségét, mely ebben a formában undort vált ki belőlünk. Frankfurt értelmezésében, ha valaki azt állítja egy viselkedésről, hogy bullshit, akkor metaforikus értelemben teheti, és ekkor állítása metaforikusan igaz vagy hamis. Ugyanakkor szó szerint értelemben is állíthatja, hogy bullshit, mely kijelentése akkor és csak akkor igaz, ha a másik viselkedése ténylegesen bullshit, vagyis hanta, vaker, hadova, sóder, rizsa stb. Ugyanakkor Frankfurt értelmezésében a bullshit nem művészi értelemben vett metafora, mert nem esztétikailag hat, sőt valójában hiányzik belőle minden valód esztétikai megfontolás és kivitelezés. Csak úgy oda lett tojva, még ha véletlenül megformáltnak is tűnik. Valójában nincsenek mögötte esztétikai megfontolások, de művészetfilozófiaiak sem, azaz nem kérdez rá saját ontológiai státuszára. Elkerülhetetlenül van, és undorít. Frankfurt értelmezése világunk olyan undort keltő vonatkozására világít rá, amelyet korábban nem ismertünk, ezáltal  nem csupán interpretál, hanem új érzelmet is konstituál cikkében. A bullshitről szóló franfurti szöveg viszont  a bullshittel szemben esztétikai élményt nyújt, jól megformált, izgalmas (loveliest) metaforái révén. A szöveg itt úgy működik, mint Marcel Duchamp piszoárja, melyet az alkotó a vécék undort keltő világából emelt át a művészeti világba. Alkotása radikálisan rákérdez arra, hogy mi a művészet. Frankfurtnak a bullshit vizsgálatából származó kérdése az idézett passzusban az, hogy mi az élet értelme...


  bullshit | filozófia | metafora | drkollarcoaching | iloveschool | hanta | rizsa
Hozzászólások 0Találatok: 2123  

2013.01.31 12:21:28
drkollar

Mese a tudományos magyarázat logikájáról

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy gazda meg egy napszámos. Egy szép napon kimentek a határba, hogy fölszántsanak egy darab földet, amely régóta parlagon hevert. A környék híres volt kavicsból épített házairól és kerítéseirõl.

Amikor az emberek végeztek a munkával, látták, hogy mennyi kavicsot szántott ki az eke. A napszámos izgatottan kiáltott fel: "Nézze ezeket a kavicsokat! Milyen sokáig nõttek a földben!" A gazdát zavarba ejtette ez az ontológiai kitörés, és csak annyit vetett oda: "Már régóta a földben lehettek, de egyáltalán nem nõttek." "Dehogynem! Hiszen nem egyformák! Vannak köztük öregebbek. Nézze azokat a nagyokat!" – hangzott a válasz. A gazda hátratolta a sapkáját, megvakarta a homlokát, és megkérdezte: "Ha egy göröngyöt földhöz vágok, nem törik egyforma darabokra, ugye? A nagyságnak semmi köze a korhoz." Majd egyre türelmetlenebbül folytatta: "Amikor felszántjuk a földet, mindig kiszedjük a köveket meg a kavicsokat. Minden évben egy kicsit jobban megtisztul a föld. Ez a darab sokáig parlagon hevert, ezért maradtak itt a kavicsok."

– Persze, békén hagytuk a kavicsokat. Ezért nõhettek nyugodtan. 
– Ugyan már! Honnan veszed, hogy a kavicsok nõnek? 
– Nézze csak meg a kerítéseket, ott az út mentén! Mindegyik düledezik, ugye? 
– Na és? Mi köze ehhez? 
– Sok. A kerítéseket ezekbõl a kavicsokból építjük. A kavicsok növekednek és kinyomják a habarcsot. Amikor már nincs köztük több habarcs, a fal ledõl. 
– A fenét! A habarcsot a szél morzsolja szét. Amikor teljesen szétmállik a habarcs, semmi se tartja össze a kavicsokat. Hát ezért dõl le fal.

A napszámos a gazda arcát fürkészte, és csöndben tûnõdött ezen az egetverõ ostobaságon. A gazda megértette a pillantást, s már azon volt, hogy feladja. Hülye paraszt! Hirtelen nagyszerû ötlete támadt. Eszébe jutott a városháza a közeli nagyvárosban. Minden évben számtalan turista bámulja meg a gyönyörû épületet. Már több mint 300 éves, ráadásul kavicsból van. A gazda izgatottan fordult a napszámoshoz:  "Gondolj a városházára! Ez a kavicsépület több száz éves, és még mindig áll! Na, ehhez mit szólsz? Kavicsból van, mégsem omlott össze." Válaszra sem várva folytatta: "Megmondom neked, miért. Mert a habarcsot minden évben átnézik, és ott, ahol kell, kicserélik. Ezért áll még mindig az épület."

A napszámos csak mosolygott, mindentudóan tekintett a gazdára és azt mondta: "Á, azokat a kavicsokat összetörték. Mindenki tudja: ha a kavicsot összetörik, meghal. Persze hogy áll a városháza. Az összes  kavicsot megölték, hogy nõhetnének tovább? Nem is nyomják ki a habarcsot. Ezért nem dõl össze az épület." A gazda tudta, hogy vereséget szenvedett. Racionális érveit és remek bizonyítékait megdöntötték a racionális érvek és a zseniálisan felsorakoztatott bizonyítékok.

Patrick Doreian 
The Journal of Irreproducible  Results,
Selected Papers, 3rd ed., 1986. p. 182

  magyarázat | filozófia | drkollarcoaching | iloveschool
Hozzászólások 0Találatok: 1409  

2013.01.28 22:36:39
drkollar

Trainspotting, avagy miért fizetnek a vonatbűvölőknek?

Kedves Vonatbámulók!

Az én olvasatomban a piacgazdaság nem más, mint látomások adás-vétele. Mindenki látomások adója és vevője. A profit új látomásokba való invesztálás.  A szocializmusban produktívnak tekintett munka, valójában olcsó látomás az emberi életről (nyolc óra munka, nyolc óra pihenés...), azt azok finanszírozták, akik drága látomásokkal etették egymás elméjét a szabadpiacon.

Íme, egy jó klip a Trainspottingból, a végtelen köldökbámulás művészetéből. A vonatbűvölés joga mindhalálig! Harcra fel!!!

Trainspotting


  trainspotting | film | drkollarcoaching | iloveschool
Hozzászólások 3Találatok: 2124  

2013.01.28 00:40:58
drkollar

Dr. Kollár cikkeit összegyűjtjük.

Főbb művek válogatását itt találod.


Dr. Kollár cikkeiből 3.: Az elme és a művészetfilozófia flörtje

Kollár József
AZ ELME- ÉS A MŰVÉSZETFILOZÓFIA FLÖRTJE
(Művészetelmélet)

Mitől eredeti egy műalkotás?


  
Hozzászólások 0Találatok: 1635  

2013.01.24 10:57:49
drkollar

Ez is jó kérdés?
Ontológiai humántanácsadók, coachok, mediátorok, önismereti szakemberek szakszótára.

Összes "Ez is jó kérdés" itt található.
Néhány szócikket innen is elérsz:

Ha ezek a kérdések bővebben is érdekelnek, jó szívvel ajánljuk:



Ez is jó kérdés? 22.: Abduktív alapállás
©® 2.

Az intencionális alapállás rövid rekonstrukciója.

Abduktív alapállás (2 rész)

Abduktív alapállás 1. részt itt találod.

Dennetnek az intencionális rendszerekről szóló elmélete a szerző szerint segít arra a kérdésre is választ adni, hogy egy adott ágens rendelkezik-e elmeteóriával vagy sem. Azok az ágensek, amelyek képesek másodrendű intencionális alapállást felvenni (Úgy vélem, hogy ő úgy véli), valamint a saját vélekedéseiket elkülöníteni másoknak ugyanarról az eseményről vagy dologról való vélekedésétől, azaz képesek átmenni a hamisvélekedés-teszten, rendelkeznek elmeteóriával. Az ágensek közötti kommunikáció szükséges feltétele a negyedrendű intencionalitás. Ahhoz, hogy valódi kommunikációról beszélhessünk, a grice-i elmélet értelmében, negyedrendű intencionalitással bíró tudatokat kellett építenie a Természetanyának, vagyis a természetes szelekciónak. Az intencionális alapállás révén vélekedések, vágyak, szándékok és más mentális állapotok tulajdonítása révén oksági magyarázatod adunk mások viselkedésére. Miért érinti meg Béla Jolán könyökét? Mert már régóta vágyott rá, és most eljött a pillanat, amikor meg merte tenni. Ahhoz hogy beteljesítse vágyát, össze kellett szednie a bátorságát. Dennett szerint ezek a magyarázó okok absztraktumok, hasonló létmóddal bírnak, mint a súlypont. A mentális állapotok, akár a súlypont a fizikában, alkalmasak ágensek cselekedeteinek magyarázatára és előrejelzésére. Ugyanakkor az intencionális alapállás felvétel nem cselekvő intencionális rendszerek (termosztátok, sakkozó programok) működésének magyarázatára és előrejelzésére is alkalmas. A termosztátok és sakkozó automaták nem képesek más intencionális rendszerek értelmezése céljából intencionális alapállást fölvenni. Nem is szükséges számukra, hiszen az adott célra tervezett berendezések (hőmérséklet-szabályozásra és sakkozásra), velünk ellentétben, akik génjeink túlélésre alkotott robotok vagyunk. Túlélési specialisták, akiknek szükségük van egy olyan eszközre (az intencionális alapállásra), amely lehetővé teszi számukra, hogy ne kelljen mindig megérteniük az útjukba kerülő tervezeteket, pláne ne azok fizikai mibenlétét. Őseink hosszú ideig jól elboldogultak anélkül, hogy megértettek volna bármit is az agyuk működésével, vagy a természetes szelekció szerepével kapcsolatban. Dennett szerint a termosztátokhoz hasonlóan mi is műtermékek vagyunk, az a különbség közöttünk, hogy a termosztát a mi műtermékünk, minket pedig a Természetanya tervezett, másként kifejezve a természetes szelekció barkácsolt. Bizonyos szempontból nem különbözünk a kakukkfiókától, amelyet a természetes szelekció arra programozott, hogy a tojásból kikelve, még vakon, kidobálja leendő szülei fiókáit a fészekből, hogy minden figyelem és törődés rá irányuljon. Dennett szabadon lebegő racionálénak nevezi azt a racionális tervet, amely alapján a kakkuk véghezviszi akcióját, miközben ez a terv nem reprezentálódik a madár kognitív szisztémájában, vagyis nem bír eredendő intencionalitással. A kakukk viselkedését magyarázó és okozó racionális terv a természetes szelekció mintázataiban, metaforikusan a Természetanya elméjében reprezentálódik. A kakukk mit sem tud erről a tervről, de összhangban anyukája a stratégiájával, hogy egy idegen fészekbe tojja, elvégzi a rá eső feladatot. Azok a kakukkfiókák, amelyek nem követek a szabadon lebegő racionálékban reprezentált tervet nem örökíthetik utódjaikra génjeiket, mivel éhen vesznek. A kakukk nem tud arra választ adni, hogy miért löki ki mostohaszülei valódi utódait. Viszont, ha megkérdeznénk Bélát, hogy miért érintette meg Jolán könyökét, valószínűleg inkább azt válaszolná, hogy tetszik neki, mert szép a formája, Jolán kedves, igéző, szívdöglesztő stb., mint azt, hogy önző génjei olyan agyat fejlesztettek ki számára, amely érzékenyen reagál minden olyan ágensre, amely elősegítheti túlélésüket a személy halálát követően is. Miközben esztétikai, etikai értékekre hivatkozva hozza meg döntését, valójában génjei és az agyát megfertőző kulturális gének (mémek) determinálják döntését. Ezzel a történettel Dennett a szabadon lebegő racionálékat a természetes és a kulturális szelekció mintázataiban horgonyozza le, azaz a Természetanya által létrehívott grandiózus történtbe. Szerinte célszerű, ha stratégiai szempontból ezt a sztorit úgy mondjuk el, mintha a lehető világok legjobbikát ábrázolná. Annak érdekében, hogy „miért” kérdéseinket meg tudjuk válaszolni, optimálisnak kell tekintenünk a történet által bemutatott világot, még akkor is, ha tudjuk, a természetes szelekció barkácsmester, és abból dolgozik, amit talál.

Ebből az következik, hogy intencionalitásunk éppen úgy származtatott, mint a kakukké vagy a termosztáté, viszont mi képesek vagyunk (részben a kultúra daruinak köszönhetően) intencionális alapállást felvenni a Természetanyával mint a történet szerzőjével szemben. Történetünk racionális keretét a Természetanya eredetei intencionalitása konstituálja, amit az optimalitás keretébe helyezett  darwini narratíva mint tükör reprezentál számunkra, ha intencionális alapállást veszünk fel vele szemben. Dennett szerint történet akkor kezdett érdekessé válni, amikor olyan szereplők jelentek meg benne, amelyeknek fontossá vált titkaik megőrzése és mások titkainak kifürkészése. A kakukkfiókának azért volt könnyű becsapni a mostohaszüleit, mert azok nem voltak képesek elmeolvasásra. Minket profi elmeolvasókat azért nehezebb becsapni, mert mi tudjuk, hogy mások tudják, hogy mi számítunk rá, hogy ők be akarnak csapni.


  Dennett | elmefilozófia | tudatelmélet | népi pszichológia | tudatfilozófia | drkollarcoaching | iloveschool
Hozzászólások 0Találatok: 2189  

2013.01.22 11:58:23
drkollar

Ez is jó kérdés?
Ontológiai humántanácsadók, coachok, mediátorok, önismereti szakemberek szakszótára.

Összes "Ez is jó kérdés" itt található.
Néhány szócikket innen is elérsz:

Ha ezek a kérdések bővebben is érdekelnek, jó szívvel ajánljuk:



Ez is jó kérdés? 21.: Abduktív alapállás
©®

Elkezdtem írni az abduktív alapállásról szóló cikkemet. Az éppen aktuális részecskéket publikussá teszem.

Abduktív alapállás

A csimpánzoknak van elmeteóriájuk? (Premack, Woodruff,1978) című cikket kommentáló Dennett az elmeolvasó és a viselkedés-olvasó rendszerek elkülönítése révén új, gyümölcsöző kontextust teremtett a fejlődés-pszichológusok, a kognitív etológusok és más tudósok számára. Cikkében e két szisztéma megkülönböztetésének fontosságára hívta fel a figyelmet, és egy empirikusan tesztelhető módszert is ajánlott hozzá:  téveshiedelem-tulajdonítást olyan új szituációban, amelyet a téves vélekedéssel bíró ágens nem tud értelmezni korábbi tapasztalatai révén, vagyis viselkedésére nem adható behaviorista válasz. Dennett másik kifogása a cikkírókkal szemben a másodrendű intencionális rendszerek azonosításának hiánya, amelyek karakterizációja az intencionális rendszerekről szóló átfogó koncepciójának részét képezi. Úgy vélte, az intencionális rendszerek teóriája elméleti keretet biztosít az etológusok és más tudósok számára a behaviorista kényszerzubbonytól való megszabadulás inspiráló, de szorongató miliőjében.

Úgy vélem Dennett akkori elemzési keretét az azóta végbement változások elavulttá tették.  A racionalitásról, normativitásról alkotott korabeli fogalmak átértékelődtek a valószínűségi fordulatnak, valamint az abdukcióról alkotott kifinomult elemzéseknek a következtében.

Cikkemben röviden rekonstruálom Dennett elméletét, illetve a megalapozására irányuló fejlődés-pszichológiai kísérletek egy paradigmatikus példáját. Ezt követően amellett érvelek, hogy az intencionális alapállás az abduktív alapállásnak (mint a bayesi teoréma egy lehetséges heurisztikájának), az intencionális rendszerek elmélete az abduktív rendszerek elméletének az alesete.


  filozófia | fejlődéspszichológia | kognitív etológia | logika | elmefilozófia | drkollarcoaching | ontológiai coaching | abduktív pszichológia
Hozzászólások 0Találatok: 3098  

2013.01.20 10:09:27
shs

Dr. Kollár cikkeit összegyűjtjük.

Főbb művek válogatását itt találod.


Dr. Kollár cikkeiből 2.: Hogyan élvezzük a szirének énekét?

Hogyan élvezzük a szirének énekét? A tőzsde posztmcdonaldizációja. Élet és Irodalom, 2009. április 17. (Rusznák Tamással)

Kapcsolódó beszélgetésünk: "Chaotic madness" 3.: Nagy fogadalmak vagy enyhe jelenhedonizmus, netán vad orgiák?


  
Hozzászólások 0Találatok: 1623  

2013.01.17 20:07:28
drkollar

Dr. Kollár cikkeit összegyűjtjük.

Főbb művek válogatását itt találod.



Dr. Kollár cikkeiből 1.: A bullshit-ontológia kreatív rombolása

A bullshit-ontológia kreatív rombolása Médiakutató, 2009. nyári szám

 

Kapcsolódó bejegyzés az iLoveSchool oldalán: Ez is jó kérdés? 2.: Mi az a bullshit?


  
Hozzászólások 0Találatok: 1683  

2013.01.06 19:46:48
drkollar

Kedves búsuló techno-juhász barátaim, próbáljunk empatizáni a jelenhedonista jánosokkal,

hallgassuk, hogy tilinkózik ebben a poszturbánus valóságban a Wu Tang.

Let's gó Iluska!!!!

Wu Tang Clan: Got your money, sose halunk meg!!!!!


  Wu Tang | rap | hi hop | drkollarcoaching | iloveschool
Hozzászólások 3Találatok: 1534  

2013.01.02 14:19:23
drkollar

Ezt a blogot elvileg azért hoztam létre, hogy az érdeklődők és magam számára dokumentáljam, mit olvasok naponta. Aztán kissé módosult a terv. Ma mégis, csak a valóság kedvéért, ideírom mit olvasok. Legyen ez egy újévi provokáció. A filozófia üvegtigrise vadászatra indul... Reszkess valóság!!!

  • Daniel Dennett: Intentional System Theory in Oxford Handbook of Philosophy of Mind, 2009 (rajta van a hálón)
  • Donald Davidson: Thought and Talk in Inquiries into Truth and Interpretation, 1975 (offline)
  • Donald Davidson (1971): Agency in Essays on Actions and Events (offline)
  • Belenéztem: Ramsey: Truth and Probability in The Foundation of Mathematics and other Logical (elérhető) Essays 1931
  • Donald Davidson: Mentális események, Théléme, 1998/4. 1999/1. szám (magyarul, offline)
  • Donald Davidson. Cselekvések, indokok, okok Théléme, ua.
  • Kristin Andrews: Our Understanding of Others Minds, Journal of Consciousness Studies, 2000, No 7 (neten van)

  pszichológia | elme | iloveschool | drkollar | coaching | valóság | filozófia
Hozzászólások 0Találatok: 1802  

5. oldal / 8
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 Következő > Utolsó >>

Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
Csintó Edit
akkreditált life
és business coach >>


Tóth Éva
Consigliere, és Coach krízis
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Fekete Gertrud
Jószolgálati coach,
szomaesztétika coach
szakértő
Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Feliratkozás hírlevélre

Utolsó fórum hozzászólások

  • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
    Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
  • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
    A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
  • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
    Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
  • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
    Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
  • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
    Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
  • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
    A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
  • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
    Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
  • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
    "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
  • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
    Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
  • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
    Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
  • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
    Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
  • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
    Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...