COACH KÉPZÉS, tanácsadás, terápia, mediáció és coaching: Dr. Kollárné Déri Kriszti, 06 (70) 631-33-11, kriszti.deri@gmail.com, skype: deri.kriszti, 06 (70) 631-33-11, iLoveSchool!

Dr. Kollárné Déri Kriszti hivatalosan is angyal lett

 

Dr. Kollárné Déri Kriszti Havas Henrik "Henrik angyalai" című műsorában Csisztu Zsuzsával és Csézyvel közösen hivatalosan is angyal lett.

Sztárok és sztár iskola - Csengeri Attila ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Nagy szeretettel ajánlom az iskolát mindenkinek, aki fejleszteni akarja saját magát, vállalkozását és környezetét!”

Csengeri Attila

színész, musical és operett énekes

Sztárok és sztár iskola - Gyulai Júlia Európa-bajnok ajánlja

a LIFE & BUSINESS DESIGN INTÉZET Dr. Kollár Iskoláját

“Hiszek az iskolátok hatékonyságában, szeretettel ajánlom  mindenkinek!”

Gyulai Júlia, Európa-bajnok táncos-koreográfus

(A fiatal tehetség, aki dolgozott Brad Pitt-el)



Sztár képzők és sztár iskolák - a beregszászi főiskola ajánlja


A beregszászi főiskola stratégiai partnerséget kötött 2013-ban a Dr. Kollár Iskolával.

A II. Rákóczi Ferenc Főiskola ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit.

 



Sztár képzők és sztár iskolák - a PÉCSI EGYETEM ajánlja


A Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara ajánlja a Dr. Kollár Iskola képzéseit, melynek sikeres teljesítéséről közös tanúsítványt állítanak ki 2014-től.

 



Sztár tudósok és sztár coachok - PhD Dr. Tőzsér János ajánlja


"A filozófia a kritikai gondolkodás legjobb tanítómestere. Hidd el, szükséged van rá!"

PhD Dr. Tőzsér János filozófus, egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem tanára, a Doktori Tanács tagja, több hazai és nemzetközi tudományos cikk, valamint könyv szerzője


Sztárok és sztár coachok - Baranyai Annamária ajánlja


"Nagyon hálás vagyok, hogy sikerült megismernem a módszert, amivel dolgoztok. Csak ajánlani tudom mindenkinek!"


Baranyai Annamária, színész-énekesnő


Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical énekverseny női szóló kategória 1. helyezettje


Sztárok és sztár coachok - Dr. Szabó Tünde ajánlja

"A Kollár Coaching Iskola nagy segítségemre volt, hogy a mediáció szakmai hátterét teljeskörűen megismerhessem és a gyakorlatok során elsajátíthassam. Vezető tanáraink, Krisztina és József minden tudásukkal azon voltak, hogy képességeinkhez mérten sajátos feladatokkal segítsenek bennünket a tudás megszerzéséhez. Az oktatás során magasszintű tematika alapján haladtunk, mint hallgató minden nap kihívásokkal teli élményekkel és tudással gazdagodtam, amelyet ezúton is köszönök!"

Dr. Szabó Tünde, úszó olimpikon (ezüstérmek: EB, VB, Olimpia), a  Magyar Úszó Szövetség főtitkára

Sztárok és sztár coachok - Keresztes Ildikó ajánlja

"Örvendek, hogy megismertem Dr.Kollárné Déri Krisztinát és Dr.Kollár Józsefet. Felkeltette az érdeklődésemet a módszer amivel dolgoznak, folytatni szeretném. Ajánlom szeretettel mindenkinek"


Keresztes Ildikó énekesnő
1997 Az év musical énekesnője-eMeRTon díj, 1999 Az év énekesnője-eMeRTon díj, 2001 ARTISJUS díj-musical kategória, 2002 Arany Zsiráf-díj-jelölés – Az év hazai rock albuma (Nekem más kell), 2006 VOX-CAR díj-legjobb filmbetét dalért a „Csak szex és más semmi” című filmben., 2011 Fonogram- díj-jelölés – Az év hazai klasszikus pop-rock albuma

Sztárok és sztár coachok - Mahó Andrea ajánlja

"Nagyon örvendek, hogy kapcsolatba kerültem két fantasztikus emberrel: Dr. Kollárné Déri Krisztinával és Dr. Kollár Józseffel, akik által megismertem a coach fontosságát és mindenkinek szeretettel ajánlom."

Mahó Andrea, eMeRTon és Artisjus díjas, színésznő, énekesnő,
Sir Andrew Lloyd Webber magyar kedvenc női előadóművésze

Sztárok és sztár coachok - Katus Attila ajánlja

"Örülök, hogy megismerhettem az Iskola vezetőit és képzését, akiknek segítségével új, egészségtudatos személetek születnek.. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki nyitott az új dolgokra, a változásokra és a hosszútávú megoldásokra!"


Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobic bajnok, életmód szakértő, Trainer of the Year 2010 ELITE - Az év Edzője, a Magyar Torna Szövetség által Az elmúlt 125 év legeredményesebb versenyzője aerobik szakágban
, a Pécsi Sasok aerobik formáció egykori tagja, a SOTE Testnevelési és Sporttudományi Kar óraadó tanára


Sztárok és sztár coachok - Balogh Emese ajánlja

"Krisztinek és Józsefnek küldöm szeretettel a szívből jövő ajánlásomat: Az ontológiai coaching megtanít arra, hogy előbb önmagunk, majd másoknak segítve utat találjunk a lét egyetemes horizontja irányába. Ebben az iskolában képessé váltam más dimenziókból szemlélni önmagamat, másokat, önmagam és mások környezetének, kapcsolatainak összességét. Szeretettel ajánlom Mindenkinek, aki kitörni vágyik a sablonok világából."

Balogh Emese, vezető ásványvízgyártó tulajdonosnője, a Cafe Archibald Tudásközpont alapítója és tulajdonosa, mester coach

Sztárok és sztár coachok - Kiss Lenke ajánlja

"Szeretettel ajánlom ezt a minőségi oktatást mindenkinek! Óriási szükség van rátok... csak ajánlani tudom mindenkinek!"

Kiss Lenke, Magyarország legendás női kosárlabdázó ikonja
Egyedülálló, fantasztikus eredményei: 328-szoros válogatott, Eb-bronzérmes, 4-szeres magyar bajnok, Európa-válogatott, 4-szeres "Év játékosa" A mezőnyből és palánk alól is rendkívül ponterős, domináns center, olimpiai gólkirály! A Halhatatlan Klub tagja

Sztárok és sztár coachok - Nagy Sándor ajánlja

"Örültem, hogy megismerhettem a Dr. Kollár Iskola alapítóit, munkájukat!
Fontosnak tartom a kreativitást és hogy a nagy, világmegváltó gondolatok előtt magunkkal legyünk először tisztában. Jó és rossz tulajdonságainkkal egyaránt, mert csak így láthatjuk az Életet és másokat is tisztán, ítélkezés mentesen!
Hiszen a Jóisten hasonlatosságára  mindannyian teremtők vagyunk, rajtunk is áll, hogy milyen lesz ez az Utazás!
Ajánlom őket szeretettel mindenkinek! :)"

Nagy Sándor
Súgó Csiga és Soós Imre-díjas színész, énekes, a Madách Színház oszlopos és kiemelkedő tagja

Közszereplők és sztár coachok - Lengyel Szilvia ajánlja

"Az ontológiai coaching eszköztárának segítségével nem a problémákban süllyedünk el, hanem az elképzelhető és elfogadható, alkalmas megoldások fényében és akarásában tudunk túllépni rajtuk. Erre lenne szüksége mindenkinek! Kriszti és József az ehhez vezető utat mutatja meg kiválóan."

 

Lengyel Szilvia, országgyűlési képviselő


Sztárok és sztár coachok - Koós Réka ajánlja

"Régóta tervezgettem, hogy megismerkedek a Life Coaching-gal. Egy új és izgalmas világba csöppentem és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Kacérkodom a gondolattal, hogy a tanfolyamot is elvégzem nálatok!"
Köszönettel és üdvözlettel:

Koós Réka
Junior Lyra díjas színésznő, énekesnő

Útkövetés: Címlap Dr.KOLLÁR kollarkrisztike
IWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebookBlogter.huMyspace bookmarkNetlog bookmark

kollarkrisztike



2018.01.09 00:00:00

Marilyn Monroe mint tulajdonságok nélküli nő

 

ZK-kúra Krisztivel: ZK-TÁBOR!

 


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1228  

2018.01.09 00:00:00

Keresztapa (Coppola, Marlon Brando) mint a személytervezés lehetséges eszköze

 

 

ZK-kúra Krisztivel: ZK-TÁBOR!

 


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1255  

2017.12.06 00:00:00

APRÓ KÉPEK AZ ÖNISMERETRŐL

 

ZK-kúra Krisztivel

 

PhD Dr. Kollár József: Apró képek az önismeretről

Shakespeare Hamletjében Poloniusz azzal a jó tanáccsal bocsátja útjára fiát, hogy legyen hű önmagához és akkor másokat sem csap be.

„Légy hű magadhoz, így mint napra éj következik, ál máshoz se lész(...)!”

De mi van akkor, ha olyan ember próbál hű lenni magához, aki öncsaló, bullshitelő (hantázó), szűk látókőrű, zárt, önkörében forgó, kisszerű. Vagy éppen olyan, aki nem tudja, hogy kicsoda.

Valójában tényleg nem könnyű rájönni arra, hogy kik is vagyunk (volnánk?) valójában.

Villon (a középkor végének leghíresebb francia költője) az Apró képek balladájában egyenesen azt állítja, hogy mindent tud, kivéve azt, hogy Ő kicsoda.

Tisztában van az élettel, a sorsával, azzal is, hogy meg fog halni, csak arról nincs fogalma se, hogy ki az, aki meghal.

"Mindent tudok hát, drága herceg, / tudom, mi sápadt, s mi ragyog, tudom, hogy a férgek megesznek, csak azt nem tudom, ki vagyok."


Felkészülés az ünnepekre

Tudd meg, mi az a KIDS COACHING!

A karácsonyi kaktusz is adventbe öltözött.
Hogy készül Kriszti a karácsonyra?
Nézz be itt!

 


Mindenki táncol (Majka)

PhD Dr. Kollár József

Majka: Mindenki táncol

ZK-KÚRA: ZK ÉS HUNGO

Majka legújabb videóklipje, a Mindenki táncol című, azokba a borzongatóan izgalmas kilencvenes évekbe kalauzol, amelyekben a Ponyvaregény (1994), a Trainspotting (1996) vagy éppen Macskajaj (1997) szedte áldozatait, de-formálta az ifjúságot. Vagyis abba a posztkádáriasan nomádkodó korszakba, amelynek vándorai ponyvaregénnyel a kezükben, tágra zárt szemekkel (vö. Kubrick:

Tágra zárt szemek, 1999.) lesték a vonatokat, míg be nem zakatolt a lehetséges macskajaj életük aktuális buli-állomására. Minhárom filmben központi szerepet kap az elmélkedésre  és bullshitelésre csábító posztmodern WC, mintegy láthatóvá téve, hogy időnként, ha úgy adódik, nem is olyan könnyű kicsikarni a boldogságot.

Mindhárom filmet körbelengi a magas, az alacsony és (a kettő feszültségében élő) köztes, neonomád-kultúra miliője. Pontosabban a köztes kultúra -- melynek legfőbb jelszava az: LET’S ACTION! --, integrálja a másik kettőt.

Majka klipjében a hiphop az a köztes ACTION-MILIŐ, amely közvetít a posztproletár attitűd, a lakodalmas rockot idéző bullshit-panelek, valamint az önreflexíven kritikus posztértelmiségi hangvétel, látványvilág és (az időnként szellemes) zenei megoldás között.

A Mindenki táncol néhány percig elhiteti velünk, hogy szarból is lehet aranyat csinálni, legalábbis ezüstöt.

 


 

 

A Keró-ügy (Kerényi Miklós Gábor botrány)

 

ÁTJÁRÓ

Nyílt filozófiai műhelyesték

Önismeret Á-tól MÁ-ig

A Keró-ügy margójára:

Újközépkori divat (New Medieval Fashion)

avagy Kerényi Imre Miklós bukása

Mint az köztudott, Kerényi Miklós Gábor az Operettszínhát Kossuth- és Erkel-díjas művészeti vezetője (korábbi igazgatója), azt követően, hogy többen (szexuális) zaklatással vádolták, nyugdíjazását kérte. Egy az ATV-ben készült interjúban totálisan megbántott, önérzetében vérig sértett, kvázi-halálra ítélt, tragikus hősként reprezentálja önmagát. Elmesél egy esetet, mellyel mintegy illusztrálni kívánja azt, hogy a valójában meghökkentő, szabályokat sértő viselkedése nem szexuális indíttatású, hanem egy egzaltált, célorientált, perfekcionista zseni intuitív és persze sikeres beavatkozása. Az ominózus szituációban állítólag úgy szoktatott le egy színészt a raccsolásról, hogy alsó nadrág nélkül az ölébe fektette, miközben a szájába egy ceruzát nyomott.

Kerényi ténykedése annak a veszélyét példázza, amikor valaki önmagát karizmatikus hőssé magasztosítva kiemeli a közönséges emberek sorából, és olyan emberfeletti emberként (übermensch) tételezi, akire nem vonatkoznak az átlagra szabott szabályok. Számára az emberek, színészek eszközök egy magasabb rendű cél, az adott darab megvalósítása során. Élet és halál ura, Erosz és Thanathos (a Halál megtestesítője a görög mitológiában) felkent papja.

Avishai Margalit jól ismert definíciója szerint “tisztességes az a társadalom, amelynek intézményei nem alázzák meg az embereket.” Szerinte a tisztességes társadalom mintegy keretet biztosít ahhoz, hogy egy adott közösség civilizált társadalommá váljon. “A civilizált társadalom olyan társadalom, amelynek tagjai nem bánnak megalázóan egymással”.

Kerényi azt ATV-ben elhangzott interjúban beismeri, hogy az anyázáson kívül szinte minden sértő kifejezést megengedett magának a darabok megvalósítása közben. “Káromkodásból épített katedrálist.”

A 21. század azonban nem a “katedrálisok kora”, hanem az újközépkori Kreatív Destruktőröké (az Építő Rombolóké, az újrateremtőké, az újteremtőké)!

KIDS COACH képzés

Magyarországon először

a KIDS COACH SZÖVETSÉG ajánlásával

 


 

 

MÉDIASZEREPLÉSEINK II.: Könyvek, cikkek

Médiaszerepléseink:

Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)

Vízen járni, a válságkezelés filozófiája >>

"Ez a könyv kreatívan ötvözve több tudományág eredményeit nagyszerű, új ablakokat nyit a világra és önmagunkra. Elgondolkodtat, cselekvésre ösztönöz és új utak kipróbálására indít." 
Dr. Rusznák Tamás, az Állami Bankfelügyelet exelnöke, egyetemi oktató, a Dr. Kollár Iskola volt hallgatója

Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Life coaching (fejezet)
Módszertani kézikönyv coachoknak és coachszemléletű vezetőknek 2.
(Manager Kiadó)

Dr. Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Ontológiai coaching (fejezet)
Coaching alapok és irányzatok
(Akadémiai Kiadó)

77 új tanulságos történek vezetőről, coachokról: 
2 fejezet, 1 life coach eset és egy business, üzleti coaching 
esetpéda a praxisunkból

Szerk: Komócsin Laura
Kiadja: Business Coach Kft.

Kollár József: Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból

Kollár József: "Én állok minden fülkefényben"

Kollár József: Az empátia mint analógia (Észleléstől a nyelvig című könyvben)

Kollár József: Hattyú a komputer vizén

Kollár József: Álmodnak-e a diákok elektromos tanárokról? (Re-produkciók című könyvben)

PhD Dr. Kollár tudományos cikkeiből válogatás:

Válogatott tudományos cikkek >>

További szakmai cikkeink:

Mentofaktúra online folyóirat >>

 

NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapítvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1303  

2017.12.06 00:00:00

APRÓ KÉPEK AZ ÖNISMERETRŐL

 

ZK-kúra Krisztivel

 

PhD Dr. Kollár József: Apró képek az önismeretről 2.

Mikulásnapi apró képek az önismeretről

„Menj sétálni esténként (...), mégpedig mindig abba az irányba, amerről a harangokat hallod. Nem kerülhetsz rossz helyre, ha a harangok után mégy, mendegélsz, ballagsz, nézelődöl és az életeden gondolkodol.” (Krúdy: Boldogult úrfi koromban)

A lélekharang általában a templom legkisebb harangja, amely egy lélek eltávozását adja hírül.

Mindig másokért szól...

Olykor mégis, ha csendben tűnődünk. mintha bennünk zengene. Ilyenkor vénülő lelkünk harangszava szólít, akár boldogult úrfi korunkban anyánké.


Felkészülés az ünnepekre

Tudd meg, mi az a KIDS COACHING!

A karácsonyi kaktusz is adventbe öltözött.
Hogy készül Kriszti a karácsonyra?
Nézz be itt!

 


Mindenki táncol (Majka)

PhD Dr. Kollár József

Majka: Mindenki táncol

ZK-KÚRA: ZK ÉS HUNGO

Majka legújabb videóklipje, a Mindenki táncol című, azokba a borzongatóan izgalmas kilencvenes évekbe kalauzol, amelyekben a Ponyvaregény (1994), a Trainspotting (1996) vagy éppen Macskajaj (1997) szedte áldozatait, de-formálta az ifjúságot. Vagyis abba a posztkádáriasan nomádkodó korszakba, amelynek vándorai ponyvaregénnyel a kezükben, tágra zárt szemekkel (vö. Kubrick:

Tágra zárt szemek, 1999.) lesték a vonatokat, míg be nem zakatolt a lehetséges macskajaj életük aktuális buli-állomására. Minhárom filmben központi szerepet kap az elmélkedésre  és bullshitelésre csábító posztmodern WC, mintegy láthatóvá téve, hogy időnként, ha úgy adódik, nem is olyan könnyű kicsikarni a boldogságot.

Mindhárom filmet körbelengi a magas, az alacsony és (a kettő feszültségében élő) köztes, neonomád-kultúra miliője. Pontosabban a köztes kultúra -- melynek legfőbb jelszava az: LET’S ACTION! --, integrálja a másik kettőt.

Majka klipjében a hiphop az a köztes ACTION-MILIŐ, amely közvetít a posztproletár attitűd, a lakodalmas rockot idéző bullshit-panelek, valamint az önreflexíven kritikus posztértelmiségi hangvétel, látványvilág és (az időnként szellemes) zenei megoldás között.

A Mindenki táncol néhány percig elhiteti velünk, hogy szarból is lehet aranyat csinálni, legalábbis ezüstöt.

 


 

 

A Keró-ügy (Kerényi Miklós Gábor botrány)

 

ÁTJÁRÓ

Nyílt filozófiai műhelyesték

Önismeret Á-tól MÁ-ig

A Keró-ügy margójára:

Újközépkori divat (New Medieval Fashion)

avagy Kerényi Imre Miklós bukása

Mint az köztudott, Kerényi Miklós Gábor az Operettszínhát Kossuth- és Erkel-díjas művészeti vezetője (korábbi igazgatója), azt követően, hogy többen (szexuális) zaklatással vádolták, nyugdíjazását kérte. Egy az ATV-ben készült interjúban totálisan megbántott, önérzetében vérig sértett, kvázi-halálra ítélt, tragikus hősként reprezentálja önmagát. Elmesél egy esetet, mellyel mintegy illusztrálni kívánja azt, hogy a valójában meghökkentő, szabályokat sértő viselkedése nem szexuális indíttatású, hanem egy egzaltált, célorientált, perfekcionista zseni intuitív és persze sikeres beavatkozása. Az ominózus szituációban állítólag úgy szoktatott le egy színészt a raccsolásról, hogy alsó nadrág nélkül az ölébe fektette, miközben a szájába egy ceruzát nyomott.

Kerényi ténykedése annak a veszélyét példázza, amikor valaki önmagát karizmatikus hőssé magasztosítva kiemeli a közönséges emberek sorából, és olyan emberfeletti emberként (übermensch) tételezi, akire nem vonatkoznak az átlagra szabott szabályok. Számára az emberek, színészek eszközök egy magasabb rendű cél, az adott darab megvalósítása során. Élet és halál ura, Erosz és Thanathos (a Halál megtestesítője a görög mitológiában) felkent papja.

Avishai Margalit jól ismert definíciója szerint “tisztességes az a társadalom, amelynek intézményei nem alázzák meg az embereket.” Szerinte a tisztességes társadalom mintegy keretet biztosít ahhoz, hogy egy adott közösség civilizált társadalommá váljon. “A civilizált társadalom olyan társadalom, amelynek tagjai nem bánnak megalázóan egymással”.

Kerényi azt ATV-ben elhangzott interjúban beismeri, hogy az anyázáson kívül szinte minden sértő kifejezést megengedett magának a darabok megvalósítása közben. “Káromkodásból épített katedrálist.”

A 21. század azonban nem a “katedrálisok kora”, hanem az újközépkori Kreatív Destruktőröké (az Építő Rombolóké, az újrateremtőké, az újteremtőké)!

KIDS COACH képzés

Magyarországon először

a KIDS COACH SZÖVETSÉG ajánlásával

 


 

 

MÉDIASZEREPLÉSEINK II.: Könyvek, cikkek

Médiaszerepléseink:

Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)

Vízen járni, a válságkezelés filozófiája >>

"Ez a könyv kreatívan ötvözve több tudományág eredményeit nagyszerű, új ablakokat nyit a világra és önmagunkra. Elgondolkodtat, cselekvésre ösztönöz és új utak kipróbálására indít." 
Dr. Rusznák Tamás, az Állami Bankfelügyelet exelnöke, egyetemi oktató, a Dr. Kollár Iskola volt hallgatója

Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Life coaching (fejezet)
Módszertani kézikönyv coachoknak és coachszemléletű vezetőknek 2.
(Manager Kiadó)

Dr. Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Ontológiai coaching (fejezet)
Coaching alapok és irányzatok
(Akadémiai Kiadó)

77 új tanulságos történek vezetőről, coachokról: 
2 fejezet, 1 life coach eset és egy business, üzleti coaching 
esetpéda a praxisunkból

Szerk: Komócsin Laura
Kiadja: Business Coach Kft.

Kollár József: Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból

Kollár József: "Én állok minden fülkefényben"

Kollár József: Az empátia mint analógia (Észleléstől a nyelvig című könyvben)

Kollár József: Hattyú a komputer vizén

Kollár József: Álmodnak-e a diákok elektromos tanárokról? (Re-produkciók című könyvben)

PhD Dr. Kollár tudományos cikkeiből válogatás:

Válogatott tudományos cikkek >>

További szakmai cikkeink:

Mentofaktúra online folyóirat >>

 

NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapítvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1216  

2017.11.21 00:00:00

Mindenki táncol (Majka)

PhD Dr. Kollár József

Majka: Mindenki táncol

ZK-KÚRA: ZK ÉS HUNGO

Majka legújabb videóklipje, a Mindenki táncol című, azokba a borzongatóan izgalmas kilencvenes évekbe kalauzol, amelyekben a Ponyvaregény (1994), a Trainspotting (1996) vagy éppen Macskajaj (1997) szedte áldozatait, de-formálta az ifjúságot. Vagyis abba a posztkádáriasan nomádkodó korszakba, amelynek vándorai ponyvaregénnyel a kezükben, tágra zárt szemekkel (vö. Kubrick:

Tágra zárt szemek, 1999.) lesték a vonatokat, míg be nem zakatolt a lehetséges macskajaj életük aktuális buli-állomására. Minhárom filmben központi szerepet kap az elmélkedésre  és bullshitelésre csábító posztmodern WC, mintegy láthatóvá téve, hogy időnként, ha úgy adódik, nem is olyan könnyű kicsikarni a boldogságot.

Mindhárom filmet körbelengi a magas, az alacsony és (a kettő feszültségében élő) köztes, neonomád-kultúra miliője. Pontosabban a köztes kultúra -- melynek legfőbb jelszava az: LET’S ACTION! --, integrálja a másik kettőt.

Majka klipjében a hiphop az a köztes ACTION-MILIŐ, amely közvetít a posztproletár attitűd, a lakodalmas rockot idéző bullshit-panelek, valamint az önreflexíven kritikus posztértelmiségi hangvétel, látványvilág és (az időnként szellemes) zenei megoldás között.

A Mindenki táncol néhány percig elhiteti velünk, hogy szarból is lehet aranyat csinálni, legalábbis ezüstöt.

 


 

 

A Keró-ügy (Kerényi Miklós Gábor botrány)

 

ÁTJÁRÓ

Nyílt filozófiai műhelyesték

Önismeret Á-tól MÁ-ig

A Keró-ügy margójára:

Újközépkori divat (New Medieval Fashion)

avagy Kerényi Imre Miklós bukása

Mint az köztudott, Kerényi Miklós Gábor az Operettszínhát Kossuth- és Erkel-díjas művészeti vezetője (korábbi igazgatója), azt követően, hogy többen (szexuális) zaklatással vádolták, nyugdíjazását kérte. Egy az ATV-ben készült interjúban totálisan megbántott, önérzetében vérig sértett, kvázi-halálra ítélt, tragikus hősként reprezentálja önmagát. Elmesél egy esetet, mellyel mintegy illusztrálni kívánja azt, hogy a valójában meghökkentő, szabályokat sértő viselkedése nem szexuális indíttatású, hanem egy egzaltált, célorientált, perfekcionista zseni intuitív és persze sikeres beavatkozása. Az ominózus szituációban állítólag úgy szoktatott le egy színészt a raccsolásról, hogy alsó nadrág nélkül az ölébe fektette, miközben a szájába egy ceruzát nyomott.

Kerényi ténykedése annak a veszélyét példázza, amikor valaki önmagát karizmatikus hőssé magasztosítva kiemeli a közönséges emberek sorából, és olyan emberfeletti emberként (übermensch) tételezi, akire nem vonatkoznak az átlagra szabott szabályok. Számára az emberek, színészek eszközök egy magasabb rendű cél, az adott darab megvalósítása során. Élet és halál ura, Erosz és Thanathos (a Halál megtestesítője a görög mitológiában) felkent papja.

Avishai Margalit jól ismert definíciója szerint “tisztességes az a társadalom, amelynek intézményei nem alázzák meg az embereket.” Szerinte a tisztességes társadalom mintegy keretet biztosít ahhoz, hogy egy adott közösség civilizált társadalommá váljon. “A civilizált társadalom olyan társadalom, amelynek tagjai nem bánnak megalázóan egymással”.

Kerényi azt ATV-ben elhangzott interjúban beismeri, hogy az anyázáson kívül szinte minden sértő kifejezést megengedett magának a darabok megvalósítása közben. “Káromkodásból épített katedrálist.”

A 21. század azonban nem a “katedrálisok kora”, hanem az újközépkori Kreatív Destruktőröké (az Építő Rombolóké, az újrateremtőké, az újteremtőké)!

KIDS COACH képzés

Magyarországon először

a KIDS COACH SZÖVETSÉG ajánlásával

 


 

 

MÉDIASZEREPLÉSEINK II.: Könyvek, cikkek

Médiaszerepléseink:

Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)

Vízen járni, a válságkezelés filozófiája >>

"Ez a könyv kreatívan ötvözve több tudományág eredményeit nagyszerű, új ablakokat nyit a világra és önmagunkra. Elgondolkodtat, cselekvésre ösztönöz és új utak kipróbálására indít." 
Dr. Rusznák Tamás, az Állami Bankfelügyelet exelnöke, egyetemi oktató, a Dr. Kollár Iskola volt hallgatója

Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Life coaching (fejezet)
Módszertani kézikönyv coachoknak és coachszemléletű vezetőknek 2.
(Manager Kiadó)

Dr. Kollár József- Dr. Kollárné Déri Kriszti: Ontológiai coaching (fejezet)
Coaching alapok és irányzatok
(Akadémiai Kiadó)

77 új tanulságos történek vezetőről, coachokról: 
2 fejezet, 1 life coach eset és egy business, üzleti coaching 
esetpéda a praxisunkból

Szerk: Komócsin Laura
Kiadja: Business Coach Kft.

Kollár József: Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból

Kollár József: "Én állok minden fülkefényben"

Kollár József: Az empátia mint analógia (Észleléstől a nyelvig című könyvben)

Kollár József: Hattyú a komputer vizén

Kollár József: Álmodnak-e a diákok elektromos tanárokról? (Re-produkciók című könyvben)

PhD Dr. Kollár tudományos cikkeiből válogatás:

Válogatott tudományos cikkek >>

További szakmai cikkeink:

Mentofaktúra online folyóirat >>

 

NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapítvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html


  
Hozzászólások 0 Találatok: 2250  

2017.11.17 00:00:00

Dr. Kollár-modell: a skillek szintje

avagy mennyi idő alatt leszel nagymester a munkádban?

NEW KIDS COACH képzés

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html#kepzes

Dreyfus-modell felhasználásával Kollár-skills

Mielőtt a gondolatainkat átalakítanád, kivennél, elvinnél belőle és nyilvános fórumokon hasznosítanád, kérlek, gondolj arra, hogy ez egy szellemi termék. Sem eredetiben, sem kiemelve és átalakítva nem viheted idézet és forráshivatkozás nélkül. Köszönjük szépen!

Szerző: PhD Dr. Kollár József

A  kiegészítéseket hozzáfűzte (pl. zárójelben): Déri Kriszti

Szavak a cikkből, melyek nem biztos, hogy megvannak hirtelen:

Coach: tanácsadó (szakterületenként: pl. életvezetési, párkapcsolati, gyereknevelési vagy karrier, üzletvitel, menedzsment területén)

Coachee: tanácsot kérő, ügyfél

Coaching: tanácsadás folyamata

Tervezői tér: gondolkodási keret, a tanácsadó és az ügyfél közös gondolkodásának tere, az általuk létrehozni kívánt új stratégiák, viselkedések, magatartásformák megszerkesztésére, megteremtésére rendelkezésre álló és alkalmas terület

Ontológia: életlátás, életszemlélet, életviszonyulás

Heurisztika: szokás, megszokás, sablon, automatizmus

Algoritmus: szabályrendszer, eljárásrend, egy-egy folyamat, eljárás egymást követő elemének együttese

Explicit: kimondott, megfogalmazott, egyértelmű, világos, nyilvánvalóvá tett

Grice-maximák: személyek közti együttműködés alapelvei, ismérvei, fő szabályai

Likeliest: valószínű, nagy valószínűséggel működőképes, gyakran hétköznapi, mindenki által ismert

Loveliest: szerethető, motiváló

Analitikus: aprólékos, részletes, a részleteket vizsgáló és azt szem előtt tartó

Intuitív: ösztönös, megérző

Improvizásció: rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás

"tulajdonság nélküli" ember: utalás Musil: tulajdonságok nélküli ember című könyvére és üzenetére

Mindenkinek javasoljuk, hogy a lentieket jól gondolja végig, melőtt új dologba vágna, ismeretlenbe ugrana, korábbiaktól eltárő vizekre evezne... (szülők, párok, úrakezdők, tanárok, vezetők tanácsadók, egyszóval felnőttek számára, akik az Élet Iskolájában tanulnak).

Mennyi idő alatt leszek nagymester?

A tanulás, tudás és tapasztalat 4 szintje:

Tervezői gondolkodás (designgondolkodás) képzés vezetőknek, tanácsadóknak, innovátoroknak:

http://www.drkollarcoaching.hu/designgondolkodas1.html

I. Kezdő (újonc): Tényközlés, szabályismertetés.

Kontextusoktól független (a kezdő aktuális helyzetétől, akár a korábbi tudásától és tapasztalataitól, érzelmi életétől és véleményétől független) általános, explicit (tényszerű és tényekkel alátámasztott) tudásra kell szert tennie. Ez pusztán elméleti tudás. Knowing that. A "kezdő" lényegében megtanulja az alapvető játékszabályokat. Tanácsadóként azt, hogy mi az, hogy coach, mi az, hogy coachee-nak lenni, mi az, hogy coaching ülés (tágabb értelemben mindenfajta tanácsadás és azon való részvétel). Milyen a világ? Mi az, hogy ontológia (életszemlélet, személyes életfilozófia). A tanácsadó egyúttal efogadja, hogy mindenki rá jellemző módon látja a világot és ebben senkit sem korlátozhat.

A kezdő jól vagy rosszul, mindenesetre mereven ragaszkodik a szabályokhoz. Gyakran, mivel kellemetlen számára a szabályok követése, kilép belőlük, és hajlamos hárítani.

Tervezői térben a szabályokhoz, általános (likely: triviális, de működő) megfontolásokhoz fér hozzá.

II. Középhaladó: Tanárok esetében kísérletileg igazoltan: 2-3 év után.

Jellegzetessége az eset-alapú tanulás. Az epizodikus, eseti tudás kialakulása, az elméleti tudás időnként érintkezik a konkrét szituációval. A korábban megtapasztalt jelentősebb helyzetek és esetek (theória: “látványosságok megtekintése”) olykor már analógiául (közvetlenül megfeleltethető mintaként) szolgálnak a jelenbéli szituációk megoldásában. Mivel még nagyon kevés a tapasztalat, sok az improvizáció, nagyon nagy a hibázás valószínűsége.

A szóbeli tudás messze meghaladja a gyakorlati, operatív interakciót (a középhaladó felmondja a leckét, de a tudás alkalmazásában gyenge). Gyakran érzi magát elveszettnek, nem tudja mit tegyen és mit ne (döntésképtelenség).

Tervezői tér: Néhány gyakorlati algoritmushoz, kevesebb heurisztikához, sok explicit szabályhoz fér hozzá.

III. Kompetens (hozzáértő) Tanárok esetében: 3-5 év.

Tudatosan dönt a cselekvési lehetőségek között. Stratégiailag közelít a problémákhoz: világosan megfogalmazza céljait, és számba veszi az elérésüket lehetővé tevő eszközeit. Különbséget tud tenni lényeges és lényegtelen között, betartva a grice-i maximákat (minőség, mennyiség, relevancia, modor). Korábbi tapasztalatai révén képes a figyelmét a folyamat szempontjából lényeges eseményekre fókuszáni, vagyis a “látványosságok megfigyelése” során, a projekt szempontjából fontos aspektusokat választ, képes nézőpontokat váltani. Megfelelő ritmusban reagál, jól időzít, pontosan céloz. Tanácsadóként már a coaching-folyamat ésszerű irányításának képességével bír.

Tervezői tér: Sok algoritmushoz, számos heurisztikához, néhány implicit szabályhoz fér hozza. De még el van tőle zárva a Tervezői tér folyékony, rugalmas viselkedést lehetővé tévő része. Általában működőképes, likeliest tervek.

IV. Szakértő Tanárok esetében: 5 év tapasztalat után.

Túlsúlyba kerül a hallgatólagos (tacit), gyakorlati (knowing how) tudás. Nem kell magának felmondania a leckét, olykor terveit intuíció révén szövi és valósítja meg, időnként maga sem tudja, hogy hogyan. Élvezi, amit csinál. Mivel sokféle látványosságot figyelt meg a múltban, és releváns módon reagált rájuk, nagyon érzekenyen képes felismerni az estek közötti hasonlóságokat és különbözőségeket. Tudása birtokában általában pontosan képes megjósolni a coaching-folyamat jövőbeli alakulását, Tevékénységét az irányítás, hozzáértés, jártasság élménye kíséri. A problémák felismerésében intuitív, a megoldások keresése során azonban nem mindig az, számos esetben analitikus és racionális.

Tervezői tér: Sok algoritmus, sok minőségi heurisztika, kevés téves heurisztika, olyan hallgatólagos tudást biztosító tervekhez fér hozzá, amik olykor lehetővé teszik számára, hogy tudjon “vízen járni”. Működőképes likeliest tervek, amelyek olykor loveliestek (vonzóak, eredetiek) is.

V. Nagymester: Tanárok esetében: nem mindenki jut el erre a szintre.

Intuitív módon oldják meg a helyzeteket, kevés explicit, és sok hallgatólagos tudás birtokában. Legtöbbször nem analitikus és nem akaratlagos, hanem spontán módon: a megoldás mintegy magától megszületik. Képesek “vízen járni” különösebb erőfeszítés nélkül. Hasonlítanak azokhoz a zenészekhez, akik szinte egybeforrnak hangszerükkel. Élvezik, amit csinálnak, olykor maguk is rácsodálkoznak az improvizációjuk során kibontakozó izgalmas folyamatra, amely motiválja őket. Megoldásaik nem csupán működőképesek, hanem esztétikai értelemben is vonzók és eredetiek. Körbelengi őket a “szabadság enyhe mámora”, “a lét elviselhetetlen könnyűsége”. Gyakran használnak metaforákat, nyelvi képeket, önmaguk is “látványossággá” (mítikus, karizmatikus alakká) válnak tanítványaik számára.

Tudásuk személyes, egyedi, mintegy megtestesül bennük. Gyakran gesztusok révén kommunikálnak. Megtestesült tudás, megtestesült empátia, megtestesült design, megtestesült dominancia, megtestesült kreatív destrukció, testet öltött “tulajdonságnélküliség”.

Tervezői tér: Sok minőségi heurisztika, személyes intuíciók, a “vízen járás képességét” lehetővé tevő, az egyéni tapasztalatokon kreatívan átszűrt, “folyékony”, “alakváltó” (egyszerre likeliest és loveliest) tervek. Kifinomult “valóságérzék” és “lehetőségérzék” jellemzi a nagymestereket, akik igazán “tulajdonság nélküli" emberek.

Az erő legyen veled a nagymesteri óton!


Kötelező tananyag szülőknek, tanároknak és mindennemű tanácsadónak

 

 


 

 

ÁTJÁRÓ: Nyílt filozófiai műhelyesték

Részletes információk az esemény oldalán: http://www.drkollarcoaching.hu/okosfalu.html#filo

és az ismertetőben: http://www.drkollarcoaching.hu/filo.pdf

 


 

 

Ki szeretne tervezői (design) gondolkodást tanulni?

Olyan nagyvállalatot keresünk, akik, ahol a vezetők szeretnének tervezői (design) gondolkodást tanulni.

Majdnem INGYENES LEHETŐSÉG! Forrás: GINOP pályázat.

A bejelentkezéseket örömmel várja Dr. Kollárné Déri Kriszti, kriszti.deri@gmail.com, tel.: 06 70 631 33 11

 


 

 

MÉDIASZEREPLÉSEINK

Elmúlt sok év médiaszereplései jórészt Kollár József Phd-nak köszönhetően:
(Részletes információ a Dr. Kollár Iskola, iLoveSchoolról: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html#rolunk)

NEW KIDS LIFE COACH KÉPZÉS

http://www.drkollarcoaching.hu/kidscoach.html

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapytvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1497  

2017.10.16 00:00:00

Aforizmák a designgondolkodásban 4.

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG Alapytvány (2008.) HIVATALOS COACHKÉPZŐ PROGRAMJA:
Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html

Aforizmák a Designgondolkodásban 4.

Az „ember”-t  – nevezzük így az aforizmáról szóló filmsorozatunk legfőbb mellékszereplőjét  – elvben semmi sem gátolja, hogy elgondolkodjék azon, ki is Ő valójában. Mivel a probléma kellőképpen homályos és sok időt igényel a megválaszolása, valamint az önreflexió hiányából adódó magabiztosságot is kikezdheti, meglehetősen kétséges vállalkozás.

Jobb aforisztikus életvitellel elhessegetni a hosszú és tanulságos önismereti utazások nagyszabású ötletét. A jó (aforisztikus tömörséggel élt) élet olyan, mint egy szamuráj pengéjének a villanása: önmagát fenő elmeél.

Dr. Kollár József


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1691  

2017.10.09 00:00:00

Aforizmák a designgondolkodásban 3.

Nemzetközi követelményeket kielégítő képzéseink tudományos megalapozottsággal már 2007. óta: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html

Meta-aforizma: Tekints az életedre mint aforizmagyűjteményre!

Az életünkre mint fejlődésregényre gondolni bevett szokás. Állomásai: nehéz gyerekkor, eltékozolt ifjúság, éretlen felnőttkor, „megérdemelt” öregség.

Az aforizma: tömör megfogalmazása valaminek, ami lehet mélyen szántó vagy felszínes, egy biztos: rövid. Kevés szóból áll, és kis időt vesz igénybe a befogadása. Egyfajta nyelvi gesztus, gusztus, biccentés, bliccelés, fintor, mozdulat vagy lefagyás, hangolás vagy félreütés, mimika vagy benyögés, tüsszentés és harákolás, vagy jól időzített beröffentés. Aforisztikus tömörséggel élni más, mint tanulságos fejlődésregényként. Az aforizmák pillanat szülte ötletek, nem pedig hatalmas, átfogó tervek alapján megírt és leélt fejlődésregények. Az aforizmák megtermékenyítenek, aztán tovább állnak. A nyelv nomádjai, akik nem rabolják el az idődet, csak a figyelmedet. Az aforizmák a csönd gyermekei, nem kapcsolja más össze őket, csak a hallgatás. A Tüskevár című regényben Tutajos megtanul Matulától hallgatni, és aforisztikus tömörséggel élni. A 21. század az aforizmák kora. Kétlábon járó aforizmagyűjtemények küzdenek a figyelemért a Tervezői Arénában.


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1635  

2017.08.19 00:00:00

Az aforizmák a designgondolkodásban 3.

“A jó aforizma, mintha ablakot nyitna…”

Oscar Wilde híres aforizmája a következő design vezéráldozat: “Mindennek ellent tudok állni, csak a kísértésnek nem.”

Az aforizma paradox: azt fejezi ki, hogy — az aforizma kiötlője szerint — aminek ellent kellene állnia, annak nem tud. Vagyis csak akkor képes csak ellenállást tanusítani, amikor nem kell. A kísértések kísértenek, mint a kísértetek. Minden kísértésben van egy kis borzongató horror, a bűn enyhe mámorának ígérete. A Miatyánkban azért imádkoznak a hívők, hogy az Úr ne vigye őket kísértésbe. Wilde aforizmája szerint viszont pont  a kísértés az, ami érdekessé teszi az életet. Ady így ír: “Június van s nagyon magam vagyok, / s kísértenek élt életem árnyai / s az elbocsátó iskola-padok.” A kísértés mögött ott vigyorog a kísértő.

Ajánlom a téma elúzményeit:


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1940  

2017.08.18 01:00:00

Az aforizmák a designgondolkodásban 2.

“A jó aforizma erős, mint egy afró izma”

Az aforizmák szerepe a designgondolkodásban 1. című bejegyzésemben már bemutatott gondolatból indulok ki ezúttal is, csak éppen csavarok egyet rajta:

“Az előbb fontold meg, utána gondolkodj!” aforizma megfordítható: “Előbb gondolkodj, utána fontold meg!”

Ez egy módszertani javaslat a gondolkodással kapcsolatban. Először célszerű elgondolkodnunk — mondja az aforizma szerzője —, hogy legyen mit megfontolnunk. Előbb gondolkodnunk kell, hogy eredeti ötleteink legyenek, amelyek közül aztán választhatunk. Vagyis, ha nincsenek ötleteink, amik közül választhatunk, nincs mit megfontolnunk. Az aforizma azt sugallja, hogy először ne törődjünk azzal, hogy egy adott esemény bekövetkezte mennyire valószínű, hiszen a jó gondolatok sajátossága az, hogy növelik a kívánt események bekövetkezésének valószínűségét.

Mielőtt a gondolkodásunk révén új megoldásokhoz jutunk, nem tudjuk megfontolni a következményeket, hiszen még nem vagyunk birtokában annak az ötletnek, gondolatnak, amelynek a  következményeit megfontolhatnánk.

Ha belépünk a Tervezői Arénába, akkor a legváratlanabb, -kiszámíthatatlanabb lépésekre kell törekednünk, olyanokra, amelyekre magunk sem számítunk. A kiszámítható lépések olcsók, arra a versenytársaink is vannak jól megfontolt válaszaik. Minél kevésbé valószínű valami, annál váratlanabb, annál drágább, annál nagyobb nyerési eséllyel kecsegtet. A jó és a még jobb közül tessék választani

Ajánlom a téma MÉM-jét:


  
Hozzászólások 0 Találatok: 2062  

2017.08.16 00:00:00

Az aforizmák szerepe a designgondolkodásban

 

 

 

 

 

 

 

“Az aforizma a nyelv karizma vagy nyelvi karizma?”

Az aforizmák tekinthetők heurisztikus (általában működő) javaslatoknak.

Például. “Előbb fontold meg, és csak utána gondolkodj!”

Ez egy módszertani javaslat a gondolkodással kapcsolatban. Először célszerű fontolóra venni — mondja az aforizma szerzője —, hogy egy adott dolgon érdemes-e egyáltalán elgondolkodnunk. Van-e hozzá kompetenciánk, van-e némi valószínűsége, hogy megvalósítható? Pédául érdemes-e egy átlagembernek azon gondolkodnia, hogy mit fog csinálni első este a Marson. Vagy érdemes-e azon gondolkodni, hogy Lexust vagy BMW-t vegyünk-e, ha a lakbérre sem tellik?

Az aforizma azt sugallja, hogy először fontoljuk meg, hogy egy adott esemény bekövetkezte mennyire valószínű, és csak akkor kezdjünk el gondolkodni, hogy ha úgy ítéljük meg, hogy nagy valószínűséggel bekövetkezik. Törekedjünk a biztonságra, határozzuk meg a kereteket, mérlegeljük a következményeket, és csak utána lakjuk be eredeti tartalommal! Ha elindulunk az úgynevezett Tervezői Térben, akkor lássuk be, hogy alapvetően a kényszerlépések határozzák meg, hogy merre menjünk. Minél valószínűbb valami, annál vonzóbb. A rossz és a kevésbé rossz közül tessék választani!

Designgondolkodás megtanulható: iLoveSchool

A témát folytatjuk...

 


  
Hozzászólások 0 Találatok: 1933  

2016.03.15 00:00:00

A bullshitelés természetrajza

tárgyszerűen: igen

szkeptikusan: igen?

ironikusan: igen...igen

tréfásan: ögen

bullshittel: IGEN

Komolyra fordulva: a bullshitben is van tényleg potenciál. Nagyobb szabású, mint a fecsegés (férfiasabb, profibb), ugyanakkor, szemben a szófosással, vagy az erőlködéssel (szorulás) könnyed, olykor élvezetes, nagy szabású, és nem olyan drámai, mint a bélcsavarodás. Legnagyobb ellensége a kételkedés, a humor, az elmeél. A bullshitelő szerint budi az egész világ, de ez a felfogás valóban jóval produktívabb mint a szarkeverés, szarrágás, szarozás, vagy éppen a fosás a jövőtől. Szerintem a szarelkenésnél is jóval hatásosabb: a bikaszar a maga természetes alaktalanságában híján van minden művinek, jól formáltnak. A pr-bullshit persze kicsit más: az szerintem mű-bikaszarból van, a bikát nekünk kell hozzáképzelni jó pénzért.  A kamaszok bullshitjei viszont igaziak, legszívesebben az összes öreg csókával megetetnék. A "lét elviselhetetlen könnyűségéhez" jól illeszkedik a bullshitelés "enyhe mámora" (by Ottlik).  Csak egy nagy lószar a világ.


PhD Dr. Kollár József
első, magyar coach GUINNESS-rekorder, 
nemzetközi fokozattal rendelkező mester coach, 
Dr. Kollár Iskola vezető tanára: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html
az IRM/KIM senior mediátor-kiképző trénere, 
Magyarország első coachszövetségének, a Magyar Coachszövetség 2008 szakmai igazgatója 
az IACM nemzetközi tanácsadói szövetség elnöke, a Magyar Design Közösség alapító tagja


 

10+10% képzési kedvezmény a Dr. Kollár Iskolától!

A témához tartozó:

10+10=20% kedvezmény!
Amennyiben OkosKedden* jelentkezel a Dr. Kollár Iskolába, 10% kedvezményben részesülsz. Ha egyösszegben fizeted be a tandíjat, további 10% kedvezményt biztosítunk!
http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html

*OkosKedd: 2016. március 22., március 29. és április 5., április 12.

A módszer kidolgozója, a magyar ontológiai iskola megteremtője: PhD Dr. Kollár József, elmefilozófus, költő, művészetkritikus. Módszeréhez és általa alapított nemzetközi szervezethez, IACM 26 ország tanácsadói csatlakoztak.

Többet olvashatsz róla ezen az oldalunkon: http://www.iloveschool.hu

Képzésünkön alaposan kitanulmányozhatod és elsajátíthatod: http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html

Nálam kipróbálhatod: http://pszichologus.szervezetepites.hu/

Szeretettel hívunk, várunk!

Dr. Kollárné Déri Krisztina

első, coach magyar GUINNESS-rekorder, Nemzetközi fokozattal rendelkező mester coach, az IRM/KIM senior mediátor-kiképző trénere, Magyarország első coachszövetségének, a Magyar Coachszövetség 2008. Kuratóriumi elnöke, az IACM nemzetközi tanácsadói szövetség elnökségi tagja, a Magyar Design Közösség alapító tagja

Dr. Kollár Iskola FRANCHISE-szövetség ajánlata: Franchise Képek az Iskola életéből: Dr. Kollár Iskola képekben Dr. Kollár Iskola Mémtelepe: Mémjeink


BÚÉK 2016.!

Találkozunk az álmok mezején!

http://www.drkollarcoaching.hu/kepzeseink.html


1.Ha röviden be kellene mutatnotok magatokat, mit mondanátok?

21. századi kibernomádok.

2.A munkásságotokkal több területet is lefedtek, ha definiálnotok kelenne magatokat, akkor mit mondanátok? Illetve, van egy olyan pont, ahol találkoznak ezek a tevékenységek?

21. századi neonomádokként élvezzük a különféle gondolatrendszerek, virtuális tájak, életformák, érzelmek, létállapotok közötti vándorlást.  A virtuális, tehát valódi sztyeppék meghódítását. Nem szeretjük, ha nyereg alatt puhítanak minket, ha a folyókat természetes határoknak tekintik, ha a hidakat eltorlaszolják, ha a gázlókon feltartóztatnak, ha a várkapukat és a városokat bezárják előttünk.

3.Hogyan tudtok együtt dolgozni?

Lóhalálában.

4.Mit tartotok a legnagyobb problémának, amivel egy párkereső vagy egy párkapcsolatban élő szembesülhet?

Hogy nem tudják tudatosan  előidézni és élvezni „a lét elviselhetetlen könnyűségét”.

5.Mi a missziótok célja?

Hogy a hozzánk fordulók megtanuljanak átvitt értelemben vízen járni: ne nyeljék el őket az mezőgazdasági, az ipari és az információs társadalom egymásra zúduló hullámai.

6.Milyen problémákkal fordulnak hozzátok a leggyakrabban és, milyen milyen megoldásokkal készültök általában?

A hozzánk fordulók gyakran saját letelepült, biztonságara törekvő életükkel elégedetlenek. Segítünk nekik kitörni virtuális szekérváraikból az információs társadalom tudáshorizontja felé. Támogatjuk őket abban, hogy coolhunretekké váljanak. Olyan emberekké, akik vadásznak mások jó ötleteire, érdekes mintázataira, gondolataira, érzelmeire, mémjeire, hogy aztán felhasználják ezeket az önteremtésük és önmeghaladásuk céljából.

7.Milyen egyedi módszereitek vannak?

Olyan eszközöket fejlesztettünk ki, amelyekkel a hozzánk forduló partnereinket segíteni tudjuk abban, hogy új, korábban nem létező világokra nyíló alternatívákat keressenek annak érdekében, hogy ugrásszerűen megnöveljék az adott, már jól ismert döntési lehetőségeik terét. Az új alternatívák keresése és megtalálása ugyanis legalább olyan fontos, mint a már megtalált választási lehetőségek közötti döntés. A kettő bár kiegészíti egymást, mégis a keresés logikája nagymértékben különbözik a megtalált alternatívák közötti döntés folyamatától és lehetséges kimeneteitől.


Life és Business Design Intézet Kft., Dr. Kollár Iskolája bemutatja

Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával

A Civil Rádió bemutatja: Dr. Kollár Iskolája

Kell-e nekünk önismeret? a CIVIL RÁDIÓBAN

Coaching alapok és irányzatok

Megjelent a Coaching alapok és irányzatok (Akadémia Kiadó) című könyv, melyben egy több, mint 30 oldalas fejezetben foglaltuk össze az ontológiai alapú tanácsadást.
Az ontológiai coachok GUINNESS REKORDEREK!

Megjelent PhD Dr. Kollár József cikke a Mozgó Világban: Kibernomádok, Neo és Orbán Viktor


  
Hozzászólások 0 Találatok: 7422  

2014.04.19 04:40:40

A cselekvésre irányuló coaching végterméke: a cool

Összetartozó

Az Ipari Korszakból jövő dinoszauroszokként vagy azok leszármazottaiként gyakorta még mindig úgy próbálunk túlélni vagy sikerre törni, mintha gazdagságunk fő forrásai fizikai termékek lennének. Hiszen hosszú ideig valóban olyan fizikai formában létező dolgokat adtunk és vettünk,  amelyeket meg lehetett érinteni, volt illatuk, beléjük lehetett bújni, ki lehetett nyitni, meg lehetett inni és enni.

Ezzel szemben az (egyszerre globális és lokális) Információs Korszak lakóinak gazdagságát a tudás biztosítja. A tudás és az információ (nem csupán a tudomány, hanem a hírek, hirdetések, szórakoztatás, kommunikáció, szolgáltatások) vált a gazdaság elsődleges nyersanyagává. Fizikai formában létező termékek helyett tudást adunk és veszünk. Merőben esetleges, hogy ez a tudás fizikai testet ölt-e vagy sem. Az Információs Kor termékeinek és szolgáltatásainak lényegi részét nem lehet megérinteni, megszagolni, megízlelni, belebújni, mert szellemi. Ami értékes bennük, az a fizikai formában gyakran nem is létező, csak tervvisszafejtéssel visszakövetkezethető design.

  • Designgondolkodásról az RTL KLUBBAN
  • Life & Business Design Intézet Dr. Kollár Iskolájának bemutatója a designgondolkodásról a CIVIL RÁDIÓBAN
  • Az öt érzékünkre (látás, tapintás, hallás, szaglás, ízlelés) ható javak és szolgáltatások szubsztanciájaként (lényeg vonatkozásaként) létező tudás és információ hideg és gyakran titkos, más szóval: cool. Mindez nem csupán a termékekre és szolgáltatásokra, hanem az Információs Kor vonzó személyeire is igaz. Viselkedésük mögött értékes tudásra épülő tervet sejtünk, titkos tudást, mely vonzóvá, izgalmassá, erotikussá teszi birtokosát, olyan személlyé, akit adott esetben szívesen megérintenénk, alkalmaznánk, együtt dolgoznánk vele.

    A coolság tehát nem azonosítható az értékes tudás és információ birtoklásával, hanem ezzel a tudással és információval való (tudásra és információra) épülő játék. A cool termék és személy keringőre, azaz a tervvisszafejtés (revenge engeneering) egyszerre költői és mérnöki balettjére hívja a fogyasztót. A cool termék, szolgáltatás vagy személyiség estében a titkos terv prezentálásának titkos terve a tulajdonképpeni termék, az a mód, ahogyan a cool személy vagy áru cool módon fejezi ki saját coolságát.

    A cool személy vagy szolgáltatás tehát sejteti, de nem teszi láthatóvá, transzparenssé, hogy titkos, értékes, különleges tudással és információval bír (a személy esetében arról, hogy ő kicsoda). Aki értékes, különleges tudással rendelkezik arra vonatkozóan, ahogyan visszatartja, titkosítja értékes, különleges tudását, az a cool.

    Coach képzés és

    Designgondolkodás képzés


    Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

    a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával


      
    Hozzászólások 0 Találatok: 2286  

    2014.04.01 05:41:41

    A szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. Tilos másolni, értelmezését adni, forráshivatkozás nélkül bármilyen módon felhasználni.

    PhD Dr. Kollár József

    Ontológiai design és a kreatív osztály

    Cikkajánló:

    Flores és a mesterségesintelligencia-kutató Terry Winograd által közösen írt könyv (Understaning Computers and Cognition, Addyson-Wesley, 1986) alcíme A New Foundation for Design. Tehát a szerzőpáros explicit célja, hogy új alapra helyezzék a tervezést. Ez a célkitűzésük illeszkedik a design-szemlélet nyolcvanas évekbeli terjedéséhez. A hatvanas és hetvenes években kapott először nagy figyelmet a design-tevékenység, amelynek köszönhetően a nyolcvanas években a design-szakmától különböző tevékenységi körökben is megjelent mint sokat ígérő módszer.  Flores (1986, 77-78) szerint hagyományosan, ha egy új artefaktumot, eszközt, személyes életet, szervezeti struktúrát szeretnénk tervezni,  akkor általában problémákat vetünk fel és próbálunk megoldani. Ezt a hozzáállást a racionalista hagyomány sugallja számunkra, amely nem vesz tudomást arról, hogy a poblémák gyakran rosszul formáltak, úgynevezett wicked-ek (ördögien megoldhatatlanok). Flores értelmezése szerint a “problémák” mindig egy adott kontextusban bukkannak fel. A különféle értelmezők számára mást jelentenek, más eszközöket, módszereket kívánnak meg. Ráadásul vannak olyan problémák, amelyek egyes emberek számára súlyosak, mások számára viszont nem is léteznek.

    Az ontológiai coaching ezt a felvilágosodásban gyökerező racionalista szemléletet megkérdőjelezi. Heidegger nyomán a “probléma” kifejezés helyett az úgynevezett “működési zavar” terminust használja. A kifejezés által jelölt esemény a világban való megszokott, standard, kényelmes, biztonságot adó létünket kérdőjelezi meg. Ezek a zavarok fontos kognitív szerepet töltenek be az életünkben, mivel láthatóvá teszik mindennapi gyakorlatinkhoz, eszközeinkhez való viszonyunkat, és heideggeri terminológiával kézhezállóvá alakítják őket. A jó design ezeknek az újra és újra visszatérő működési zavarok az interpretációjából születik. A jó designer a jövőbeli működési zavarok előrejelezője is egyben. Az ontológia coaching ezeknek a működési rendellenességeknek a design-szemléletű interpretációjára teszi fogékonnyá és képessé a coahceet.

    Creatív Class FM hangfelvétel:

    "Chaotic madness" 5.: Trainspotting-házasság (A tökéletlen házasságok tökéletessége)

    Flores szerin a szervezeti design, a stratégiai tervezés, a kutatástervezés mind olyan diszciplínák, melyekben egyaránt fontos szerepet kap a designgondolkodás. A menedzserek meg kell tanulniuk a designerekhez hasonló szemléletet elsajátítani, egyfajta designattitűddel viszonyulni a felmerülő problémákhoz. Számos szervezet kvázi-design-teammé alakítja önmagát. A szervezetek a designerekhez hasonlóan a kulturális változások (zavarok) interpretátoraiként és alakítóiként identifikálják önmagukat, és nem csupán úgy tekintenek magukra, mint fogyasztói javak és szolgáltatások előállítóira. Mindez a piacgazdaság új kontextusában ölt testet, melynek két sajátos vonása a hierarchiák hálozatokká alakulása, valamint a bürokrácia teammunkává szelidülése. Merőben új kontextust teremt az a mód is, ahogy a kapitalizmus a hatvanas években (a hippi mozgalomban, ellenkultúrában) kiteljesedő támadásokat integrálja, és piedesztára emeli a kreatív munkavégzést, az autonóm döntésekre épülő termelést, az önmeghaladás vágyát. A legértékesebb munkaköröket betöltő dolgozókat vagy szabadúszókat a kitüntetett „kreatív osztály” tagjainak sorába emelte. Richard Florida a The Rise of the Creative Class című köny szerzője egyik írásában a zseni új típusát teszi meg a kreatív osztály paradigmatikus hősének: ez az új típusú hős (akiből Florida professzor szerint) harmincnyolc millió található Amerikában, olyan „zseni”, aki az alkotó munka mellett nem mond le az élet élvezetéről sem, hiszen olyan városban vállal csak munkát, ahol jelen van a három T. A high tech, a tolerancia és a talentum, vagyis az innováció nagyvárosaiban a bohém technonomádok szórakozva dolgoznak és dolgozva szórakoznak. Ez egybecseng az ontológia coachingnak azzal az alapelkézelésével, amely szerint a tudás és a megértés nem az objektíve létező világ mentális reprezentációjából származik, hanem abból, ahogy az individuumok elköteleződnek egy az adott életformába illeszkedő viselkedésrepertoár mellett. Vagyis a cselekvések, vélekedések és a személyekre, tárgyakra irányuló törődés társadalmilag létrehívott világa mellett, amelyben mintegy megtestesülnek (Maturana, 1980 Heidegger, 1989).  A kreatív osztály testet ölt az őt megelőző, de általa tovább alakított kreatív valóságban.

    Creativ Class FM beszélgetés:

    "Chaotic madness" 1.: Coachom, coachom, mondd meg nékem!

    Esetpélda

    Dr. Kovács Béla felsővezető kiégettnek érzi magát, unja a napi rutinokat, a csöppet sem stimuláló szervezeti kultúrát. Ezt munkatársai is érzékelik, a háta mögött „fogatlan oroszlánnak” hívják.

    A következő szöveget vagy felolvassuk, vagy egy team-coaching keretében eljátszatjuk Bélával és munkatársaival (természetesen dramatizálniuk kell a résztvevőknek), ezt követően kérdések révén dolgozzuk fel. A kérdések mindig a drámai cselekmény vagy történet rejtett tervére, ontológiai design-jára irányulnak, illetve az új terv létrehívására.

    Richard Florida meglehetősen cool stílusban beszámol egy forró tavaszi napról, amikor a pittsburghi-i Carnegie Mellon Egyetemen sétált, és találkozott néhány emblematikus fiatalemberrel. Belépvén a campus kapuján egy fiatalokkal tömött asztalra lett figyelmes, akik élénk beszélgetést folytattak a szikrázó napsütésben. Néhányan közülük a texasi Austinban működő Trilogy nevű szoftvercég kék pólóját viselték, amely a jó hírű pittesburgh-i egyetemre küldi toborzóit a legjobb diákok megszerzése céljából. Florida professzor kertelés nélkül megkérdezte tőlük, hogy szokásukhoz híven most is toborozni jöttek-e a távoli Austinból, mire azt a meglepő választ adták, hogy egyáltalán nem, csak azért ugrottak be, hogy dumáljanak és frizbizzenek egyet a haverokkal. A válaszuk azért is meglepő, mert Austinból 23 óra alatt lehet autóval eljutni Pittsburghbe. Oldalra pillantva egy top tank-be (ujjatlan trikóba) bújt, több színben pompázó és tüskés hajú, tetőtől talpig tetovált, multi-piercinges orrú fiatalemberre lett figyelmes, aki a lehető legkifejezőbb módon félig heverve ült a füvön. Úgy festett, mint egy cool a gangből. Florida odament hozzá és magyarra lefordíthatatlan stílusban megkérdezte, hogy merre hány óra. Az ifjú titán hasonlóan informális stílusban válaszolva közölte, hogy éppen most írt alá a (magukat frizbisekként pozicionáló) toborzóknak Texasba. Florida később megtudta, hogy ez a poszturbánusan heverésző diák a legmenőbb arc az évfolyamában, és hatalmas ösztöndíjakat kaszál, nyilván nemcsak a fűben heverészésért, hanem kiváló tanulmányi eredményeiért is. A szerző elmerengett azon, hogy több mint húsz évvel ezelőtt az egyetemistáknak kreatív fűbeheverés helyett ellenkulturális kötödéseiket elrejtve, ingbe, nyakkendőbe bújva kellett kilincselniük a vállalatoknál. Napjainkban pont fordítva van. A cégek megpróbálják informálisan, lazán a „nemes vadakat” nem elijesztve, becserkészni a legkreatívabb diákokat. Konkrétan: a Trilogy nevű szoftvercég a tüskés hajú, kreatív fiatalembert margaréta partijain kívánta meggyőzni arról, hogy őket válassza. Mikor Florida megkérdezte a frizbiző toborzóktól, hogy miért őt szemelték ki maguknak, nemes egyszerűséggel azt válaszolták, hogy azért, mert rocksztár.

    Ajánló:

    Mintakérdések

    Az ön munkahelyén is rocksztárokat keresnek?

    Milyen egy rocksztár?

    Milyen a rocksztárok világa?

    Ön rocksztár? Szeretne az lenni? Ha nem, miért nem? Ha igen, miért?

    Ki a kedvenc rockzenésze? Az általa játszott zenei stílus milyen szervezeti kultúrához illeszkedne?

    Milyen terv mozgatja a történet rocksztár-főszereplőjét?

    Milyen valódi narratívához illeszkedik, vagyis milyen a világ, amelyben főszerepet kapnak az úgynevezett rocksztárok?

    Mindenki lehet rocksztár?

    A történetben most melyik szereplőhöz hasonlít?

    Melyik szereplő szeretne lenni?

    Milyen kompetenciák birtokába kellene jutnia, hogy az ön által legvonzóbbnak tartott szereplőhöz hasonlítson?


    Dr. Kollár Iskolája: coach képzés, mediátor képzés, önismeret, abduktív tanácsadás, vezetői designgondolkodás

    a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kara közös képzésében és tanúsítványával


      
    Hozzászólások 0 Találatok: 2246  

    2013.09.07 15:11:41

    Dr. Kollár ajánlja

    "Ariel Kenig 1983-ban született, Párizs egyik elővárosában nőtt föl. Regényének hőse szintén fiatalember, kortársunk, aki megcsömörlik a világhírű Renault autógyár billancourt-i mintatelepének kétszeresen kilátástalan mindennapjaitól: embertelen taposómalomnak érzi ezt a rombuszemblémába zárt világot, amely fölé azonban a termelés beszüntetésének, a megélhetést nyújtó sziget kultúrnegyeddé alakításának perspektívája úgy tornyosul, mint a végzet. A balsejtelem és a tagadás űzi a fiút a családi otthon falai közé, ahol napról napra számot ad elvonulásáról. Még szűkebb térben, még egyhangúbb háztartási teendők közepette, csakis özvegy apjával és hűségesen feljáró barátnőjével érintkezve képes visszatalálni teljes önmagához - így szüremkedik be hozzá újfent, emlékein és indulatain keresztül az élet, a szánandóan triviális, ám egyedüli reményt jelentő emberi összetartozás. A környezet, az ambivalens létállapot szociografikus hitelű, érzékeny ábrázolásával Ariel Kénig azonnal nagy figyelmet keltett - Camuséhez hasonlították stílusát -, megérzései pedig időközben sokszorosan igazolódtak."

    Amiről nekem:

    Olyan világot ábrázol, amelyben a profán keretezi a szentet. A profán keret széttörésére irányuló vágy, illetve kísérlet : A szünet.

    "...gyér az érdeklődés. Az emberek rábólintanak, de időpontot már nem beszélnek meg.  AZ IS CSAK OLYAN ESTE, MINT A TÖBBI, JOBB HA AZ EMBER OTTHON MARAD A LEHÚZOTT REDŐNY MÖGÖTT."

    ARIEL KENIG: A SZÜNET, EURÓPA, 2009, 143. O.


      regény | A SZÜNET | ARIEL KENIG | drkollarcoaching | Kollár József | KRITIKA
    Hozzászólások 0 Találatok: 1888  

    2013.08.21 16:45:20

    A „J hisz a keresztény tanokban” kijelentés J-nek a keresztény tanok egészére irányuló attitűdjét állítja, amely részben J-nek a kereszténységről szóló állításokra vonatkozó vélekedéseire redukálható. Ugyanakkor abból, hogy hisz a kereszténység tanait megragadó adekvát állítások igazságában, nem következik, hogy értékesnek tartja azokat.

    Amennyiben a keresztény tanok igazságán túl hisz a keresztény tanítások értékében is, akkor egyrészt hisz a keresztény tanok igazságában, másrészt értékesnek tartja őket, de ebből még nem következik, hogy hívő. A vallásos tapasztalat nem redukálható sem arra, hogy hiszünk a kereszténységre vonatkozó állítások igazságában, sem arra, hogy értékesnek tartjuk azokat. Lehetséges, hogy valaki nagyon sok igaz állítás birtokában van a keresztény tanokra vonatkozóan, ráadásul értékesnek is tartja azokat, és mégsem hívő, viszont az is elképzelhető, hogy valaki nagyon kevés igaz vélekedéssel bír a keresztény tanokról, és mégis elköteleződik a keresztény életvitel mellett.

    Más elhinni, illetve értékesnek tartani a keresztény tanokat, és más elköteleződni a teisztikus gyakorlat mellett. A teisztikus gyakorlat nem alapozza meg az Istenbe vetett hitet, hanem az Istenbe vetett hit a forrása a teisztikus gyakorlatnak (Alston, 1991).


      filozófia | vallás | hit | bizalom | drkollarcoaching | iloveschool
    Hozzászólások 0 Találatok: 1561  

    2013.03.04 21:30:12

    Sarah Emsley: Jane Austen's Philosophy of the Virtues olvasása közben (Dr. Kollár gondolatai):

    Jane Austen Büszkeség és balítélet című regényének főszereplői (Darcy, Elizabeth) számára a szerelem, az alázatosság és a bátorság hármassága konstituálja azt a tanulási környezetet, amelyben felelősen ítélő, mind magukat, mind másokat igazságosan értékelő (szeretetreméltóan büszke) hősökké válnak. A regény végére képesek  igazságos ítéletet alkotni a világról, más emberekről, és önnön terméketlen büszkeségükön túllépve szimpatizálni mindenkivel, aki rászolgál erre.
    Austen szerint kifinomult ítélőképesség nélkül nem élhetünk emberhez méltó életet.

    A szerelem csak a bátorságon és az igazságosságon át vezet a boldogsághoz.

    Hume

     


      Jane Austen | philosophy | erény | filozófia | coaching | iloveschool | drkollarcoaching
    Hozzászólások 0 Találatok: 1802  

    2013.02.14 15:13:00

    Az ontológia coaching hasznáról

    A híres ókori szobrászt, Pheidiaszt a Parthenónt díszítő szobrok elkészítésével bízták meg az athéniak. A szobrok létrehívása hónapokkal tovább tartott a tervezettnél, mert a mester a hátuljukat pontosan olyan precízen kifaragta, mint az elejüket. A megbízók mérgesek lettek a pluszköltségek miatt, és kérdőre vonták a szobrászt.

    -- Miért vesződtél annyit a szobrok hátuljával? Hiszen azt senki sem fogja látni!

    -- Az istenek látják! -- vágott vissza Pheidiasz.

    Wittgenstein (osztrák filozófus) egyik kedvenc versrészlete a következő volt:

    Építői, tűnt koroknak

    Mit faragtak, mind műremek.

    Aprót, rejtezőt, hisz laknak

    Minden helyet az Istenek.

    A kortárs pozitív pszichológia szerint az értelmes, magasabb rendű céloknak alárendelt élet növeli a boldogság valószínűségét. Vagyis, ha képesek volnánk úgy élni, mint a tökéletességre törő Pheidiasz, és a versben megénekelt régi mesterek, akkor a hivatkozott pszichológiai kutatások tanúsága szerint boldogabbak lennénk.

    Wittgenstein ezzel a versrészlettel véleményünk szerint azt sugallta, hogy a bölcsesség szeretete a tökéletességre való törekvés vágya is egyben.

    A fentiekkel összhangban az ontológiai coachképzést választók, tanulmányaik eredményeként, képessé válnak arra, hogy mind maguk, mind mások életét minőségibbé, tökéletesebbé tegyék.


      coaching | coach képzés | coachképzés | iloveschool | bölcsesség | drkollarcoaching
    Hozzászólások 0 Találatok: 1505  

    2012.11.05 20:57:49

    Az iLoveSchool organikus fejlődése elképesztő. Ahogy megtalálja saját hangját. A tematikus blokkok erősek, tartalmasak,  a hozzászólások viccesek, a Dögös ötös rádióműsor izgalmas egységgé áll össze. Az én kétmondatos könyvbemutatóim, zeneismertetéseim kicsit halványak, hevenyészettek ezekhez képest.

    Kénytelen vagyok erősíteni:). Legalább időnként megerőltetni pl. magam.

    Gondolatforgácsokat fogok ideszórni.

    Íme 1.

    Szakmai okokból megint végiglapoztam Daniel C. Dennett Micsoda elmék című könyvét. Ebben találtam egy érdekes gondolatot. Egy McFarland nevű kutatót parafrazeál Dennett, aki szerint az volt egy hatalmas ugrás az állatvilág alakulása során, amikor megjelentek olyan ágensek, akik saját viselkedésükről képessé váltak nyíltan kommunikálni. Tehát nyelvi viselkedésük, egy másik viselkedésüket magyarázta. „Anyámat keresem”, „Szerelmes vagyok Jolánba”. Mikor az ágens saját viselkedését cimkézi, akkor olyan nehéz helyzetbe kerül, mint azok a teoretikusok, akiknek az adott ágens egymással versengő, kiemelkedő, majd összeolvadó, egymásba folyó viselkedését irányító áramköreinek összegubancolódott kavalkádjából kell világos, versenyképes alternatívákat megragadni, kiemelnei az alaktalan homályból. A kommunikáció révén szilárd karakternek tekintjük magunkat, elfeledkezve a cimkegyártás valódi menetéről.

    Az én értelmezésem innen:

    A körben forgó abdukciós következtetések révén elhisszük, hogy az önmagunkról  alkotott hipotéziseink magyarázatként szolgálnak arra vonatkozóan, hogy kik vagyunk, mert az evidenciák, vagyis a cimkék látszólag alátámasztják őket és fordítva. A magyarázataink erősítik meg az öncimkézéseinkbe vetett hitünket.

    A viselkedésünkről alkotott magyarázatok szolgáltatják a bizonyítékokat a magyarázatok számára. Körben forgó érvelés alapozza meg, azt akik vagyunk.

    Hát ennyit erről, kedves Barátaim.


      filozófia | ismeretelmélet | iloveschool | Kollár József | elmefilozófia | abdukció
    Hozzászólások 1 Találatok: 1669  


    Az iLoveSchool párkapcsolati, válási és üzleti menedzsment tanácsadója:
    Csintó Edit
    akkreditált life
    és business coach >>


    Tóth Éva
    Consigliere, és Coach krízis
    Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

    Fekete Gertrud
    Jószolgálati coach,
    szomaesztétika coach
    szakértő
    Info: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

    Feliratkozás hírlevélre

    Utolsó fórum hozzászólások

    • Integessen szépen Extremisztánból (2013. március 08., péntek)
      Kedves Bernadett, amikor szerelmesek vagyunk, a fellegekben járunk, hívjuk ez...
    • Megtartsam őt (2013. március 08., péntek)
      A hallgatói levelet élesítette: Abaházy Noémi Elnézést kérek hogy lev...
    • A végének márpedig nincs vége (2013. február 28., csütörtök)
      Kedves Csilla, nézze csak meg ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=k8AkjWQ3P...
    • Vége? (2013. február 28., csütörtök)
      Aki az olvasói levelet megjelentette: Abaházy Noémi Köszönöm válaszát...
    • Szép mese a szerelem mítoszáról (2013. február 27., szerda)
      Kedves Levélíró, "Ha mást szeret! Az a legrosszabb! Azt nem lehet kibírn...
    • Engedjem, hagy menjen? (2013. február 27., szerda)
      A Levélíró online kérdésének megjelenését engedélyezte: Abaházy Noémi...
    • Varázsló (2013. február 21., csütörtök)
      Na jó, de hogyan? "Gondold, hogy most olyan állapotban vagy, mint a már fe...
    • Napi mentál kisfröccs 53. - Szívet cserélj ne égboltot (2013. február 20., szerda)
      "Azt hiszed, veled történt meg egyedül, és csodálkozol rajta, mint valami s...
    • Hűtlen látomás (2013. február 13., szerda)
      Kedves Katus, a rovartípusú kommunikáció hasonlít ahhoz, ahogy például a...
    • Nem hiszem (2013. február 13., szerda)
      Az olvasói kérdést élesítette: Abahází Noémi Tisztelt Kollárné Dér...
    • Florida-vita (2013. február 12., kedd)
      Lényeg mindig a részletekben rejlik: hogyan? Hogyan tanuljuk meg a hajótöré...
    • Napi mentál kisfröccs 52. - A hajótörés művészete (2013. február 07., csütörtök)
      Ha nem vagy kész arra, hogy változtass az életeden, egy coach sem segíthet r...